Diskutera – Spel som desperat behöver högre framerate?

Robot
Diskutera – Spel som desperat behöver högre framerate?

Berätta vilket du vill slippa en filmisk känsla i.

#diskutera, #the-last-of-us-part-ii


Redaktör
Ponny

Har en enda sak att säga:

Bloodborne.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bloodborne. När jag fick ps5 tänkte jag det var dags att testa vad jag missat, eftersom det ingick i deras grej. men jag klarar verkligen inte av 30fps


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Uncharted 4

That's It Mannen


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Alla.
Men om jag ska avgränsa lite, bloodborne.

Inaktiv

Horizon zero dawn är nog det spel jag stört mig mest på det. Ska köra om det på PC bara för det.

Tyckte det var jobbigt med fällorna och träffa små delar på dinosaurierna man slogs mot i snabba fights när frameraten dippade konstant.

Medlem

Assassin's creed unity vid släppet. Gav upp efter ett par timmar och avinstallera det.

Medlem

Minecraft RTX?

Glömde helt bort bloodborne, drive club hade också förtjänat det.

Medlem

@FZ var liiiite rättvisa iaf. Det flöt lite (men fan inte mycket) bättre på Amiga!


signatur

I drank what?

Medlem

Ms röj! När fan får Ms röj sin 4k 120Hz? 😀

Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Ms röj! När fan får Ms röj sin 4k 120Hz? 😀

Med HDR 1000 givetvis och VRR så man slipper tearing
Gärna VR stöd och Atmos när vi ändå är igång. Vilken upplevelse det hade varit.

HZD, Uncharted 4, God of War, alla bil- och sportspel behöver högre framerate.
På konsol borde allt som kommer och ska fungera på PS5 eller Xbox SX ha som krav att kunna köra minst 60 FPS även om det också släpps för PS4/Xbone


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Kan inte riktigt komma på något, det är inget jag stör mig tillräckligt mycket på.

Det var ju ett tag sedan, men när Deus Ex släpptes för 21 år sedan så var min PC riktigt kass, under minimum requirements, och jag hade vanligtvis en fps runt 7-11 (2-3 när gasmoln var med i bilden), men ändå så spelade jag igenom det 3 gånger på den datorn och njöt av det varenda sekund.

För övrigt så är Stunt Car Racer till Amiga fortfarande det bästa racing-spelet som gjorts.

EDIT: Drakengard 3 till PS3 hackar ju en hel del, så det hade varit trevligt om dess framerate hade varit mer stabil.

Diablo 2 i mer än 25 fps och det får vi ju snart iom remastern

Medlem

Stunt Car Racer var det första jag tänkte på också när jag läste rubriken, men du hann före!
Den här var rätt hemsk också, fast riktigt kul att spela, då!
F/A-18 Interceptor (1988) Amiga

Medlem

Alla kommande spel.

Vad som är positivt med den nya generationen och alla FPS boostar på äldre spel är att det kommer höja lägsta standard.
Jag tror inte folk kommer acceptera låst 30FPS när man vant sig med 60.
Utvecklarna kommer få måsta jobba med teknikerna som finns för att hålla en hög FPS men så snyggt som möjligt. Inte bara köra "High/low"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Mirage:

@FZ var liiiite rättvisa iaf. Det flöt lite (men fan inte mycket) bättre på Amiga!
https://www.youtube.com/watch?v=q7w_0yP5RwU

Sant det. Men jag var tvungen att dra till med värsta exemplet här, för argumentets skull. Minns även att Battle Chess på Amigan flöt otroligt illa. Men schack är väl inte fullt lika fps-känsligt...


signatur
Redaktör
Skrivet av ohGr:

Stunt Car Racer var det första jag tänkte på också när jag läste rubriken, men du hann före!
Den här var rätt hemsk också, fast riktigt kul att spela, då!
F/A-18 Interceptor (1988) Amiga
https://youtu.be/rDb2_yJhW2A

Just ja! Men var det inte så att det flöt mycket bättre med minnesexpansion på A500? Jag minns inte att det hackade så där jäkligt på Amigan. Finfint spel för övrigt, minns känslan när man flög under Golden Gate första gången.


signatur
Medlem

Likt flera andra:

Bloodborne. Köper gärna det på nytt om det så krävs.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Rings Of Power på Sega Mega Drive. Tidigt Naughty Dog-spel (1991). Jäkligt kul men skulle behöva lite mer flyt.

Medlem

Bloodborne är riktigt nice i 60 fps på min PS4 PRO
Skulle vara nice om dom släppte en officiell patch för det
för det är ett spel som verkligen behöver högre framerate pga sin extra dåliga frametime.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bloodborne var ett underbart och utmanande spel att ta platinum i, gör det gärna igen på ps5 i 60fps.

Tycker Bluepoint borde göra bloodborne 2.

Medlem

The Last Guardian. Framerate på den förstörde spelupplevelsen för mig. Resten av spelen jag har kört på 30fps har ändå känts att det flyter på tillräckligt smidigt att jag inte tänker på det.

FPS-spel kräver dock högre framerate, alltid.

Edit: Såg nu att The Last Guardian faktiskt spelas i 60fps i Ps5. Då är det nog Bloodborne som de andra har nämnt som jag skulle vilja se 60fps på.

Medlem

Som de flesta andra redan har sagt;

Bloodborne, Bloodborne och Bloodborne. Väntar spänt med att spela om det just för att jag hellre vill göra det i 60 FPS, så jag håller hoppet uppe!

Medlem

Spyro Trilogy till PS4. Totalskandal att det inte är i 60 FPS.


signatur

I'm like you, I have no name.

Farornas Konung
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har en enda sak att säga:

Bloodborne.

Detta!

Medlem

Typ alla spel till switchen 🤣

Medlem

Totalbiscuit gjorde en lista:
https://store.steampowered.com/curator/9393382-The-Framerate-...
Många av dessa är säkert redan uppdaterade nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Som nämnts av andra:

Horizon: Zero Dawn samt Uncharted 4 (och Lost Legacy). Vill görna spela om många stortitlar nu på PS5 och går det då i 60 FPS är det så jädra gött!

Väntade mig att det skulle komma till FF7 (check) samt Last of Us 2 (check).

Medlem
12
Skriv svar