Zelda: Skyward Sword till Switch får en fiffig genväg, men kräver Amiibo-köp

Robot
Zelda: Skyward Sword till Switch får en fiffig genväg, men kräver Amiibo-köp
Medlem

Yes! Ännu en amiibo till samlingen.

Väldigt tråkigt med pay-to-win. Speciellt när de passar på att slösa plast istället för att bara begära kontouppgifter också.

Medlem

Jag ser inte problemet? Det är en feature som inte existerade i orginala spelet, men nu kommer det som en bonus feature om du köper en Amiibo.

Medlem

Uselt och girigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

"Chansen att trenden fortsätter i sommar är ganska stor för då släpps en HD-version av Wii-spelet The Legend of Zelda: Breath of the Wild till Switch."

Hänger inte riktigt med. BotW finns ju på switch redan?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Lär väl bli ännu en Amiibo som scalpers kommer lägga vantarna på.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

"Chansen att trenden fortsätter i sommar är ganska stor för då släpps en HD-version av Wii-spelet The Legend of Zelda: Breath of the Wild till Switch."

Hänger inte riktigt med. BotW finns ju på switch redan?

Gissar artikeln menar Skyward Sword. Annars har jag helt missat att BOTW släpptes på Wii tidigare


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Väldigt tråkigt med pay-to-win. Speciellt när de passar på att slösa plast istället för att bara begära kontouppgifter också.

Hur kan ett singelplayer vara pay2win? Inte direkt så du får några direkta fördelar. Dessutom tror jag inte det kommer krävas att du har amiibon

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Hur kan ett singelplayer vara pay2win? Inte direkt så du får några direkta fördelar. Dessutom tror jag inte det kommer krävas att du har amiibon

Det är ju det som är hela poängen med amiibon, varför skulle man kunna göra det utan?

Känns lite som när de låste travel-path fuktionen bakom en dlc, men när du väl installerade dlc'n så visade sig att spelet redan spårade din resa helatiden, så funktionen fanns redan där.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ju det som är hela poängen med amiibon, varför skulle man kunna göra det utan?

Känns lite som när de låste travel-path fuktionen bakom en dlc, men när du väl installerade dlc'n så visade sig att spelet redan spårade din resa helatiden, så funktionen fanns redan där.

Kollade på videon och grejen är att du kan göra det var som helst. Det är fortfarande inte pay2win när du annars kan göra det från specifika ställen. Ser det mer som en bonus för dom som köper amiibosen. Inte att dom direkt kommer vinna.

Skrivet av robbis:

Hur kan ett singelplayer vara pay2win? Inte direkt så du får några direkta fördelar. Dessutom tror jag inte det kommer krävas att du har amiibon

Givetvis, det börjar ju bli lite vanligt att man kan betala för att skippa grinden. Shadow of war är väl ett typexempel där utvecklaren gör en del av spelet frustrerande för vissa spelare och tar betalt för att man ska kunna skippa det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur kan ett singelplayer vara pay2win? Inte direkt så du får några direkta fördelar. Dessutom tror jag inte det kommer krävas att du har amiibon

Kanske inte ett pay2win, men det finns äckliga exempel på hur vissa utvecklare suger ur folk pengar. Assassins Creed Odyssey till exempel. Grind utav helvete om man inte köper deras "double xp"-pryl. Föredrar helt klart den här varianten mot att betala pengar för att orka klara ut spelet som i fallet Odyssey.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Givetvis, det börjar ju bli lite vanligt att man kan betala för att skippa grinden. Shadow of war är väl ett typexempel där utvecklaren gör en del av spelet frustrerande för vissa spelare och tar betalt för att man ska kunna skippa det.

Men snälla. Det är en extremt minor QoL du får med Amiibon. Det är samma som Amiibos som hjälper Link i Breath of the Wild, man kan klara sig utan dem utan problem.

Detta är inte Pay to Win över huvud taget. Detta är inget Multiplayer-spel, och du kommer inte märka av att du skulle behöva Amiibon för att kunna njuta av spelet. Återigen, det var inga problem att spela orginala Skyward Sword till Wii U som inte hade Amiibon.

