Starwars galaxies lever igen!

Medlem
Starwars galaxies lever igen!

https://restoration-gaming.com/

Och denna gången verkar der vara gratis och spela?! Nån mer som tänker testa spelet? Själv missade jag spelet första gången pga wow, men efter att ha läst att detta spelet var ett av det bästa mmo som nånsin gjorts så måste jag bara testa det denna gången 🙂

Spelet går live den 28 Maj!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Moderator | Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

https://restoration-gaming.com/

Och denna gången verkar der vara gratis och spela?! Nån mer som tänker testa spelet? Själv missade jag spelet första gången pga wow, men efter att ha läst att detta spelet var ett av det bästa mmo som nånsin gjorts så måste jag bara testa det denna gången 🙂

Privatservrar brukar väl ändå vara gratis?

Kul! Jag spelade det lite men kom aldrig riktigt in i det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Minns att jag läste mycket om det i tidningar när jag var liten. Men eftersom det var populärt innan vi fick tillgång till bredband han jag aldrig testa det! Kanske är värt att köra lite ikväll för att se vad jag missade

Medlem

Jag kommer prova det igen. Missade chansen när det var live.
Men det verkar som att det kör igång 1:a juni? Eller är det online nu?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Finns ett flertal projekt som jobbar på att bygga upp Star Wars Galaxies igen. Följt två och spelat på en av dem. Men det verkar som att Restoration (som jag har missat) är den enda som har Jump to Lightspeed just nu.

Fan, blev nu sugen att spela igen...

Edit: Tankar nu hem klienten och få starta upp det då de går live om 20 dagar!

Medlem

Vill alltid köra det men var för ung och sen kom wow lite efter man fyllt 18 och då hade det skeppet seglat.

Medlem

"Return to the greatest era of Star Wars galaxies, the Combat Upgrade!" Uuhh nej tack. Combat upgrade var sämst vad jag minns det iaf. Men man vart lite sugen. Galaxies var riktigt härligt och roligt spel.

Medlem
Skrivet av Loading:

"Return to the greatest era of Star Wars galaxies, the Combat Upgrade!" Uuhh nej tack. Combat upgrade var sämst vad jag minns det iaf. Men man vart lite sugen. Galaxies var riktigt härligt och roligt spel.

För mig var det när NGE släpptes som det blev kasst. Fördummade hela spelet. Älskade SWG men det var inte snyggt då och idag ser det horribelt ut så skulle nog få huvudverk av det mest. Nej gör ett nytt istället, ett bra.

Medlem

Det finns 3 versioner av swg
Pre-CU (den bästa versionen)
CU=Combat upgrade(gjorde spelet sämre men ändå fortfarande spelbart.)
NGE(totalt ospelbart enligt mig)

Vill ni lira riktiga swg(Pre-CU) kan jag tipsa om
https://www.swg-aotc.com/

Där är man alltid buffad(man måste buffa sig om man kör combat.)
Så är enkelt att komma igång på den servern om man vill testa.

Medlem

Varför försavnn spelet under en natt? Känns som ngt gick helt fel eller?

Medlem

Jag trodde först en officiel återkomst av spelet, men det är ju "bara" en inofficiell server. Det finns ju redan?
Men ngt att kika på hur som helst

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Varför försavnn spelet under en natt? Känns som ngt gick helt fel eller?

Kort sagt, Sony fuggade upp och gjorde för många ändringar för att konkurrera med WoW. Det föll inte många i smaken. Det plus andra design-beslut och en tappade andelar betalande spelare... Sen kom dessutom SWTOR.

Men det är bara en ytligt beskrivning av vad som hände.

Skribent
Skrivet av deadlotus:

Varför försavnn spelet under en natt? Känns som ngt gick helt fel eller?

De respekterade inte sin spelarbas och jagade efter WoW. Tvinga in folk i klasser var illa nog, men att en klass var "jedi" var verkligen att spotta på alla som spenderat 100 h att låsa upp force sensitive-funktionen i spelet. Dessutom sabbades ju hela spelet när alla helt plötsligt kunde vara jedis, då det enligt tidseran var väldigt få kvar när spelet utspelar sig. Att stöta på en jedi innan de ändrade spelet var ju något speciellt. Något som gick att skryta om.

De skulle ha stuck to their guns. Jag tror spelet hade haft kvar en liten dedikerad community idag om de bara kört på sitt race och inte försökt konkurrera med Wow.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Att stöta på en jedi innan de ändrade spelet var ju något speciellt. Något som gick att skryta om.

Såg en Jedi under hela tiden som jag spelade, personen var i strid med ett gäng bountyhunters så jävla coolt att se.

Medlem

Det var när de ändrade klasserna som spelet verkligen dog, det förstörde hela min karaktär och då man inte kunde överföra artisan poäng till stridspoäng så blev man kass på allt istället för bra på två saker, var master artisan och master rifleman innan.

Medlem

Kul för de som gillade det. Själv tröttnade dock redan i betan...

Medlem

Har de fått ok att göra detta?

Kommer inte de få stänga ner rätt snart annars?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Kort sagt, Sony fuggade upp och gjorde för många ändringar för att konkurrera med WoW. Det föll inte många i smaken. Det plus andra design-beslut och en tappade andelar betalande spelare... Sen kom dessutom SWTOR.

Men det är bara en ytligt beskrivning av vad som hände.

Swtor kom långt efter nerstängningen av galaxies dock, eller åtminstone långt efter dess nergång många hoppades ju på a swtor skulle va vårt nya MMO hem i en galax lång lång bort men ack så dåligt det va ..

Skribent
Skrivet av InsaneSharky:

Såg en Jedi under hela tiden som jag spelade, personen var i strid med ett gäng bountyhunters så jävla coolt att se.

Ja exakt, det var ju sådant spelet levde på. Eller gå in i en cantina och ett band av spelare där inne spelade musik. Det var en levande galax där alla hade ett eget liv och mål.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

De verkar inte ta allt från NGE iaf med tanke på :

Restoration III features the full Pre-NGE skill system for complete freedom in building your template.

In addition, you’re free to choose how you level. Whether you prefer the classic system of grinding XP with spin groups, or you’d rather level by questing, Restoration gives you that freedom to choose.

Edit: Någon här som spelade på Farstar servern back in the day?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Kort sagt, Sony fuggade upp och gjorde för många ändringar för att konkurrera med WoW. Det föll inte många i smaken. Det plus andra design-beslut och en tappade andelar betalande spelare... Sen kom dessutom SWTOR.

Men det är bara en ytligt beskrivning av vad som hände.

Skrivet av Johlor:

De respekterade inte sin spelarbas och jagade efter WoW. Tvinga in folk i klasser var illa nog, men att en klass var "jedi" var verkligen att spotta på alla som spenderat 100 h att låsa upp force sensitive-funktionen i spelet. Dessutom sabbades ju hela spelet när alla helt plötsligt kunde vara jedis, då det enligt tidseran var väldigt få kvar när spelet utspelar sig. Att stöta på en jedi innan de ändrade spelet var ju något speciellt. Något som gick att skryta om.

De skulle ha stuck to their guns. Jag tror spelet hade haft kvar en liten dedikerad community idag om de bara kört på sitt race och inte försökt konkurrera med Wow.

Dom förstörde ju spelet med hur dom hanterade JEDI inte för dom försökta imitera wow eller något. Galaxies dog innan wow ens va släppt.

Medlem

Jag följde http://www.swgemu.com ett tag. Men det tar sin tid att skriva ny server-kod. Men ingen aning vart de är idag.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Swtor kom långt efter nerstängningen av galaxies dock, eller åtminstone långt efter dess nergång många hoppades ju på a swtor skulle va vårt nya MMO hem i en galax lång lång bort men ack så dåligt det va ..

