Starwars galaxies lever igen!

Medlem
Starwars galaxies lever igen!

https://restoration-gaming.com/

Och denna gĂ„ngen verkar der vara gratis och spela?! NĂ„n mer som tĂ€nker testa spelet? SjĂ€lv missade jag spelet första gĂ„ngen pga wow, men efter att ha lĂ€st att detta spelet var ett av det bĂ€sta mmo som nĂ„nsin gjorts sĂ„ mĂ„ste jag bara testa det denna gĂ„ngen 🙂

Spelet gÄr live den 28 Maj!

Moderator | Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

https://restoration-gaming.com/

Och denna gĂ„ngen verkar der vara gratis och spela?! NĂ„n mer som tĂ€nker testa spelet? SjĂ€lv missade jag spelet första gĂ„ngen pga wow, men efter att ha lĂ€st att detta spelet var ett av det bĂ€sta mmo som nĂ„nsin gjorts sĂ„ mĂ„ste jag bara testa det denna gĂ„ngen 🙂

Privatservrar brukar vÀl ÀndÄ vara gratis?

Kul! Jag spelade det lite men kom aldrig riktigt in i det

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han Àr stygg över alla grÀnser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita pÄ uber" - Joakim Bennet
Det rÄder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Minns att jag lÀste mycket om det i tidningar nÀr jag var liten. Men eftersom det var populÀrt innan vi fick tillgÄng till bredband han jag aldrig testa det! Kanske Àr vÀrt att köra lite ikvÀll för att se vad jag missade

Medlem

Jag kommer prova det igen. Missade chansen nÀr det var live.
Men det verkar som att det kör igÄng 1:a juni? Eller Àr det online nu?

"I intend to live forever, or die trying."

Medlem

Finns ett flertal projekt som jobbar pÄ att bygga upp Star Wars Galaxies igen. Följt tvÄ och spelat pÄ en av dem. Men det verkar som att Restoration (som jag har missat) Àr den enda som har Jump to Lightspeed just nu.

Fan, blev nu sugen att spela igen...

Edit: Tankar nu hem klienten och fÄ starta upp det dÄ de gÄr live om 20 dagar!

Medlem

Vill alltid köra det men var för ung och sen kom wow lite efter man fyllt 18 och dÄ hade det skeppet seglat.

Medlem

"Return to the greatest era of Star Wars galaxies, the Combat Upgrade!" Uuhh nej tack. Combat upgrade var sÀmst vad jag minns det iaf. Men man vart lite sugen. Galaxies var riktigt hÀrligt och roligt spel.

Medlem
Skrivet av Loading:

"Return to the greatest era of Star Wars galaxies, the Combat Upgrade!" Uuhh nej tack. Combat upgrade var sÀmst vad jag minns det iaf. Men man vart lite sugen. Galaxies var riktigt hÀrligt och roligt spel.

För mig var det nĂ€r NGE slĂ€pptes som det blev kasst. Fördummade hela spelet. Älskade SWG men det var inte snyggt dĂ„ och idag ser det horribelt ut sĂ„ skulle nog fĂ„ huvudverk av det mest. Nej gör ett nytt istĂ€llet, ett bra.

Medlem

Det finns 3 versioner av swg
Pre-CU (den bÀsta versionen)
CU=Combat upgrade(gjorde spelet sÀmre men ÀndÄ fortfarande spelbart.)
NGE(totalt ospelbart enligt mig)

Vill ni lira riktiga swg(Pre-CU) kan jag tipsa om
https://www.swg-aotc.com/

DÀr Àr man alltid buffad(man mÄste buffa sig om man kör combat.)
SÄ Àr enkelt att komma igÄng pÄ den servern om man vill testa.

Medlem

Varför försavnn spelet under en natt? KÀnns som ngt gick helt fel eller?

Medlem

Jag trodde först en officiel Äterkomst av spelet, men det Àr ju "bara" en inofficiell server. Det finns ju redan?
Men ngt att kika pÄ hur som helst

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Kort sagt, Sony fuggade upp och gjorde för mÄnga Àndringar för att konkurrera med WoW. Det föll inte mÄnga i smaken. Det plus andra design-beslut och en tappade andelar betalande spelare... Sen kom dessutom SWTOR.

Men det Àr bara en ytligt beskrivning av vad som hÀnde.

Skribent
Skrivet av deadlotus:

De respekterade inte sin spelarbas och jagade efter WoW. Tvinga in folk i klasser var illa nog, men att en klass var "jedi" var verkligen att spotta pÄ alla som spenderat 100 h att lÄsa upp force sensitive-funktionen i spelet. Dessutom sabbades ju hela spelet nÀr alla helt plötsligt kunde vara jedis, dÄ det enligt tidseran var vÀldigt fÄ kvar nÀr spelet utspelar sig. Att stöta pÄ en jedi innan de Àndrade spelet var ju nÄgot speciellt. NÄgot som gick att skryta om.

De skulle ha stuck to their guns. Jag tror spelet hade haft kvar en liten dedikerad community idag om de bara kört pÄ sitt race och inte försökt konkurrera med Wow.

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Att stöta pÄ en jedi innan de Àndrade spelet var ju nÄgot speciellt. NÄgot som gick att skryta om.

SÄg en Jedi under hela tiden som jag spelade, personen var i strid med ett gÀng bountyhunters sÄ jÀvla coolt att se.

Medlem

Det var nÀr de Àndrade klasserna som spelet verkligen dog, det förstörde hela min karaktÀr och dÄ man inte kunde överföra artisan poÀng till stridspoÀng sÄ blev man kass pÄ allt istÀllet för bra pÄ tvÄ saker, var master artisan och master rifleman innan.

Medlem

Kul för de som gillade det. SjÀlv tröttnade dock redan i betan...

Medlem

Har de fÄtt ok att göra detta?

Kommer inte de fÄ stÀnga ner rÀtt snart annars?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Kort sagt, Sony fuggade upp och gjorde för mÄnga Àndringar för att konkurrera med WoW. Det föll inte mÄnga i smaken. Det plus andra design-beslut och en tappade andelar betalande spelare... Sen kom dessutom SWTOR.

Swtor kom lÄngt efter nerstÀngningen av galaxies dock, eller Ätminstone lÄngt efter dess nergÄng mÄnga hoppades ju pÄ a swtor skulle va vÄrt nya MMO hem i en galax lÄng lÄng bort men ack sÄ dÄligt det va ..

Skribent
Skrivet av InsaneSharky:

SÄg en Jedi under hela tiden som jag spelade, personen var i strid med ett gÀng bountyhunters sÄ jÀvla coolt att se.

Ja exakt, det var ju sÄdant spelet levde pÄ. Eller gÄ in i en cantina och ett band av spelare dÀr inne spelade musik. Det var en levande galax dÀr alla hade ett eget liv och mÄl.

"Writer and Fighter"

Medlem

De verkar inte ta allt frÄn NGE iaf med tanke pÄ :

Restoration III features the full Pre-NGE skill system for complete freedom in building your template.

In addition, you’re free to choose how you level. Whether you prefer the classic system of grinding XP with spin groups, or you’d rather level by questing, Restoration gives you that freedom to choose.

Edit: NÄgon hÀr som spelade pÄ Farstar servern back in the day?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Skrivet av Johlor:

De respekterade inte sin spelarbas och jagade efter WoW. Tvinga in folk i klasser var illa nog, men att en klass var "jedi" var verkligen att spotta pÄ alla som spenderat 100 h att lÄsa upp force sensitive-funktionen i spelet. Dessutom sabbades ju hela spelet nÀr alla helt plötsligt kunde vara jedis, dÄ det enligt tidseran var vÀldigt fÄ kvar nÀr spelet utspelar sig. Att stöta pÄ en jedi innan de Àndrade spelet var ju nÄgot speciellt. NÄgot som gick att skryta om.

De skulle ha stuck to their guns. Jag tror spelet hade haft kvar en liten dedikerad community idag om de bara kört pÄ sitt race och inte försökt konkurrera med Wow.

Dom förstörde ju spelet med hur dom hanterade JEDI inte för dom försökta imitera wow eller nÄgot. Galaxies dog innan wow ens va slÀppt.

Medlem

Jag följde http://www.swgemu.com ett tag. Men det tar sin tid att skriva ny server-kod. Men ingen aning vart de Àr idag.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Swtor kom lÄngt efter nerstÀngningen av galaxies dock, eller Ätminstone lÄngt efter dess nergÄng mÄnga hoppades ju pÄ a swtor skulle va vÄrt nya MMO hem i en galax lÄng lÄng bort men ack sÄ dÄligt det va ..

