Metro Exodus utnyttjar Dualsense-kontrollens unika funktioner även på pc

Medlem

Har aldrig riktigt tyckt om playstation kontroller men satan i gatan när ps5ans kontroll kom hur äckligt grym den är. Ingen annan
hand kontroll kan mäta sig med den nu. Får hoppas microsoft går tillbaks till ritbordet och skapar en ny som kan konkurrera med
den annars loosar de ännu fler kunder då vissa köpt lådan endast för kontrollen är så sinnes sjuk bra och ger en helt annan känsla i spelen. Den är helt magisk ni som inte testat den än.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Det här.

En av orsakerna till att jag inte spelar på konsol; det blir aldrig bättre med handkontroll. Ett fåtal spel fungerar OK med kontroll, men det blir aldrig bättre än keyboard+mus.

Personligen så blir alla spel med fordon riktigt tråkiga med tangentbord, ingen känsla och det ser riktigt illa ut att svänga 100% direkt.
Även att gå i spel är alltid tråkigt på tangentbord, gött att själv kunna välja vilken hastighet man vill gå i. Ger också mer inlevelse i atmosfäriska spela där man t.ex utforskar och rör karaktären framåt på ett mer realistiskt sätt. Detsamma gäller stealth-spel tycker jag...

Medlem
Skrivet av Andersson:

Personligen så blir alla spel med fordon riktigt tråkiga med tangentbord, ingen känsla och det ser riktigt illa ut att svänga 100% direkt.
Även att gå i spel är alltid tråkigt på tangentbord, gött att själv kunna välja vilken hastighet man vill gå i. Ger också mer inlevelse i atmosfäriska spela där man t.ex utforskar och rör karaktären framåt på ett mer realistiskt sätt. Detsamma gäller stealth-spel tycker jag...

Håller helt med dig även bil spel gör att känslan med tangentbordet blir totalt värdelöst. Duger bara till Story odlade spel.

Medlem

Är en av de få som använder och trivs med Steam Controller

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Det här.

En av orsakerna till att jag inte spelar på konsol; det blir aldrig bättre med handkontroll. Ett fåtal spel fungerar OK med kontroll, men det blir aldrig bättre än keyboard+mus.

Klart vissa spel blir bättre med handkontroll, att exempelvis styra bilar med vanlig tangentbord är en riktigt dryg upplevelse på PC, pga avsaknad av analog input, finns dock analoga tangentbord som fixar detta. Även fightingspel är naturligare med handkontroll, men arkadsticka är bäst.

KoP
Medlem
Skrivet av korvmos:

360 trådad sen stenåldern. Men köpte nyss en series kontroll+adapter+ batteri då Microsoft är dumma i huvudet och vill att man ska köpa miljoner engångsbatterier…men en härlig uppdatering!

Uppladdningsbara batterier is the way. Har 8 st och då man förbrukat 4 av dem sätter man dem på laddning så har man alltid fräscha batterier i kö.

Medlem
Skrivet av superlim:

har tidigare kört på xbox-kontroller, men nu har jag fått nog. Otroligt dålig kvalitet på joysticks med farligt mycket drift, en usb-kontakt som är så budget att den slutar funka efter 20-30 gångers in/urkoppling.

nästa blir en ps5-kontroller trots att jag föredrar formen och framför allt placeringen av spakarna på xbox.

Blir nog inte bättre för att man byter till PS kontroller tyvärr, alla konsoller har samma leverantör på joysticksen.
Därav samma problem på alla kontrollers.

Men annars håller jag med, kör xbox mest pga jag tycker att den är ergonomiskt skönare med placeringen av sticksen.

Medlem
Skrivet av Brona:

Är en av de få som använder och trivs med Steam Controller

Använder min Steam Controller dagligen. Mest för att styra datorn från soffan men även för att spela spel

Medlem

Jag har ingen handkontroll till datorn alls, låter nästan som om att jag är konstig med tanke på röstningsalternativen. Jag saknar inte heller att inte ha handkontroll, jag kör pc only by choice av en anledning.

12
Skriv svar