Vem vann presskonferenskriget?

Medlem

Microsoft och Sonys var likvärda


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Flakmonkey
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Nosnos:

Dött lopp mellan Sony och MS imo... Nintendo vet jag inte riktigt vad man ska säga om... det känns som om man faller allt längre bort från deras målgrupp för varje gång de öppnar munnen...

Fel, de kommer allt närmre sin målgrupp. De har ju helt bytt målgrupp från "hardcore" till alla andra.

Jag skrev ju att jag faller allt längre bort från deras målgrupp iofs ^^

BME
Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av BME:

Jag säger som /v/
Konsolkriget är över, Casuals vann

Vann och vann... det visades ju en massa "hardcore" spel på både Sonys och Microsofts presskonferenser. Finns nog plats till både och.

Menade mest att både Sony och Microsoft gett upp och börjat härma Nintendos affärsmodell för att locka casuals


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

säger sony.. nintendo kan gå gömma sig nånstans.. totalägda som vanligt.

Medlem

Sony! Sony! och... Sony!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

HAHA! 33 röster på Nintendo, jag brukar ha översende med folks åsikter men nu måste jag fråga vad i helvete ni har rökt som röstade på dem? Själv satt jag och skrattade i början, och sen när Super Mario Galaxy version 2 kom upp så slog jag mig bara över pannan. Synd, hade gärna sett ett nytt Zelda med motion plus användning, förhoppningsvis kommer det inom en snar framtid ändå.

Själv röstade jag på Sony, tyckte dem var lite starkare än Microsoft och Sonys Wii-didlos såg bra mycket mer intressantare ut än Microsofts Natal som mest såg "Meh" ut.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Grymmt mycket fanboys på Fz ser jag, trist...

Är själv inget speciellt fan utav nån av de 3 giganterna men Sony var ju bäst utan tvekan ( Hur kan man tycka något annat?)

Men folk klickar ju bara efter den konsolen de har utan att säkerligen inte ens ha nån koll på vad som presenterades

Medlem

Microsoft och sonys var båda bra, nintendos var bara pinsam.
Lade min röst på microsoft för jag tyckte project natal såg mer intressant ut än "wanden" som sony presenterade.

Medlem

Gillade både sonys och microsofts, ganska likvärdiga... Var dock, som många andra också verkar vara, besviken på nintendos.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Om man tar bort all förbannad statestik, så anser jag MS som stor vinnare i vad de visade upp som nyhter, inte mycket som läckt där. Lite credd för mig personligen att de bröt upp lite Sony titalar igen, skapar alltid roliga diskutioner att läsa.

Sony, mediokert. FF spel, som jag ej fattar poängen med. LittleBigPlanet bilspel med gulligull grafik som passar wii. Nej.

Wii var nog sämst. Kul med vissa nya titlar, men ingne wow känsla.

Medlem

Orkade inte titta på nån av dom, har redan bestämt mig att köra ps3, 360n kommer säljas och Wii kommer aldrig in i mitt spelrum igen.

Medlem

Sony även fast project natal var rätt fräckt, bättre genomförd presentation gav win.
Kommer dock att komplettera med saker från samtliga tillverkare som visade upp sig, wiin är dock den som får minst kärlek av mig.

Medlem

signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Inaktiv
Skrivet av Murdin:
Skrivet av Yyy:

Det roliga är att det idag kommit ut att MGS med Raiden till xbox360 också kommer släppas till ps3 efter några månader. Det är helt enkelt en tidsexklusiv titel för Microsoft.

Vart läste du att det kommer vara tidsexklusivt?

http://www.edge-online.com/news/metal-gear-solid-rising-multi...

Där och på andra ställen.

Medlem

skulle gärna vilja veta hur de som röstade på nintendo resonerar.
inte mycket awsomesauce i den briefingen inte.

Medlem
Skrivet av Yyy:
Skrivet av Murdin:
Skrivet av Yyy:

Det roliga är att det idag kommit ut att MGS med Raiden till xbox360 också kommer släppas till ps3 efter några månader. Det är helt enkelt en tidsexklusiv titel för Microsoft.

Vart läste du att det kommer vara tidsexklusivt?

http://www.edge-online.com/news/metal-gear-solid-rising-multi...

Där och på andra ställen.

Jag ser inte någonstans i den artikeln att det står att det är tidsexklusivt. Det låter som det kommer komma samtidigt till PS3 och 360.

Skrivet av Geoff Keighley:

Spoke to Tretton, He confirmed Metal Gear: Rising is absolutely coming to PS3 alongside Xbox 360

Inaktiv

Nej det står inte där heller. Men det som sades på MS presskonferens var att MGS var exklusivt till xbox360. Därav att det är tidsexklusivt, då Sonys topphöns säger att det kommer till ps3 också.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Nosnos:

Dött lopp mellan Sony och MS imo... Nintendo vet jag inte riktigt vad man ska säga om... det känns som om man faller allt längre bort från deras målgrupp för varje gång de öppnar munnen...

Fel, de kommer allt närmre sin målgrupp. De har ju helt bytt målgrupp från "hardcore" till alla andra.

Jag skrev ju att jag faller allt längre bort från deras målgrupp iofs ^^

Jaha, missuppfattade ditt "man" då Har svårt att veta om folk menar sig själv eller någon annan när detta uttryck används nu för tiden.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Yyy:

Nej det står inte där heller. Men det som sades på MS presskonferens var att MGS var exklusivt till xbox360. Därav att det är tidsexklusivt, då Sonys topphöns säger att det kommer till ps3 också.

Såg vi inte samma presskonferans? Microsoft sa aldrig att det var exklusivt, i alla fall inte under avslöjandet av spelet. Dom sa att metal gear solid äntligen kommit till xbox360.
Har hör att dom tydligen tidigare under presskonferensen sa att dom kommande spelen skall vara exklusivt, men det känns som dom skulle nämnt det igen ifall det faktiskt också gällde metal gear spelet, för det var deras "stora" avslöjande.

Medlem

microsoft, sen sony, fast nintendo överaskade grymt i slutet

12
Skriv svar