FF7 Remake Intergrade blir Playstation-exklusivt i minst 6 månader

Robot
FF7 Remake Intergrade blir Playstation-exklusivt i minst 6 månader

Vi håller tummarna för ett bredare släpp efter det.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem

Vågar man tro på ett släpp av part 2 tidigt 2022 eller är det för tidigt?

Tänker mig att Square Enix ofta släpper spel i mars april. De har nämnt någon gång att det inte skulle ta allt för lång tid innan part 2 men det kan ju betyda vad som helst. Men vist det kan lila gärna bli ett släpp 2023 istället.

Medlem

Hur var det nu igen? Om jag har köpt Pt.1 på PS4 får jag den uppdaterade versionen gratis då om jag skaffar ett PS5? Den skulle ha något extra innehåll va? Ser iaf mycket fram emot Pt.2. Jag hoppas som sagt bara att de inte fifflat runt för mycket med storyn från originalet men det blir säkert bra.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Hur var det nu igen? Om jag har köpt Pt.1 på PS4 får jag den uppdaterade versionen gratis då om jag skaffar ett PS5? Den skulle ha något extra innehåll va? Ser iaf mycket fram emot Pt.2. Jag hoppas som sagt bara att de inte fifflat runt för mycket med storyn från originalet men det blir säkert bra.

Yes, uppdaterade versionen till PS5 är gratis om man köpt PS4-versionen sen innan.

Däremot får du inte ”Yuffie”-materialet gratis, det måste köpas till (oklart för vilken summa). 🙂

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Vågar man tro på ett släpp av part 2 tidigt 2022 eller är det för tidigt?

Tänker mig att Square Enix ofta släpper spel i mars april. De har nämnt någon gång att det inte skulle ta allt för lång tid innan part 2 men det kan ju betyda vad som helst. Men vist det kan lila gärna bli ett släpp 2023 istället.

När det gäller Square Enix så tror jag vi kommer få vänta. Att det släpps snabbare än Part 1 eller andra SE-spel säger egentligen ingenting då många av dessa spel tagit en hel konsolgeneration att få ut. Jag tror 2022 kan vara lite optimistiskt, snarare 2023 borde kännas mer rimmligt. Pandemin segade ju ned arbetet för de flesta spelstudior och jag misstänker 2021 kommer fortsätta i samma stil, även om vaccineringen rullar på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas nästa del inte är tidsexklusiv lika länge då.

Avstängd

Första delen har väl inte ens släppts till PC än?

Medlem

Haha, och några månader efter att exklusiviteten gått ut kanske PS5 släpps till allmänheten... 3 tummar upp.

Medlem

Jag säger som dom ovanför att man antagligen kommer att få vänta. Tänk så här hur långt skulle du tänka dig att vänta på nästa del? Och sen lägger du på minst 6 månader på den tiden. Ja eftersom det inte är ett "helt" spel. Hade det varit ett helt spel så hade du fått lägga på 2+ år på tiden du orkar vänta........jag är säker för tidspositivt nu.

Medlem

Det här får mig tappa lusten att ens börja spela första delen av remaken.
De släpper alltså nu redan en remaster på remaken med nytt innehåll som de som köpt originalet inte får tillgång till, innan de släpper resterande delar av FF7 Remake.
Lutar åt att bäst vänta och köpa en komplett samling år 2037 istället

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Det här får mig tappa lusten att ens börja spela första delen av remaken.
De släpper alltså nu redan en remaster på remaken med nytt innehåll som de som köpt originalet inte får tillgång till, innan de släpper resterande delar av FF7 Remake.
Lutar åt att bäst vänta och köpa en komplett samling år 2037 istället

Va?

DLC:et är fristående. Dvs det är inte en del av ursprungs äventyret.
Du får en gratis uppdatering med RayTracing vad finns det att klaga på?
Skulle dom ha skitit i att fräsha upp grafiken till PS5?

Medlem

Jag tyckte ff7 re var riktigt bra MEN...
Det är riktigt sunkigt att inte vi som spelat på ps4 får tillgång till DLC:et, det är riktigt dåligt beteende och ett slag i ansiktet.
Har svårt att tro att det skulle vara några tekniska hinder


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar