Kebabpizza - Utöver kebab, vad mer?

Medlem
Kebabpizza - Utöver kebab, vad mer?

Tja FZ!

Jag satt och funderade olika ingredienser olika pizzerior har pÄ sina kebabpizzor.
Vissa har lök och pommes, vissa har isbergssallad, tomat och Àven GURKA hur sjukt det Àn lÄter.

Vad föredrar ni pÄ eran kebabpizza? Enbart vitlökssÄs? Jag sjÀlv vill bara ha vitlök- & "röd"sÄs (piri piri?)

Det vore kul och lĂ€sa vad ni fĂ„r pĂ„ eran lokala kebaberia 🙂

Tjack crack haschis homofil, Cocksucker junkiemotherfucker.

Game Jam-general

Enkelt, 50% kebab, 50% pizza.

fick smisk som barn

Medlem

Nu har inte vi det hÀr men jag har hört att vissa pizzerior har kebabpizza med pommes pÄ.

Jag vill nÀstan hÀmta högaffeln bara av tanken.

Medlem

Jag tar gÀrna med isbergssallad och strips!
FullstÀndigt onödigt men fantastiskt gott!

Men om man lÄter en helt vanlig kebabpizza svalna, petar bort peperoni och tomat, och brer pÄ en mjuk vaniljglass sÄ Àr det makalöst!

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu har inte vi det hÀr men jag har hört att vissa pizzerior har kebabpizza med pommes pÄ.

Jag vill nÀstan hÀmta högaffeln bara av tanken.

Varför inte, det Àr ju som en kebabtallrik pÄ en pizza! Alldeles underbart!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men om man lÄter en helt vanlig kebabpizza svalna, petar bort peperoni och tomat, och brer pÄ en mjuk vaniljglass sÄ Àr det makalöst!

Intressant sÀtt att fÄ en mÄltid att istÀllet bli en efterrÀtt. Jag kommer ju bli tvungen att pröva nÄgon gÄng men det lÄter helt hemskt

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vaniljglass? Hahah đŸ€Ł

Medlem

Botten, tomatsÄs, ost, kebab, kebabsÄs. Om jag Àr vÀÀÀldigt hungrig kryddar jag till med pommes pÄ och ev stark kebabsÄs (dock Àr de flesta pizzeriornas "starka" sÄser vanliga milda i princip.

Halo kompis!

Medlem
Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Intressant sÀtt att fÄ en mÄltid att istÀllet bli en efterrÀtt. Jag kommer ju bli tvungen att pröva nÄgon gÄng men det lÄter helt hemskt

Det var sÄklart en dum fyllegrej...Som slutade med att typ hela festen satt och smaskade kebabpizza med vaniljglass!
För av nÄgon anledning funkar kombinationen!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför inte, det Àr ju som en kebabtallrik pÄ en pizza! Alldeles underbart!

Skrivet av Bussovic:

Botten, tomatsÄs, ost, kebab, kebabsÄs. Om jag Àr vÀÀÀldigt hungrig kryddar jag till med pommes pÄ och ev stark kebabsÄs (dock Àr de flesta pizzeriornas "starka" sÄser vanliga milda i princip.
https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/698...

😁

Medlem

Kebabpizza med isbergssallad, tomat och kebabsÄs (inte orientdressing som Àr vanligt hÀr i norr) Àr fantastiskt gott.

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

AlltsÄ...sÄsen Àr viktigast.
SmÄlÀndsk sÄs.

Jönköpingsk kebabsÄs och ingen jÀkla vitlökssÄs.
SÄsen ska dessutom lÀggas direkt pÄ pizzan och inte i nÄgon fjantig plastburk vid sidan av.

Viam inveniam aut faciam

NÀr jag vÀxte upp sÄ var kebabpizzan med isbergsallad, lök, tomat och gurka och bÀgge sÄser (inte alltid man fÄr det nu mera).

PÄ "mitt" stÀlle nu sÄ finns alla sorter, en enkel med kebab och pepperoni, en med sallad och en med sallad + strips. Kan uppskatta alla tre. Tror det Àven finns en med sallad + fetaost. Men man fÄr bara en sÄs. Hur som helst. pizzasalladen dÀr Àr bÀst och det Àr ju det viktigaste.

Vad för sĂ„s man fĂ„r Ă€r ju ocksĂ„ olika. Vit, mild kebabsĂ„s, vitlöksĂ„s. Även den röda kan diffa. Och bean.

Kebaben ska förövrigt serveras i lÄnga, breda bitar, inte som nÄn jÀvla nötgyros.

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

NÀr jag gjorde lumpen i SollefteÄ (lÀÀÀnge sen) sÄ hade de kebabpizza med stark sÄs som _verkligen_ gjorde skÀl för namnet "stark". Minns att varje gÄng jag hade Àtit den pizzan sÄ fick jag gÄ upp mitt i natten och dricka vatten som en törstig kamel! Kan tyvÀrr inte minnas vad de hade pÄ pizzan i övrigt förutom den utsökta sÄsen.

I Stockholm sÄ hade de förr i vÀrlden en klockren kebabpizza pÄ Professorn i studentboendet LappkÀrrsberget. Sist jag var dÀr och Ät den sÄ var den dock inte lika bra som jag vill minnas att den var. PÄ den kebabpizzan hade de i alla fall fÀrsk tomat, gul lök, fefferonifrukter och bÄde vitlökssÄs och stark/röd sÄs. Ingen pommes eller liknande. TyvÀrr var den "starka" sÄsen pÄ Professorn rena rama mellanmjölken jÀmfört med den pÄ lumpenpizzan.

