Klonpriset faller! Blizzard kapar prislappen för att klona i WoW: Burning Crusade Classic

Robot
Klonpriset faller! Blizzard kapar prislappen för att klona i WoW: Burning Crusade Classic
Medlem

Saxar från forumet, exakt så är det.

Conveniently creating a problem that did not exist and offer a solution via cost.

I canceled my sub the day they announced the price.

Not coming back to such scumbaggery.

You talk about bulding relationships in the post, maybe you guys at Blizzard should look into that, because right now you are cutting any connections with players. You guys live in a delusional world, where Bob from accounting/marketing is taking decisions for you and the guy does not even play the game, he’s just here for the money.

You guys are so disconnected with your player base, it is simply incredible.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

How the mighty have fallen..

Medlem

Slutade spela WoW igen för ett tag sen, gav mig på Shadowlands men sen tog min köpta speltid slut och jag avbröt min sub och har ej återvänt. Dagens Blizzard är inte den Blizzard som fanns för X antal år sen och det märks. Själv tycker jag Classic är det dummast de någonsin gjort och bara ett bevis på att de har brist på idéer samt inte lyssnar på sitt community gällande "retail" versionen av spelet.

Tänker ge dem en chans med Diablo 4, men blir nog ingen DAY 1 köp. Burning Crusader Classic kommer jag inte ens röra.

Så att de gör så här förvånar mig inte.

Medlem

Tror nog priset var högt från början, för att sedan sänka det för att få ActiBlizz att se ut som "the good guys". Även kombinerat med att få folk att tänka "ja men detta är ett rimligare pris jag är villig att betala"(när det inte är det egentligen).

Spekulation, givetvis.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inväntar Wrath of the Lich King expansionen

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Saxar från forumet, exakt så är det.

Conveniently creating a problem that did not exist and offer a solution via cost.

I canceled my sub the day they announced the price.

Not coming back to such scumbaggery.

You talk about bulding relationships in the post, maybe you guys at Blizzard should look into that, because right now you are cutting any connections with players. You guys live in a delusional world, where Bob from accounting/marketing is taking decisions for you and the guy does not even play the game, he’s just here for the money.

You guys are so disconnected with your player base, it is simply incredible.

Kunde inte sagt det bättre själv, lirade classic men kommer inte lira TBC. 3-4 dagar av semestern man tog på release försvann pga server problem, och sedan var det ju bottar i flera månader på Shazzrah och säkert alla andra EU servers där Blizzard har sparkat alla som kollade igenom sånt innan.. Tack, men nej tack.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Kunde inte sagt det bättre själv, lirade classic men kommer inte lira TBC. 3-4 dagar av semestern man tog på release försvann pga server problem, och sedan var det ju bottar i flera månader på Shazzrah och säkert alla andra EU servers där Blizzard har sparkat alla som kollade igenom sånt innan.. Tack, men nej tack.

Är tyvärr så i retail också. När man är ute i Shadowlands zonerna ser man nästan bara druid bottar som springer runt och farmar. Börjar kännas sällsynt att faktiskt se riktiga spelare ute i världen.

Medlem

Folk gnäller över priset och folk gnäller när de sänker priset.

Gamers är verkligen känsliga snöflingor. Allt ska helst vara gratis. Eller nej förresten. Då gnälls det om att utvecklarna gör f2p spel.

Medlem

@Sillgam

Känns inte som du läst på skälet till att spelare är sura över blizzard beslut att ta i från fotknölarna när det gäller prissättning.
Inte bara priset som är och var problemet.
Är man inte informerad så är det lätt att säga som du säger.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fattar inte hur Blizzar Activision fortfarande får in miljarder i pengar. Gamers har verkligen inga principer och står knappast för dom.

Medlem

Inte helt omöjligt att dom har nån plan med det här, kanske testa innan dom gör nåt liknande med live.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nästa steg ,wow tokens, o allt annat som finns i retail


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Va!? Men det innebär ju att killen som kodade raderna:

/Start.CharacterCopy;
Insert CharacterName here: [name];
/CharacterCopy.Complete;

...knappt kommer få betalt!

Vart är världen på väg?

Medlem

Vadå klona? Kan man inte köra en och samma karaktär för WoW Classic och BC Classic? BC är väl bara en expansion ju? 😶

Medlem
Skrivet av androsynth:

Vadå klona? Kan man inte köra en och samma karaktär för WoW Classic och BC Classic? BC är väl bara en expansion ju? 😶

Jo. Men det dom flesta vill är att stanna i classic och fortsätta med samma toon i burning crusade, samtidigt.... Det som är det stora med classic, själva succén. Är ju att spelet är som det var. Folk vill helt enkelt ha kvar sin classic. Det är synd bara att kostnaden per toon är 150kr. Det är väl 10 gubbar möjliga på ett konto. Det blir nog 90% main characters som kommer bli kklonade. Vet inte hur dom gör med ekonomiska aspekt och ingame mail, men en character som har tillgång till tbc kan ju "skicka guld" tillbaks till en annan character i classic. Så dom måste ju på nåt sätt sätta en spärr där för att inte sabba marknaden ännu mer... Om det nu går att sabba mer än classics bot/ah problem.

Medlem

Det intressanta här är imo att det här kommer rakt ur kinas diktaturhandbok. Jag har en kompis som har studerat i kina och det är tydligen en grej där att först sätta ett jättehögt straff om man har gjort något kriminellt, sen så drar dom ner på straffet avsevärt och så ska det ses som att regeringen är så benådande lol :p.

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

Det intressanta här är imo att det här kommer rakt ur kinas diktaturhandbok. Jag har en kompis som har studerat i kina och det är tydligen en grej där att först sätta ett jättehögt straff om man har gjort något kriminellt, sen så drar dom ner på straffet avsevärt och så ska det ses som att regeringen är så benådande lol :p.

Blizzard älskar ju kina mer än något annat på sistonde, så det förvånar mig inte det minsta.

Medlem

Nice hade vilja ha kvar min paladin i classic och även levla den i tbc, nu har t.o.m jag råd att göra det.

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

Det intressanta här är imo att det här kommer rakt ur kinas diktaturhandbok. Jag har en kompis som har studerat i kina och det är tydligen en grej där att först sätta ett jättehögt straff om man har gjort något kriminellt, sen så drar dom ner på straffet avsevärt och så ska det ses som att regeringen är så benådande lol :p.

Du menar till den stora skillnaden när (spel)företag sätter en rejäl kostnad på sina varor men har "reor" och "utförsäljning" med jämna mellanrum.

Steam har ju alltid något på "rea".
Jag menar i vissa fall kan du få 10% rabatt bara genom att köpa spelet innan det ens kommit ut...

Detta var tydligt redan från början att de skulle göra. Lite billigt knep kan jag tycka. Som flera andra pekat ut... problemet är att det finns en kostnad, inte om det kostar 35 eller 15.

1
Skriv svar