New Pokémon Snap

Robot
New Pokémon Snap

Hjärtat smälter ikapp med kamerans smattrande i nya Pokémon-paparazzi-simulatorn.

#bandai-namco-studios, #new-pokémon-snap, #nintendo-switch


Gnällkuk

Så hela spelet går enbart ut på att fota pokémons? Låter sjukt tråkigt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Så hela spelet går enbart ut på att fota pokémons? Låter sjukt tråkigt?

Beror på hur kul man tycker det är att fota Pokémon!


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Så hela spelet går enbart ut på att fota pokémons? Låter sjukt tråkigt?

Ja, Du skall vara mycket medveten om vad (New) Pokémon Snap är för slags nischat spel. Precis som Farming Simulator så är (New) Pokémon Snap exakt vad det låter som: fota Pokémon och det är det.

Spelar det nu, smått en framtvingad "story" och egentligen är spelet ungefär hur många önskade att Pokémon Snap på N64 kunde ha varit. Fast det är svårt att kräva över 800+ Pokémon när det bara fanns 151 i första spelet!

Troligen är spelet mest tilltalande för nostalgiska spelare som växte upp med det första spelet medan nyare spelare som aldrig spelade "originalet" troligen kommer att tröttna rätt snabbt på det ickebanbrytande konceptet.

Är man däremot (fortfarande) ett Pokémon-fan så lär spelet passa in som vilka off-spin Pokémon-spel som helst.

Värst utav allt är dock: ingenstans i spelet säger professorn, "YOU WERE CLOSE!" som i N64-versionen

Inaktiv

Säkert skoj för den yngra generationen <12. Börjar sakna nya titlar till min Switch.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_176162:

Säkert skoj för den yngra generationen <12. Börjar sakna nya titlar till min Switch.

Metroid Prime 4, när?

Men jo, verkligen. Det släpps trevliga spel då och då, men senaste måstespelet i min bok (som var helt nytt) var Animal Crossing för drygt ett år sedan.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Metroid Prime 4, när?

Exakt, den stora ljuspunkten

Jo, börjar vara väldigt långt mellan släppen man hypar inför. Hade iofs roligt med mario 3d world då jag inte hade det till WiiU men det räknas ju inte riktigt då det är ett gammalt spel.

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Beror på hur kul man tycker det är att fota Pokémon!

Helt sant iofs!

Skrivet av AplAy:

Ja, Du skall vara mycket medveten om vad (New) Pokémon Snap är för slags nischat spel. Precis som Farming Simulator så är (New) Pokémon Snap exakt vad det låter som: fota Pokémon och det är det.

Spelar det nu, smått en framtvingad "story" och egentligen är spelet ungefär hur många önskade att Pokémon Snap på N64 kunde ha varit. Fast det är svårt att kräva över 800+ Pokémon när det bara fanns 151 i första spelet!

Troligen är spelet mest tilltalande för nostalgiska spelare som växte upp med det första spelet medan nyare spelare som aldrig spelade "originalet" troligen kommer att tröttna rätt snabbt på det ickebanbrytande konceptet.

Är man däremot (fortfarande) ett Pokémon-fan så lär spelet passa in som vilka off-spin Pokémon-spel som helst.

Värst utav allt är dock: ingenstans i spelet säger professorn, "YOU WERE CLOSE!" som i N64-versionen
https://www.youtube.com/watch?v=7byxGSl8ty0

Ah, okey! Jag läste igenom recensionen på nytt för det kändes som om jag hade missat något eller att det var ett barnspel. Tack för info!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle det vara ett bra spel att skaffa i födelsedagspresent till en snart sex år gammal pokémonfanatiker?

Medlem

Känns som det bör finnas marknad (för det låter som ett fett spel) basically en jaktsimulator fast där man tar kort istället då.

Paparazzi Simulator?? Så får man ha olika lockbeten och sådär också för att locka stjärnorna som ger BANK - lixom - läcka till Johnny Depp att det finns massor med kokain på ett visst ställe.. Eller till Quentin Tarantino att det är tjejer som har aerobics pass i parken - barfota...

Så när dom kommer springande så smäller det.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Ponny
Skrivet av androsynth:

Skulle det vara ett bra spel att skaffa i födelsedagspresent till en snart sex år gammal pokémonfanatiker?

Ja, det tror jag! Själva gameplay-loopen är ju väldigt enkel, även om det finns lite kringmenyer och sånt man kan behöva hjälp med. Något att spela ihop kanske?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Anton Q:

basically en jaktsimulator fast där man tar kort istället då.

Hade varit helt underbart om man fick jaga Pokemonsen istället. Ligga och lura i gräset tills någon kommer fram, lägga ut bete för att locka till sig speciella. Headshot på Psyduck osv. Hade kunnat hänga upp dom i ett klubbhus och samla alla Det hade jag köpt direkt.

Inaktiv
Skrivet av anon_176162:

Hade varit helt underbart om man fick jaga Pokemonsen istället. Ligga och lura i gräset tills någon kommer fram, lägga ut bete för att locka till sig speciella. Headshot på Psyduck osv. Hade kunnat hänga upp dom i ett klubbhus och samla alla Det hade jag köpt direkt.

Typ The Hunter Call of the Wild men med Pokémons Värsta är att det ändå hade varit något.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Typ The Hunter Call of the Wild men med Pokémons Värsta är att det ändå hade varit något.

Hehe, jo, hade varit riktigt underhållande

1
Skriv svar