Diskutera – Tidernas otäckaste spel är...

Medlem

Svårt som fasen. Som gammal avtrubbad skräckfilmsräv så borde jag väl bara sitta och fnysa åt skräckspel. Men skräck i spel är ju MYCKET värre än film. Tar man sedan klivet till VR så bleknar ju övrigt spelande TOTALT. Så hur jäkla gärna jag än skulle svara Penumbra eller Amnesia dark descent så står de sig ju helt slätt mot när du tex möter den blinda zombien Jeff i Halflife Alyx som jag redan tjatat om i forumet flera gånger. Även betydligt sämre spel som Exorcist Legion blir ju värre bara första 20 minuterna än hela Penumbra och Amnesia ihop. Och då är det egentligen "bara" du som går i en mörk kyrka med ficklampa samtidigt som det knirrar, knarrar och kommer alla möjliga ljud runt dig.. Skräck i VR är plågsamt och fantastiskt på samma gång. Och då säger jag det, en person som typ levt för skräckfilm sedan typ sent 80-tal eller något.. Mitt svar får bli VR. Ta vilket skräckspel som helst.

Medlem

första fear och res7


signatur

Allätare

Kul och svår fråga. Rädsla är en ganska bred känsla. Men det finns vissa spel som verkligen fått mig att totalt skita knäck i spiraler, men på olika sätt!
- Silent Hill 1-3 har skapat ungefär lika mycket handsoya men på ett psykologiskt plan. Dom är fortfarande etsade i minnet. Speciellt tvåan.
- Project Zero 2: Crimson Butterfly gav en konstant en känsla av att nackhåren reste sig.
- Första Dead Space hade en miljö och ljuddesign blandat med riktig köttighet som skapade en (o)trevlig stämning.
- SOMA var periodvis så läskigt att jag var tvungen att ta paus och vandra runt i lägenheten för att lugna mig. Även storyn hjälpte till att skapa den stämningen.
- Outlast och Outlast 2 är ju moderna klassiker som tävlar med dom bästa gällande utsatthet och panik.

Medlem

Resident Evil 7 i VR på PS4 och F.E.A.R. 2 !!

Dead Space 2, Alien Isolation och Alan Wake! Ger mig dock inte på att spela skräckspel längre, utan tittar hellre på när andra gamers spelar på youtube...

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Om ingen har sagt det än. F.E.A.R och F.E.A.R extraction point.

Medlem

Ett spel som är riktigt obehagligt är The Forrest. Tänkte ta mod till mig och testa det i vr idag. Det kommer bli fruktansvärt.

Medlem

RE7 i VR utan tvekan.
Jävlar vilken ångest det gett mig att öppna dörrar.

Medlem

Jag har tre jag typ värderar lika.
Silent Hill 1
Resident Evil 2
och Outlast


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Oj vilken svår fråga 🤔 Men det spel som skrämt mig mest är nog helt klart Silent hill men det kan mycket väl bero på min då relativt låga ålder 😜

Medlem

outlast-spelen i ett mörkt rum med bra ljud
Gärna åska och regn utanför fönstret (för oss som bor så att det är mörkt utanför och inte gatljus)
Spelar inte normalt skräck, men när jag gör det så.... har jag fler par kalsonger

Medlem

Har spelat majoritet av skräckspelen och som veteran måste jag nog säga att Visage är det mest skrämmande där ute.
Får kalla kårar konstant när jag spelar det.
Det jag gillar förövrigt med det är att det baseras på historier i många fall vilket gör det mer intressant.
Spelet är gjort i unreal engine så grafiken är slående också.

https://store.steampowered.com/app/594330/Visage/

123
Skriv svar