Galaxies stängdes ner 15 dec 2011 och swtor släppte 20 december 2011, fem dagar senare. Men ja, det var långt efter Galaxies nergång... sista tiden i galaxies var ett skämt. En av anledningarna till varför man stängde ner swg var ju för att det inte skulle finnas två star wars mmon som konkurrerade med varandra. Har fortfarande kvar alla mina screenshots från när de stängde ner spelet. Ett av de bästa spelen jag spelat någonsin! Dock föredrog jag pre-cu.

Medlem

Tyckte aldrig spelet var bra från början så det blir nog ett nej där, konceptet tilltalade men jag tyckte till och med då att det var ett alldeles för fult spel minns specifikt att jag fick ont i huvudet av det, tyckte inte combat var speciellt roligt heller i det, kul för folk med nostalgi brillorna på dock.

Medlem

SWG var väl först med instanser? Corellian corvette, har jag för mig.

Spelet hade en hel del ljusa sidor, men det var löjligt dåligt balanserat som jag minns det.

Medlem

OH MA GASH! DET HÄR ÄR VÄRLDENS BÄSTA NYHETER!!

Medlem

Finns många SWG servers att välja på.

SWGEMU - preCU era
SWGL - NGE era (med JTL)
och många andra!

SWG preCU var bäst (hade sina problem, men gillade vad det försökta vara), CU eran hade väl sina upp och nedsidor men var väl ett försök till balansering. NGE var ett riktigt snedsteg av SoE. Dock blev NGE bättre med tiden och var på många sätt fortfarande ett mycket roligare MMO än många andra.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Lite sugen är man men är inte nån direkt fan av CU.
Den gjorde iofs mig rik ingame då jag gjorde en chansning och köpte upp alla bra resurser för att göra de nya faction armors som jag kunde hitta (det var en chansning då de som gjorde samma inför JTL blev brända då resurserna ändrades mot vad som var på test servern, men jag gjorde en kvalificerad gissning att så inte skulle ske och den gick hem).

Hade dessutom en kombination av en max rebel rank smuggler karaktär och en armorsmith karaktär så jag kunde köpa de faction points som krävdes för blue prints med smugglern och för över dom till armorsmith karaktären.
Hade i princip monopol på rebel faction armor med bra stats de första månaderna men det var också det som gjorde att jag brände ut mig och slutade spela. Att tillverka en full rustning krävde ungefär 100 mus klicks och eftersom man bara kunde köpa 1 use blueprint kopior så kunde man inte till skillnad från annan armor inte tillverka dom i fabrik utan varenda liten armor del måste göras för hand.

Medlem

Mitt första MMO med många fina minnen!

Var tvungen att köpa time cards för jag var för ung för bankkort och föräldrarna hade ingen tilltro för någonting online.

Minns att jag hamnade med bra folk som redan var inbitna i MMO-scenen. Vi hade en egen stad, gjorde min livs första instance på ett rymdskepp. Vid tidpunkten flöt jag mest med då allt var nytt och främmande.

Spelade som en TKA/Commando. Minns även hur jag blev stenrik på att göra gruppuppdrag solo från någon datorterminal på olika planeter. Först skaffade man sig buffs från spelare med vissa yrken minns jag.

Sen kom WoW och alla bytte spel, men det var kul ett bra tag för mig.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Mitt första MMO med många fina minnen!

Var tvungen att köpa time cards för jag var för ung för bankkort och föräldrarna hade ingen tilltro för någonting online.

Minns att jag hamnade med bra folk som redan var inbitna i MMO-scenen. Vi hade en egen stad, gjorde min livs första instance på ett rymdskepp. Vid tidpunkten flöt jag mest med då allt var nytt och främmande.

Spelade som en TKA/Commando. Minns även hur jag blev stenrik på att göra gruppuppdrag solo från någon datorterminal på olika planeter. Först skaffade man sig buffs från spelare med vissa yrken minns jag.

Sen kom WoW och alla bytte spel, men det var kul ett bra tag för mig.

Jag önskar att jag kunde köpa timecards hittade aldrig några där jag bodde va så grymt ledsen över faktumet att jag aldrig fick spela det

123
Skriv svar