Flakmonkey

Är verkligen inte hela världen det här, det är ju inte som att det är extra content eller gör det ospelbart. Med det sagt så hade det varit lite kul att se reaktionerna kring det här om EA, Activision eller Ubisoft gjorde något liknande där man måste köpa en liten plaststaty för smidigare fast travel. Jag gillar Nintendo och spelen de gör, men de har ju en tendens att komma lindrigare undan än andra spelföretag för den här typen av grejjer. Dock hade ju ingen reagerat om det bara gick att köpa en plastfigur som inte lägger till något i spelet, hade det varit bättre kanske?

Inaktiv

Känner att jag inte kunde bry mig mindre i det här fallet där det är en sorts ”addering” till ett gammalt spel.

En helt annan sak i spel som Ass Creed där man bygger upp stora delar av spelets design med syfte att få spelaren att måsa välja mellan att betala med sin plånbok eller sin tid.

Inaktiv

Jag tittade på en video igår där det togs upp att fans var irriterade på Nintendo när det kommer till den här Amibon.
Det sades i videon att det finns så mycket fågelstatyer i spelet så att det var dyrt att ha betala extra för att kunna teleportera sig vart man än är.

Själv har jag aldrig köpt en Amibo i hela mitt liv. Är inte intresserad av att köpa leksaker för att kunna få extra saker i spelet. Däremot skulle jag kanske kunna köpa det om dem gjorde samma sak fast med istället små samlarkort.
Skulle vara snyggt att ha sådana kort i en pärm ungefär som hockeybilder.

Sen tycker jag att det är löjligt att klaga på, Nintendo tvingar ingen att köpa till detta, det är upp till var och en om man tycker att det är värt.

Medlem

Denna köper jag för att den är fin, inte för att den har en funktion, det är bara en bonus,

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag tittade på en video igår där det togs upp att fans var irriterade på Nintendo när det kommer till den här Amibon.
Det sades i videon att det finns så mycket fågelstatyer i spelet så att det var dyrt att ha betala extra för att kunna teleportera sig vart man än är.

Själv har jag aldrig köpt en Amibo i hela mitt liv. Är inte intresserad av att köpa leksaker för att kunna få extra saker i spelet. Däremot skulle jag kanske kunna köpa det om dem gjorde samma sak fast med istället små samlarkort.
Skulle vara snyggt att ha sådana kort i en pärm ungefär som hockeybilder.

Sen tycker jag att det är löjligt att klaga på, Nintendo tvingar ingen att köpa till detta, det är upp till var och en om man tycker att det är värt.

Känner väl också att så länge de inte tagit bort något ur spelet så tycker jag inte det är något problem med detta. Köp eller inte köp, är upp till var och en. Hade de däremot tagit bort fast travel och ersätt med en amiibo, då hade det varit en helt annan femma.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av robbis:

Kollade på videon och grejen är att du kan göra det var som helst. Det är fortfarande inte pay2win när du annars kan göra det från specifika ställen. Ser det mer som en bonus för dom som köper amiibosen. Inte att dom direkt kommer vinna.

Så uppfattade jag det också. Men tydligen så kan man ju dessutom även återvända till samma plats. Det är alltså bara att till exempel utanför bossen rum åka hem och fylla på de resurser som förlorats på vägen dit.

Nu får jag nog ändå hålla med axelryckarna. Det tar inget bort som fanns ursprungligen. Och vad vinner den som har amiibon i vilket fall? Förutom mindre speltid och mer tid kanske.

Men det sätter ju minst sagt lite perspektiv på hela "Returnal"-cirkusen om inte annat..

Medlem

För oss som faktiskt vill ha Amiibo ger det någon form av mervärde.
Oftast är användningsområdet för amiibos i spel väldigt tama.

Hade man tagit bort något från originalspelet som bara kan låsas upp med Amiibon skulle jag ha mer förståelse för kritiken men som det är nu tycker jag snarare att det är "nice to have" än "must have".

Medlem
Skrivet av Johlor:

Gissar artikeln menar Skyward Sword. Annars har jag helt missat att BOTW släpptes på Wii tidigare

Det är ett wii u spel som de väntade med att släppa antagligen pga att wii u sålt för dåligt.

1
Skriv svar