Snabbkollen - Kommer du lira Mass Effect: Legendary Edition?

Robot
Snabbkollen - Kommer du lira Mass Effect: Legendary Edition?

Maffig återlansering av episkt rollspel, lagom till långhelgen. Kan det bli bättre?

#mass-effect-legendary-edition


Medlem

Har bara startat 1:a och 2:a spelet men bara kört någon timma eller två på vardera, är riktigt sugen på att köpa detta

Finns några bilder ute: https://www.resetera.com/threads/mass-effect-legendary-editio...

Står mellan detta och outriders (har två vänner som försöker övertala mig haha).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kommer detta att gå att spela via något prenumerationstjänst (e.g Game Pass) eller måste det köpas?

Testpilot

Nja, har redan spelat igenom trilogin två gånger. Det räcker nog.

Medlem

Kommer detta på Game Pass till PC?

Medlem

Någon gång när det har blivit lite billigare! Har många storspel i backloggen så känns lite onödigt att lägga till tre spel jag har spelat tidigare.

Medlem

Total oskuld i serien. Vill gärna djupdyka men vet ej om alla superlativ om serien kommer göra mig besviken. Förväntningarna är höga, väntar på lite recensioner och liknande. I helgen blir det nog inte dock

Medlem

Moddat ME2 och 3 kommer fortfarande vara bättre därför är jag inte super taggad. Däremot verkar de gjort om 1an väldigt mycket så den är jag lite nyfiken på. Väldigt bra grej för de som lirar konsol eller inte moddar dock

Medlem

Svarade nej. Kommer nog köpa detta paket om några månader dock.

Synd att det inte blev riktiga grundliga remakes av trilogin. Skulle dock ta bra många år att tillverka.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Känns som det finns hemmabyggda mods som lyfter spel betydligt mer än vad man har sett av detta. Jag hoppas att jag har fel men kommer invänta tester innan det blir något köp. Luktar lite cash grab just nu.

Medlem

Har redan haft trilogin till PC (plus moddar) i många år och kunnat spela dom när jag velat, ser ingen motivation eller idé med att plötsligt göra det igen denna helg.

Har dock tankar på att köpa Mass Effect: Legendary Edition till PS4 i slutet av året som julklapp till min syster då hon aldrig spelat dom.

Medlem

Möjligtvis om det kommer till game pass. Har helt slutat köpa enskilda spel.

ZF
Medlem

Vet inte om jag tycker "förbättringarna" är odelat positiva. Det kanske flyter på bättre nu, men mycket ser bara märkligt ut. Som om den ursprungliga designen var gjord för att döljas i dunkel eller nått..

ELF
Medlem

Har tyvär aldrig förstått hypen kring Mass Effect.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Möjligtvis om det kommer till game pass. Har helt slutat köpa enskilda spel.

Om du inte köper enskilda spel, köper du boxar eller vad menar du?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nu när våren/sommaren är här blir det inte mycket spelande (annat än om det regnar förstås...) Men i höst kommer jag nog att lägga den här i korgen, kanske också på PS4 så att ungarna får testa på också.

Medlem

Nej. Visserligen älskar ja mass effect, men jag anser att man har tagit sig alldeles för många kreativa friheter med legendary edition.

Medlem

Verkligen ett spel jag velat spela på min switch :/

Medlem

Inväntar recensioner. Hoppas FZ har något att bjuda på!

Gnällkuk

Jag har svårt att se att det kommer till game pass då den finns på Origin via EA Play Pro (149:-/månad).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte vid release då jag måste fira det årliga Doom (2016)-jubileumet, men annars känns det som ett perfekt tillfälle att prova.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag önskar jag att jag kunde finna ro i att spela det men har så extremt svårt för att spela single player spel nu för tiden, spelar hälften multiplayer spel med kompis gänget !

Medlem

Kommer förr eller senare att skaffa det, eftersom jag bara har originaltrilogin på PS3. Exakt när? Tja, när jag blir Mass Effect nödig nästa gång. (Eller när den finns på rea, vilket som händer först.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Inte till helgen kanske men förr eller senare


signatur

Ultrazine

Medlem

Japp när det släpps på en -50% REA

Geeks Gaming

Jupp. Kommer definitivt skaffa. Med tanke på hur segt det är att ens få ME1 att funka hyfsat idag så har jag inget emot att köpa remaster av den. Och då har dom fixat mer än vad jag förvänta mig att dom skulle göra. Så kan man köra de nu utan att få ont i ögonen pga den horribla fov'n så är jag helt klart på.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja, men inte än på länge. När prislappen ligger på en tredjedel av dagens kan det bli aktuellt.

Medlem

Kommer att lira det, men inte till helgen.

Medlem

Till helgen och förhoppningsvis ett bra tag därefter blir det ju så klart Subnautica: Below zero!
Min första förbokning sen jag brände mig på Dragon Age 2...

Men på någon framtida rea ska det här nog inhandlas! Endast spelat tvåan (vid release) så borde väl dra igenom de andra två när lusten faller på.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Maffig återlansering av episkt rollspel, lagom till långhelgen. Kan det bli bättre?

#mass-effect-legendary-edition


Ja, det kan bli bättre. 3an är fortfarande en storymässig katastrof med ännu mer katastrofalt slut. Jag säger slut i singular, för att ändra färgen ändrar inte slutet.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar