Bekräftat – WoW: Burning Crusade Classic släpps i juni

Robot
Bekräftat – WoW: Burning Crusade Classic släpps i juni
Medlem

Trist att de släpper före sommaren, jag hade hoppats på efter. Har ingen tanke på att sitta inne och raida denna sommar.

Redaktör
Skrivet av WargH:

Trist att de släpper före sommaren, jag hade hoppats på efter. Har ingen tanke på att sitta inne och raida denna sommar.

Om du kör i höst slipper du överbelastade servrar. Win!


signatur
Skrivet av WargH:

Trist att de släpper före sommaren, jag hade hoppats på efter. Har ingen tanke på att sitta inne och raida denna sommar.

Jag resonerar precis tvärtom.
Classic släpptes precis efter min semester, nu har jag massvis med tid att lägga ner på starten.

Medlem

Som jag sa igår. Dom har tappat det helt. Sa igår att 1/6 var bekräftat, nu blev det 2/6.
Pre-patch någon?
Dom pushar så hårt för att folk ska köpa sig boosts för att hinna till det släpps.
Kolla digital deluxe...jösses
Äckligt!

Blizzard har dött helt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Dex
Medlem
Skrivet av Tassel:

Som jag sa igår. Dom har tappat det helt. Sa igår att 1/6 var bekräftat, nu blev det 2/6.
Pre-patch någon?
Dom pushar så hårt för att folk ska köpa sig boosts för att hinna till det släpps.
Kolla digital deluxe...jösses
Äckligt!

Blizzard har dött helt.

2 veckor prepatch för att levela upp BE eller Draenei är väl bra? Man hade inga extra dagar alls när tbc gick live förra gången? Så förstår inte riktigt klagomålet på detta.

Medlem
Skrivet av Dex:

2 veckor prepatch för att levela upp BE eller Draenei är väl bra? Man hade inga extra dagar alls när tbc gick live förra gången? Så förstår inte riktigt klagomålet på detta.

Inte för hardcore men för casuals.
fönstret för prepatch wow till tbc var så mycket större.
Ja, det är väl inte det största gnället från min sida.
Jag äcklar mig åt hur dom sköter det. Dom gör precis samma sak med Shadow Lands 9.1. Allt för microtransactions.
Och vi alla spelare kör inte ett färdigt spel utan en beta, hela tiden....
Borde inte bli så upprörd då det finns tusentals andra spel att spela.
Men har man kört wow sedan tidiga betan så ser man degenerationen som Blizzard gått igenom.
Det känns bara smutsigt.

Och man är ledsen...


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kan man inte spela från level 1 med sin blood elf i BC classic? Fattar inte vad dom menar med detta.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Inte för hardcore men för casuals.
fönstret för prepatch wow till tbc var så mycket större.
Ja, det är väl inte det största gnället från min sida.
Jag äcklar mig åt hur dom sköter det. Dom gör precis samma sak med Shadow Lands 9.1. Allt för microtransactions.
Och vi alla spelare kör inte ett färdigt spel utan en beta, hela tiden....
Borde inte bli så upprörd då det finns tusentals andra spel att spela.
Men har man kört wow sedan tidiga betan så ser man degenerationen som Blizzard gått igenom.
Det känns bara smutsigt.

Och man är ledsen...

Jag undrar om reduced XP för classic är inne från start, jag gissar på det. Även om det i originalet var något som kom senare under TBC.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Kan man inte spela från level 1 med sin blood elf i BC classic? Fattar inte vad dom menar med detta.

Dubbleringen är frivillig. Du kan göra hur du vill. Men du kan inte gå tillbaka ifrån BC till Classic om du inte dubblerar gubben. Du får göra en ny gubbe isf.

