Om Dead Island 2 någonsin släpps blir det Epic Store-exklusivt

Robot
Om Dead Island 2 någonsin släpps blir det Epic Store-exklusivt

Den som lever (och ej är en zombie) får se.

#dead-island-2, #epic-games-store


Medlem

Spelade båda Dead island när de kom. De var roliga spel men ser de knappast som speciellt starka IPn som man bara måste se mer av.

Medlem

Ångrar köpet av den första!
Det kändes inte... färdigt, och enormt upprepande.


signatur

autograph

Medlem

Enkelt, då blir det inget köp.

FM-guru
F.d. Sisyr

E3-trailern när det utannonserades var rätt underhållande (bra musik!) så det är ju alltid något...

Medlem

Många spel som jag inte köpt pga Epic Games store. Detta kunde jag inte bry mig mindre om men ogillar denna exklusivitet hur som helst. Jag köper spel från den klienten som är bäst, dvs Steam

Medlem
Skrivet av snubben:

Många spel som jag inte köpt pga Epic Games store. Detta kunde jag inte bry mig mindre om men ogillar denna exklusivitet hur som helst. Jag köper spel från den klienten som är bäst, dvs Steam

Jag föredrar själv att stödja utvecklarna så jag köper via Epic game store.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hoppas verkligen inte kommande Dying Light 2 blir EPiC exklusivt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Inget köp då, men inte heller någon större förlust med tanke på att 1an var medioker

Medlem

Jag är stort fan av 1:an, har spelat igenom den flera gånger. Kommer köpa denna oavsett vilken klient den hamnar på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Bådar ju inte gott när ett spel byter utvecklare 3 gånger. 🤔 Skulle det dock visa sig att 2:an på något mirakulöst sätt blir ett bra spel så blir det nog köp då jag tyckte 1:an var rätt kul ihop i co-op med ett par polare.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag är stort fan av 1:an, har spelat igenom den flera gånger. Kommer köpa denna oavsett vilken klient den hamnar på.

Samma här!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Gillade ettan! Blir dag ett köp om det kommer.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

E3-trailern när det utannonserades var rätt underhållande (bra musik!) så det är ju alltid något...

Yes!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av KoP:

Bådar ju inte gott när ett spel byter utvecklare 3 gånger. 🤔 Skulle det dock visa sig att 2:an på något mirakulöst sätt blir ett bra spel så blir det nog köp då jag tyckte 1:an var rätt kul ihop i co-op med ett par polare.

Helt rätt - men vi har sett spel som inte bytat utvecklare överhuvudtaget som blivit urusla...så tja, vem vet? Jag HOPPAS på detta...men tyvärr har jag inte stora förväntning (av just anledningen som du uppgav).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Helt rätt - men vi har sett spel som inte bytat utvecklare överhuvudtaget som blivit urusla...så tja, vem vet? Jag HOPPAS på detta...men tyvärr har jag inte stora förväntning (av just anledningen som du uppgav).

Om jag inte kommer ihåg helt fel vill jag minnas att utvecklingen startade om vid något tillfälle, troligen efter ett utvecklarbyte. Eller så var det önsketänkande från min sida för att undvika för många kockar i samma soppa 😁

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas verkligen inte kommande Dying Light 2 blir EPiC exklusivt.

Det har en sida på Steams butik så du kan nog vara lugn

Medlem

Tråkigt när något blir exklusivt - men det är inte hela världen om man måste byta mellan klienterna. Jag var emot det innan, men man vänjer sig (dock hade jag föredragit om alla varit på en och samma)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av anon_119148:

Det har en sida på Steams butik så du kan nog vara lugn

Att spelet har en "coming soon" sida på Steam säger inget om huruvida det blir epic exklusivt. Hänt flera gånger nu


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det har en sida på Steams butik så du kan nog vara lugn

Skrivet av totalwarplayer:

Att spelet har en "coming soon" sida på Steam säger inget om huruvida det blir epic exklusivt. Hänt flera gånger nu

Exakt. Massor av spel har gjort så kallade "bait & switch" redan. Haft deras spel uppe på Steam Store för att sedan gå EPiC exklusivt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Borde finnas ett alternativ: Helst inte. :D, får inga positiva signaler alls kring det spelet, släpps det så är det för en classic cashgrab.


signatur

Retro.

Medlem

Har använt Steam sedan starten och har hundratals spel kopplade till mitt konto, men kan inte riktigt se på vilket sätt de är mer måna om konsumenten än någon annan butik. Någon som kan upplysa mig om Steams storhet? På vilket sätt bryr de sig mer om mig som konsument än någon annan butik? (Förutom då antalet onödiga funktioner).

Det enda jag kan se är workshoppen, men hade dock hellre sett en workshop som låg utanför deras huvudplatform som bekostas av utvecklare som vill använda den till sina spel och då skulle gå att använda helt oberoende var du som konsument köpt spelet.

ställer denna fråga då det är väldigt mycket "om det inte finns på steam så blir det inget köp" i denna tråd

Medlem
Skrivet av Horniak:

Har använt Steam sedan starten och har hundratals spel kopplade till mitt konto, men kan inte riktigt se på vilket sätt de är mer måna om konsumenten än någon annan butik. Någon som kan upplysa mig om Steams storhet? På vilket sätt bryr de sig mer om mig som konsument än någon annan butik? (Förutom då antalet onödiga funktioner).

Det enda jag kan se är workshoppen, men hade dock hellre sett en workshop som låg utanför deras huvudplatform som bekostas av utvecklare som vill använda den till sina spel och då skulle gå att använda helt oberoende var du som konsument köpt spelet.

ställer denna fråga då det är väldigt mycket "om det inte finns på steam så blir det inget köp" i denna tråd

Jag har dock ett konto hos EPiC också dit jag även köpt några spel som jag inte kunde vänta 1 år tills de skulle släppas på Steam som är min absoluta favorit klient. Så jag bojkottar inte helt EPiC exklusiva spel men vill absolut ha de till Steam då den klienten har så många olika funktioner som jag dagligen använder.

Achievments, activity feed, foton, statistik, workshop, vänner, profil, grupper m.m..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av deezel:

Enkelt, då blir det inget köp.

Varför?


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

1
Skriv svar