Medlem

Ingenting förstör en pizza som sÄs. Utöver basingredienserna behövs bara kebabkött och peperoni, pommes har ingenting pÄ pizza att göra.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jönköpingsk kebabsÄs och ingen jÀkla vitlökssÄs.
SÄsen ska dessutom lÀggas direkt pÄ pizzan och inte i nÄgon fjantig plastburk vid sidan av.

Vad Àr det som Àr sÄ "speciellt" med jönköpings kebabsÄs dÄ? Har hört att de ska vara bÀst pÄ det men har aldrig smakat sjÀlv

Skribent
Skrivet av Soulless:

PÄminner mig om en kompis sedan studietiden som alltid köpte en liten vaniljglass nÀr vi kÀkade pÄ McDonalds och anvÀnde som dip till sina pommes.

LĂ„ter förövrigt riktigt vidrigt, men jag Ă€r tillrĂ€ckligt nyfiken för att prova. Är det ett heltĂ€ckande lager som typ smör pĂ„ en macka eller mer lite ringlade som pizzabagarna lĂ€gger pĂ„ den vanliga sĂ„sen?

Skribent

GÀllande topic sÄ Àr lök viktigt tycker jag. Röd lök.

Tomat, ost, kebab, lök, fÀrska tomater, fefreroni och vitlökssÄs Àr grunden sedan brukar jag ibland lÀgga till ananas och isbergssallad alternativt pommes.

Har Àven provat en variant med skinka pÄ, det fungerade sÄdÀr.

FM-guru

Nu Àter jag aldrig kebabpizza, men jag gjorde det i tonÄren och dÄ var det rödlök och peperonis som gÀllde, inget annat. Ja utöver ost och tomatsÄs dÄ...

Medlem

Lök! Det mÄste vara lök!

BÀst Àr att Àta pÄ plats men,
om du tar med sÄ ska sÄsen alltid va brevid.

Det finns tre bra vad faan
- Vad faan Àr planen för idag?
- Vad faan Àr jag har skjutit upp som behöver bli gjort!?
- Vad faan, nu skriver jag en checklista för dagen!

Medlem

Lök, isbergssallad, jalapeños och vitlökssÄs.

Medlem

Först och frÀmst ska det vara smÄlÀndsk kebabsÄs, inte nÄgon vitlökssÄs eller "röd", "Brun", "blandad" etc. FörstÄr inte vad resten av landet sysslar med nÀr de ska ha vitlökssÄs pÄ kebabpizza.

Personligen gillar jag att det finns lite skinka pÄ min kebabpizza, samt pommes.

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det absolut viktigaste att kebabsÄs frÄn SmÄland.
Har bott i Stockholm nÀstan hela livet och har Àr man riktigt dÄlig pÄ sÄser.
Den röda att aldrig stark och vitlöken Àr ganska trÄkig. JÀmfört med de flesta andra platser Àr pizzor överlag bÀttre ute i landet.

Pepperoni ska lÀggas pÄ efter och vara kall. Visa kör den i ugnen vilket borde vara straffbart.
FÄr gÀrna vara isbergssallad pÄ efter dÄ det gör den frÀschare men Àr inget mÄste.

Skribent

Absolut inte pommes, men en hel del fÀrsk tomat och massor av jalapeño.

Medlem

pommes, bacon och mycket kebabsÄs.. Àr man riktigt hungrig slÀnger man pÄ sallad ocksÄ. Det Àr gott det

Redaktör

Har nog aldrig Àtit en kebabpizza men det Àr ju tydligt att sÄsen Àr det viktigaste. Och ska man gÄ efter vad puristerna sÀger Àr det ju smÄland som Àr sÄs-mecka i sammanhanget. Bodde nÄgra Är i VÀxjö, men minns faktiskt inte riktigt hur sÄsen var dÀr. Men kan tÀnka mig att den Àr i Jönka-hÀrandet? NÄgon urinvÄnare som vet?

Medlem
Skrivet av Shadee:

PÄminner mig om en kompis sedan studietiden som alltid köpte en liten vaniljglass nÀr vi kÀkade pÄ McDonalds och anvÀnde som dip till sina pommes.

LĂ„ter förövrigt riktigt vidrigt, men jag Ă€r tillrĂ€ckligt nyfiken för att prova. Är det ett heltĂ€ckande lager som typ smör pĂ„ en macka eller mer lite ringlade som pizzabagarna lĂ€gger pĂ„ den vanliga sĂ„sen?

Ta en slev mjuk glass och bred ut det som att du la grÀdde pÄ en chockladkaka!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Har nog aldrig Àtit en kebabpizza men det Àr ju tydligt att sÄsen Àr det viktigaste. Och ska man gÄ efter vad puristerna sÀger Àr det ju smÄland som Àr sÄs-mecka i sammanhanget. Bodde nÄgra Är i VÀxjö, men minns faktiskt inte riktigt hur sÄsen var dÀr. Men kan tÀnka mig att den Àr i Jönka-hÀrandet? NÄgon urinvÄnare som vet?

Född och uppvuxen i trakterna kring Jönköping. Ingen annan sÄs jag har Àtit har hÄllt mÄtten. NÄgon pizzeria pÄ vÀstkusten har jag prövat som var ganska nÀra, men den lilla sista touchen saknades som lyfter den över alla andra.

För oss sĂ„s-purister, jag vill bestĂ€mt hĂ€vda att Pizzeria Primas sĂ„s Ă€r den absolut bĂ€sta i stan. Åsikter?

Fractal Design R4 | MSI Geforce GTX 1080 Ti 11GB | Corsair 16GB DDR4 3200 MHz CL16 Vengeance | MSI B350 Tomahawk | EVGA GQ 650W | AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz | Samsung 850-series EVO 500GB

12
Skriv svar