Nyheten handlar om att BC kommer och att det är gratis. Men om du vill dubblera din classic gubbe så du kan spela båda spelsätten så erbjuder Blizzard denna tjänst för en hutlös summa.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tassel:

Inte för hardcore men för casuals.
fönstret för prepatch wow till tbc var så mycket större.
Ja, det är väl inte det största gnället från min sida.
Jag äcklar mig åt hur dom sköter det. Dom gör precis samma sak med Shadow Lands 9.1. Allt för microtransactions.
Och vi alla spelare kör inte ett färdigt spel utan en beta, hela tiden....
Borde inte bli så upprörd då det finns tusentals andra spel att spela.
Men har man kört wow sedan tidiga betan så ser man degenerationen som Blizzard gått igenom.
Det känns bara smutsigt.

Och man är ledsen...

Har själv kört Wow sedan betan och jag håller absolut inte med dig. Vissa saker har blivit så ofantligt mycket bättre så det inte är jämförbart. Exempel är själva levelingen som inte kräver att man farmar en massa skit utanför quests för att levla upp de där sista tre levlarna. Ett annat exempel är hur allt flyter på.

Sedan vadå "Allt för microtransactions"? Blizzard är relativt restriktiva med sina i jämförelse med andra företag.

Medlem

Med tanke på hur mycket bottar det var på classic eu Shazzrah när jag lirade och Blizzard brydde sig uppenbarligen inte ett skit då de sprang runt i flera månader medans man reportade och spelade in, så kan de fetglömma att jag kommer spendera en minut inom TBC classic för den prissättningen..

Medlem
Skrivet av Tassel:

Som jag sa igår. Dom har tappat det helt. Sa igår att 1/6 var bekräftat, nu blev det 2/6.
Pre-patch någon?
Dom pushar så hårt för att folk ska köpa sig boosts för att hinna till det släpps.
Kolla digital deluxe...jösses
Äckligt!

Blizzard har dött helt.

Fast du kan inte köpa boosts för de nya raserna, eller klasserna. Personligen förstår jag inte alls varför de skyndar sig med releasen, trodde det skulle vara prepatch minst 1 månad, inte 2 veckor, för att få folk att hinna levla upp sina karaktärer inför TBC. Märkligt.

Skrivet av D1versity:

Med tanke på hur mycket bottar det var på classic eu Shazzrah när jag lirade och Blizzard brydde sig uppenbarligen inte ett skit då de sprang runt i flera månader medans man reportade och spelade in, så kan de fetglömma att jag kommer spendera en minut inom TBC classic för den prissättningen..

Det behöver du inte heller. Du betalar prenumeration som vanligt. Kostnad är endast om du vill klona din nuvarande Classic-gubbe och flytta den till TBC så du har TVÅ. Om du vill skippa Classic helt och köra TBC så flyttar du gubben utan kostnad.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Fast du kan inte köpa boosts för de nya raserna, eller klasserna. Personligen förstår jag inte alls varför de skyndar sig med releasen, trodde det skulle vara prepatch minst 1 månad, inte 2 veckor, för att få folk att hinna levla upp sina karaktärer inför TBC. Märkligt.

Det behöver du inte heller. Du betalar prenumeration som vanligt. Kostnad är endast om du vill klona din nuvarande Classic-gubbe och flytta den till TBC så du har TVÅ. Om du vill skippa Classic helt och köra TBC så flyttar du gubben utan kostnad.

Det är aningen bättre. Tycker det är otroligt inte värt pengarna oavsett, spelet har en månatlig prenumeration, samtidigt som man ska betala för en nygammal version där folk kan boosta upp karaktärer nu istället också och få nya flashiga mounts. "nO chAnGes"

Medlem
Skrivet av WargH:

Jag undrar om reduced XP för classic är inne från start, jag gissar på det. Även om det i originalet var något som kom senare under TBC.

Tror det, att det kommer med prepatchen. Men är väl "bara" från level 40 som det sänks?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Har själv kört Wow sedan betan och jag håller absolut inte med dig. Vissa saker har blivit så ofantligt mycket bättre så det inte är jämförbart. Exempel är själva levelingen som inte kräver att man farmar en massa skit utanför quests för att levla upp de där sista tre levlarna. Ett annat exempel är hur allt flyter på.

Sedan vadå "Allt för microtransactions"? Blizzard är relativt restriktiva med sina i jämförelse med andra företag.

Jag har också spelat sedan betan. Det där med att du måste farma utanför quests för att nå 60 stämmer inte. Det gällde när vanilla släpptes, men under dess livstid patchades det in en mängd nya quests. Jag har två lvl 60 i classic och har bara questat samt kört någon dungeon på båda fram till 60. Men absolut att det är mycket mer strömlinjeformat i retail.


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Det är aningen bättre. Tycker det är otroligt inte värt pengarna oavsett, spelet har en månatlig prenumeration, samtidigt som man ska betala för en nygammal version där folk kan boosta upp karaktärer nu istället också och få nya flashiga mounts. "nO chAnGes"

Fast det är samma prenumeration för båda. Så du betalar 130kr/månad, som det alltid varit, för att spel Shadowlands, Classic, och/eller TBC Classic

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Har själv kört Wow sedan betan och jag håller absolut inte med dig. Vissa saker har blivit så ofantligt mycket bättre så det inte är jämförbart. Exempel är själva levelingen som inte kräver att man farmar en massa skit utanför quests för att levla upp de där sista tre levlarna. Ett annat exempel är hur allt flyter på.

Sedan vadå "Allt för microtransactions"? Blizzard är relativt restriktiva med sina i jämförelse med andra företag.

Classic kontra retail är helt olika spel.
Ja du kan max levla som ett svin i retail, glöm det i classic.

Men försvara gärna Blizzard om du vill. Gör mig inget.
Men för mig som spelat nästan dagligen sen betan 2004 så är både spelet och dom bakom det döda.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ärligt talat så vill jag tacka blizzard, för detta var precis vad jag behöver för att aldrig mera gå tillbaka till Wow under någon omständighet. Blizzards girighet är slutet för dem, men ja som sagt jag tackar dem, för jag slipper slösa så mycket tid på att spela TBC igen

Medlem
Skrivet av Gandir:

Ärligt talat så vill jag tacka blizzard, för detta var precis vad jag behöver för att aldrig mera gå tillbaka till Wow under någon omständighet. Blizzards girighet är slutet för dem, men ja som sagt jag tackar dem, för jag slipper slösa så mycket tid på att spela TBC igen

Så sant!
Även om jag längtar tillbaka den tiden man gick igenom portalen och man slogs av häpnad. Jag vet att den känslan inte kommer tillbaka.
Precis som med classic wow. Drog igång det, levrade min orc, sprang till Barrens för att få ännu en gång få känslan jag har i bakhuvudet.
Den fanns inte. Detta är inte Blizzards fel, för dom gjorde classic så äkta som möjligt som det var en gång i tiden.
Med tbc, så kör dom sitt race dom har i retail. Till och med Blizzard gör sitt bästa att döda den där gamla känslan.

Game Over


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vad exakt är det folk klagar på? Jag förstår inte, Det har gått 14 år sen bc släpptes? Är det så tungt att punga ut lite pengar för samma spel igen om man nu älskar det så mycket? Kloningen är ju en extra tjänst de kommit på för att det finns folk där ute som vill behålla karaktärerna på båda servrarna. De är nog villiga att betala för det tjänsten, det skulle ju missbrukas deluxe annars.

Att kalla Blizzard giriga visar bara hur pantade folk är och visar hur de levt i grottor i allt för många år. Har ni inte hängt med alls i hur utvecklingen kring betalning i spel gått? Vissa spel som wow hamnar i kläm och att hävda girighet av blizzard är bara dumt. De försöker maxa sin vinst precis som alla andra. Skins i spel är ju också egentligen värdelöst, men det säljs för miljarder...tvärt om är det väldigt smart att hitta extra tjänster där folk är villiga att lägga pengar på. Gratisspel kostar ju oftast mer än "köp-spel" idag så det finns noll poäng i att hävda girighet. I så fall är det ju SJUKT girigt av Path of Exile att ta betalt för mer utrymme i bagsen...de kunde ju faktiskt bjudit på det? Man blir mörkrädd över vissa kommentarer, om ni har noll inkomst kanske man inte ska ha en dator idag eller?

1
Skriv svar