Robot
Biomutant

En spretig men ändå mycket imponerande debut.

#biomutant

Avstängd

Väldigt ojämna betyg runt om i gamingvärlden.

Redaktör
Ponny
Skrivet av jontepasagen:

Jösses. Här spretar det åt alla håll. Det verkar vilja väldigt mycket och åsikterna om huruvida det sväljer eller mister hela stycket tycks gå isär. Har dock blivit mer sugen, efter att från början känt ett osug.

Recensionen fick mig att tänka: sommarlovsspel. Kung fu-nallar känns ändå väldigt mycket sommarlov.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Den där recensionen var i kortaste taget Oo .. Nåja, sugen på att testa och stödja svenska utvecklare.

Medlem

Meanwhile Days Gone 2/5

Medlem

Tråkiga pussel, så detta är nästan exakt som Breath Of The Wild då i alla sätt och vis. Förutom att Biomutant verkar ha bättre fighting.

Medlem

Kul med en 4:a, detta blir det så fort jag är klar med mass effect spelen, bra skrivet!

signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av Fr0gg0.:

Tråkiga pussel, så detta är nästan exakt som Breath Of The Wild då i alla sätt och vis. Förutom att Biomutant verkar ha bättre fighting.

De är som tur är väldigt enkla. Vilket också gör dem tråkiga eftersom man behöver repetera flera av dem.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jösses. Här spretar det åt alla håll. Det verkar vilja väldigt mycket och åsikterna om huruvida det sväljer eller mister hela stycket tycks gå isär. Har dock blivit mer sugen, efter att från början känt ett osug.

Recensionen fick mig att tänka: sommarlovsspel. Kung fu-nallar känns ändå väldigt mycket sommarlov.

Sommarlovsspel är ett utmärkt uttryck. Go for it.

signatur

Medlem

Tycker det verkar as coolt.
Blir o testa lite i morgon.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Skoja inte. Värkar som folk tror det är ett tema på flera hundra med AAA budget som har jobbat på spelet.

Medlem

Jag blir inte klok på andra recensenter! Ge detta spel mediokert betyg för att det inte gör något unikt och har tråkig story eller att det är repetitivt (det är alla open world) samtidigt som man kan ge ett spel som Outriders till exempel 8/10 som var precis det och jättedåliga servrar! Eller Cyberpunk 9/10 när det var superbuggigt.

Man blir förvirrad🧐

Medlem

Sjukt spretiga reviews. Hajar inte hur någon kan ge spelet 95/100 när andra är nere och doppar på 40.

Tyvärr verkar det ju om man ska tro IGN även vara en del repetetiv questing & grind involverad.

Förstår aldrig designvalet "åh, vi måste nå X-antal speltimmar, låt oss köra copy-paste på det vi har 10x!!!!!!!".
Jag spelar hellre 8 timmar bra shit än 20 timmar repetitiv bajs.

Medlem

Får ju rätt så dåliga betyg överlag. 6/10 är inget bra spel i min mening som verkar vara genomsnittet vad detta får på olika sites.
Lite konstigt att det får 4/ här men smaken är olika som tur är.
Kommer nog inte att införskaffa detta nu. Fullpris verkar det inte vara värt iallafall

Umi
Medlem

Väldigt innehållslöst. Spelet hade mått bra av att få möta lite NPC:er där och där eller fiender från skogsbrynen som gör det värt att testa sina vapen man har grindat ihop

Skribent
Skrivet av Umi:

Väldigt innehållslöst. Spelet hade mått bra av att få möta lite NPC:er där och där eller fiender från skogsbrynen som gör det värt att testa sina vapen man har grindat ihop

Spelet gör exakt de två sakerna.

signatur

Skribent

Spelet har sina brister, men jag gillar det. Håller med Mike om det mesta.

