Mass Effect Legendary Edition hyllas, dörren inte stängd för multiplayer

Gnällkuk
Skrivet av Issue:

Helt klart intressant då jag inte spelat originalen. Men backloggen är redan stooor. Har jag tur så dyker denna upp på Game Pass via EA play sen, man kan ju alltid hoppas

Det är ju bara basversionen av EA Play som ingår i Game Pass så du kommer isf vara begränsad till 10h spelande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Då är frågan… Vilket är att rekommendera 4K UHD 60FPS eller 1440p 120FPS-läge på Series X (LG OLED)?

Medlem

Jag hade velat spela detta, men med tanke på att jag redan äger 1,2,3, plus att jag köpte allt DLC för bara ett år sen så är det otänkbart att lägga över 600 kr för förbättrad grafik.

Tycker det är konstigt att de inte ens erbjuder rabatt för de som redan äger spelen... vissa ger ju ur remasters gratis.

Medlem
Skrivet av gabrielstahl:

Jag hade velat spela detta, men med tanke på att jag redan äger 1,2,3, plus att jag köpte allt DLC för bara ett år sen så är det otänkbart att lägga över 600 kr för förbättrad grafik.

Tycker det är konstigt att de inte ens erbjuder rabatt för de som redan äger spelen... vissa ger ju ur remasters gratis.

Mass Effect 1, 2 och 3 finns också på GamePass (konsol) - ändå kunde jag inte låta bli.

Medlem
Skrivet av magma:

Blev köp, lyckades dock hålla mig från att förhandsboka
Fick med sambon också så detta ska bli kul!

Fick du sambon på köpet? 😍

Medlem

Hade det inte varit för att motorcykeln lämnade efter sig ett 6000kr stort hål i lönekontot den här månaden hade jag redan börjat lira. Älskade ettan och tvåan, spelade aldrig trean och ser fram emot att få avsluta berättelsen!

Tyckte dessutom inte heller att Andromeda var särskilt pjåkigt, inte fantastiskt men, helt okej när jag spelade igenom det för ett halvår sen

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju bara basversionen av EA Play som ingår i Game Pass så du kommer isf vara begränsad till 10h spelande.

Jag gissar spelet kommer via Game Pass inom några månader. Fifaspelen kör de ju först på Pro och sen släpper det via vanliga basversionen/Game pass några månader senare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fick du sambon på köpet? 😍

Haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Spelet finns ändå till konsol om man vill köpa på skiva för 499kr den digital versionen känns ju inte riktigt värd prisskillnaden


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Harmond:

Observera att to.m fonten är sämre / mer svårläslig.

Antar att det är för att alla har större skärmar nuförtiden.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju bara basversionen av EA Play som ingår i Game Pass så du kommer isf vara begränsad till 10h spelande.

På nya spel ja, men efter ett tag så släpper de sina "gamla" titlar fullt ut på EA Play. säkert inte alla spel, men en del.
kan säkert googla fram en lista men dessa spel har jag i huvudet att de har släppts fullt ut på EA Play
Star Wars: Jedi Fallen Order
Star Wars: Squadrons
NHL21
FIFA21

Jag orkade googla, dessa är de fulla spelen som är tillgängliga via EA Play

https://www.ea.com/ea-play/games-xbox-one


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Hyllas ?vart då


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag skulle inte gråta floder om dom struntade i multiplayern men jag hade ändå rätt kul när jag körde det på 360 så det vore trevligt om man fick det i remastern 😊

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fick du sambon på köpet? 😍

And what is your return policy? 😉

Medlem

Okej, hajpen rann av rätt snabbt. Av någon anledning blir in-game videosekvenser och konversationer pillarboxed vid ultrabred AR, som @deezel påpekade. Inte bra med tanke på hur stor del av spelet det utgör. Hade å andra sidan inga problem med typsnittet.

Uppskattar extra tillval i karaktärseditorn och flera av de uppdaterade karaktärsmodellerna, men vem placerade ljuskällor i klass med solen över allas ansikten? Och varför återställs numera ändrade värden i ini-filerna? Låt oss leka omkring där, BioWare, om grafikinställningarna ska vara som de är (så att vi kan ställa ner nivån av t.ex. DoF)

// Budget-Digital Foundry över


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Spelet finns ändå till konsol om man vill köpa på skiva för 499kr den digital versionen känns ju inte riktigt värd prisskillnaden

Jag får två licenser så att jag och bruden kan spela samtidigt så för mig är det definitivt värt pris skillnaden

Medlem

Har kört igenom de första uppdragen. Tyvärr känns ME 1 lite föråldrat så här långt. Sen är jag missnöjd hur det fungerar rent tekniskt. Kontrast och ljus ändras av sig själv och lite strul med upplösningen.

Älskar ju ME så det blir säkert kul bara man kommer bortom det rent tekniska

Geeks Gaming

Än så länge älskar jag de. Ja det har åldrats... konstigt minst sagt och är inte jätte anpassat för PC. Plus kommer man precis från Andromeda så är det mycket tekniska saker man saknar.

Tyvärr saknar dom mer settings för FOV. Men går att fixa med https://www.flawlesswidescreen.org/.

12
Skriv svar