Subnautica-utvecklaren tittar på nya genrer för nästa spel

Robot
Subnautica-utvecklaren tittar på nya genrer för nästa spel

Men Unknown Worlds lär knappast överge dykäventyren helt och hållet.

#Subnautica, #Unknown-worlds


Medlem

Köper nog det här när jag är färdig med Death stranding som jag håller på att spela just nu.
Jag hoppas jag inte blir besviken, jag tyckte första Subnautica var riktigt bra 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade gärna sett att de gör ett nytt FPS/RTS, med ranking-system och vettig AI som tillfälligt kan ersätta spelare i multiplayer, eller agera motstånd i en co-op kampanj.

Medlem

Expandera Natural-Selection.
Ett singelplayer spel i samma universum och gör sedan multiplayer delen till NS3 typ hade nog varit nice.
Alien francaise behöver nog lite konkurrans också.

Medlem

Ni som spelat: Jag vet att Subnautica hade "stöd" för VR, typ. Hur är det med Below Zero?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ni som spelat: Jag vet att Subnautica hade "stöd" för VR, typ. Hur är det med Below Zero?

Finns VR mod till Below zero på nexusmods.
Jag var själv intresserad av just den biten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

Spelar för fullt. Grymt bra spel.

Skönt tempo och basbyggandet är riktigt roligt.

Medlem

Deras spelmotor är suverän och flyter otroligt bra. Väloptimerad vacker grafik med.
Det är något jag uppskattar ENORMT idag då jag haft alldeles för mycket tekniskt strul med vissa titlar- stuttering/dåliga ports/krascher mm.

Ser gärna att de expanderar upp på land i nästa spel.

Medlem

Vill def se ett nytt spel från samma planet. Fast samma tema mm. Finns otroligt mycket dom kan förbättra. Mer av allt och bättre.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Deras spelmotor är suverän och flyter otroligt bra. Väloptimerad vacker grafik med.
Det är något jag uppskattar ENORMT idag då jag haft alldeles för mycket tekniskt strul med vissa titlar- stuttering/dåliga ports/krascher mm.

Ser gärna att de expanderar upp på land i nästa spel.

Spelar du på PC? Är inte så väloptimerat till PS4 Pro dessvärre.


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

Medlem

Synd att de inte vill bli kända enbart för en genre. Menar om de fortsätter göra otroligt bra suvival spel och utvecklar därifrån. Varför inte

Medlem

Synd. Hade gärna sett ett Subnautica med onlinedelar. Kanske till och med ett MMO. Tänk ett undervattens-MMO! <3

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Synd. Hade gärna sett ett Subnautica med onlinedelar. Kanske till och med ett MMO. Tänk ett undervattens-MMO! <3

Tyckte undervattensarean i gamla WoW var en av de mysintensiva områdena ✌️

Medlem
Skrivet av Roonak:

Spelar du på PC? Är inte så väloptimerat till PS4 Pro dessvärre.

Lirar på PC! Tråkigt när portar blir så mycket sämre oavsett om de kommer från PC eller PS/Xbox.

Man tycker ju att de borde kunna det där nu.

eld
Medlem
Skrivet av Miindz:

Deras spelmotor är suverän och flyter otroligt bra. Väloptimerad vacker grafik med.
Det är något jag uppskattar ENORMT idag då jag haft alldeles för mycket tekniskt strul med vissa titlar- stuttering/dåliga ports/krascher mm.

Ser gärna att de expanderar upp på land i nästa spel.

Unity!

Men de har såklart optimerat sitt spel bra!

Medlem

Gillade starkt ettan men hade lite svårt att komma in i 2an. Spelade igenom 1an två gånger, en utan mods och en med, flera av QoL förändringarna som mods introducerade saknades starkt i 2an, kändes även väldigt annorlunda rent känslomässigt när man introducerades till spelet. I ettan var det en ensamhet och maktlöshet på ett till synes ändlöst hav, något som ganska snabbt försvann i 2an när man hade kontinuerligt pratande från huvudkaraktären i kombination med ett mer instängt spelområde på grund av isen.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Gillade starkt ettan men hade lite svårt att komma in i 2an. Spelade igenom 1an två gånger, en utan mods och en med, flera av QoL förändringarna som mods introducerade saknades starkt i 2an, kändes även väldigt annorlunda rent känslomässigt när man introducerades till spelet. I ettan var det en ensamhet och maktlöshet på ett till synes ändlöst hav, något som ganska snabbt försvann i 2an när man hade kontinuerligt pratande från huvudkaraktären i kombination med ett mer instängt spelområde på grund av isen.

Håller med. Världen i 2an känns ofärdig och i vissa riktningar blir det bara tomt när man simmat en bit. Isen förstör flowet och gör att man måste simma tillbaka för att hitta ut osv. Tröttnade helt efter typ 10-15h.

Synd, för även om ettan hade sina brister så var det till stor del fantastiskt. Nu var det visserligen fem månader sedan jag lirade 2an men har svårt att de skulle fyllt ut all tomhet sedan dess.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Expandera Natural-Selection.
Ett singelplayer spel i samma universum och gör sedan multiplayer delen till NS3 typ hade nog varit nice.
Alien francaise behöver nog lite konkurrans också.

Subnautica utspelar sig i samma universum som Natural selection så det finns redan två stycken singleplayer.

1
Skriv svar