NuZ
Testpilot

Blir ett köp till X-lådan! Riktigt trevlig recension Mike! Lika träffsäker och med bra flyt som din Tony Hawk res

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Dåligt att det inte fanns en dedikerad ps5 version. Borde väl finnas till ett så pass nytt spel? Till och med AC valhalla och FIFA 21 har ju det.

signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Mike Stranéus:

De är som tur är väldigt enkla. Vilket också gör dem tråkiga eftersom man behöver repetera flera av dem.

Låter bra att de är enkla iaf så man blir klar snabbt med dem så man kan återgå till fighting som är roligare:D

Skribent
Skrivet av breahl:

Dåligt att det inte fanns en dedikerad ps5 version. Borde väl finnas till ett så pass nytt spel? Till och med AC valhalla och FIFA 21 har ju det.

De är ju en liten utvecklare. Och började med utvecklingen på PS4. Hoppas en matig next gen patch inom ett tag iaf.

signatur

Medlem

"Berättarrösten som fungerar som drivande för narrativet kan bli lite tjatig mellan varven."
Finns en lösning på detta: https://www.rockpapershotgun.com/biomutant-narrator-how-to-tu...

Är man förvirrad över betyget så prova det själv och avgör, betyg är inte fakta. Har faktiskt älskat spel som fz gett 3/5 mer än spel som fått 5/5. Man verkar helt enkelt haft olika upplevelser om en produkt.

Ingår i Ea play pro så kommer prova det

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Dex
Medlem
Skrivet av magma:

"Berättarrösten som fungerar som drivande för narrativet kan bli lite tjatig mellan varven."
Finns en lösning på detta: https://www.rockpapershotgun.com/biomutant-narrator-how-to-tu...

Är man förvirrad över betyget så prova det själv och avgör, betyg är inte fakta. Har faktiskt älskat spel som fz gett 3/5 mer än spel som fått 5/5. Man verkar helt enkelt haft olika upplevelser om en produkt.

Ingår i Ea play så kommer prova det

Ska tillägas att det kommer på EA Play Pro inte EA Play. EA ska naturligtvis göra det lite rörigt och ha två liknande tjänster

Medlem
Skrivet av breahl:

Till och med?

Biomutant utvecklades av 20 personer. Både Valhalla och FIFA är kolossala giganter i jämförelse med enorma budgetar, 1000 personer jobbade på Valhalla och 1300 personer jobbar vid EA Vancouver där FIFA och NHL utvecklas. Tycker inte det känns helt rätt jämföra dom, Biomutant hade så oerhört mycket mindre resurser till förfogande.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelet var ju tänkt för release 2019 så inte så märkligt att det saknas en ps5 patch.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ska tillägas att det kommer på EA Play Pro inte EA Play. EA ska naturligtvis göra det lite rörigt och ha två liknande tjänster

Naturligtvis har du helt rätt, missade det.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Känns ju som många recensenter är överens om 4/5 i betyg eller motsvarande. Måste väl ändå vara en seger med tanke på att det är ett relativt litet team som gjort det även om de är backade av THQ och Embracer. Ska definitivt lira det imorgon. Världen tilltalar mig.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Känns ju som många recensenter är överens om 4/5 i betyg eller motsvarande. Måste väl ändå vara en seger med tanke på att det är ett relativt litet team som gjort det även om de är backade av THQ och Embracer. Ska definitivt lira det imorgon. Världen tilltalar mig.

4/5 är bara någon enstaka. 5-6 / 10 är genomsnittet.
kolla på n4g.com

Skribent

Om man kan köpa bristerna i spelet så har det definitivt en ambition, energi och personlighet som många av de mer slipade AAA-spelen kan sakna. För mig väger det upp mycket.

Medlem
Skrivet av Kiario:

4/5 är bara någon enstaka. 5-6 / 10 är genomsnittet.
kolla på n4g.com

"Nja", skulle jag vilja svara på detta.
Metacritic-poängen ligger för närvarande på 68 (lägre för Playstation-versionen) så 5-6 är inte genomsnittet, snarare 6-7. Ungefär vad jag hade förväntat mig från "medierna".
Jag är superpepp på att testa Biomutant själv i morgon och se om min förväntade 8 kan uppfyllas.

123
Skriv svar