Galaxies stÀngdes ner 15 dec 2011 och swtor slÀppte 20 december 2011, fem dagar senare. Men ja, det var lÄngt efter Galaxies nergÄng... sista tiden i galaxies var ett skÀmt. En av anledningarna till varför man stÀngde ner swg var ju för att det inte skulle finnas tvÄ star wars mmon som konkurrerade med varandra. Har fortfarande kvar alla mina screenshots frÄn nÀr de stÀngde ner spelet. Ett av de bÀsta spelen jag spelat nÄgonsin! Dock föredrog jag pre-cu.

Medlem

Tyckte aldrig spelet var bra frÄn början sÄ det blir nog ett nej dÀr, konceptet tilltalade men jag tyckte till och med dÄ att det var ett alldeles för fult spel minns specifikt att jag fick ont i huvudet av det, tyckte inte combat var speciellt roligt heller i det, kul för folk med nostalgi brillorna pÄ dock.

Medlem

SWG var vÀl först med instanser? Corellian corvette, har jag för mig.

Spelet hade en hel del ljusa sidor, men det var löjligt dÄligt balanserat som jag minns det.

Medlem

OH MA GASH! DET HÄR ÄR VÄRLDENS BÄSTA NYHETER!!

Medlem

Finns mÄnga SWG servers att vÀlja pÄ.

SWGEMU - preCU era
SWGL - NGE era (med JTL)
och mÄnga andra!

SWG preCU var bÀst (hade sina problem, men gillade vad det försökta vara), CU eran hade vÀl sina upp och nedsidor men var vÀl ett försök till balansering. NGE var ett riktigt snedsteg av SoE. Dock blev NGE bÀttre med tiden och var pÄ mÄnga sÀtt fortfarande ett mycket roligare MMO Àn mÄnga andra.

Through the cables and the underground now

Medlem

Lite sugen Àr man men Àr inte nÄn direkt fan av CU.
Den gjorde iofs mig rik ingame dÄ jag gjorde en chansning och köpte upp alla bra resurser för att göra de nya faction armors som jag kunde hitta (det var en chansning dÄ de som gjorde samma inför JTL blev brÀnda dÄ resurserna Àndrades mot vad som var pÄ test servern, men jag gjorde en kvalificerad gissning att sÄ inte skulle ske och den gick hem).

Hade dessutom en kombination av en max rebel rank smuggler karaktÀr och en armorsmith karaktÀr sÄ jag kunde köpa de faction points som krÀvdes för blue prints med smugglern och för över dom till armorsmith karaktÀren.
Hade i princip monopol pÄ rebel faction armor med bra stats de första mÄnaderna men det var ocksÄ det som gjorde att jag brÀnde ut mig och slutade spela. Att tillverka en full rustning krÀvde ungefÀr 100 mus klicks och eftersom man bara kunde köpa 1 use blueprint kopior sÄ kunde man inte till skillnad frÄn annan armor inte tillverka dom i fabrik utan varenda liten armor del mÄste göras för hand.

Medlem

Mitt första MMO med mÄnga fina minnen!

Var tvungen att köpa time cards för jag var för ung för bankkort och förÀldrarna hade ingen tilltro för nÄgonting online.

Minns att jag hamnade med bra folk som redan var inbitna i MMO-scenen. Vi hade en egen stad, gjorde min livs första instance pÄ ett rymdskepp. Vid tidpunkten flöt jag mest med dÄ allt var nytt och frÀmmande.

Spelade som en TKA/Commando. Minns Àven hur jag blev stenrik pÄ att göra gruppuppdrag solo frÄn nÄgon datorterminal pÄ olika planeter. Först skaffade man sig buffs frÄn spelare med vissa yrken minns jag.

Sen kom WoW och alla bytte spel, men det var kul ett bra tag för mig.

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Mitt första MMO med mÄnga fina minnen!

Var tvungen att köpa time cards för jag var för ung för bankkort och förÀldrarna hade ingen tilltro för nÄgonting online.

Minns att jag hamnade med bra folk som redan var inbitna i MMO-scenen. Vi hade en egen stad, gjorde min livs första instance pÄ ett rymdskepp. Vid tidpunkten flöt jag mest med dÄ allt var nytt och frÀmmande.

Spelade som en TKA/Commando. Minns Àven hur jag blev stenrik pÄ att göra gruppuppdrag solo frÄn nÄgon datorterminal pÄ olika planeter. Först skaffade man sig buffs frÄn spelare med vissa yrken minns jag.

Sen kom WoW och alla bytte spel, men det var kul ett bra tag för mig.

Jag önskar att jag kunde köpa timecards hittade aldrig nÄgra dÀr jag bodde va sÄ grymt ledsen över faktumet att jag aldrig fick spela det

123
Skriv svar