FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RaXha:

Det verkar vara spridda skurar minst sagt. Men när t.om. youtubes mest cyniska spelrecensent Worth-a-buy säger att spelet är bra men att man inte ska förvänta sig en utmaning a la t.ex. Darksouls, så blir man lite fundersam över de vilt spridda betygen. Man är van vid att han sågar spel i den här klassen men nej, 4/5 blev det (med en lång utläggning om varför, värt att se recensionen).

https://www.youtube.com/watch?v=0UqeJxb2_Ok

7/10 blev det väl ändå, inte 4/5.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Alltså, detta spelet kommer få bra user score. Helt säker på det.

Inte just nu i alla fall =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Oldirtyrob:

Sjuuukt besviken tyvärr. Förväntade mig inte att det skulle kännas som ett barnspel, man blir inte direkt skraj för fiender som heter typ Bonkipuffs.. Å den narratorn förstör känslan av att vara ensam ute på äventyr när han kommentera minsta grej man gör, ofta med ett lamt skämt. Tur att man kan lämna tillbaka digitala kopior i Microsoft store..

Hade du bara sett Biomutant loggan innan eller?😂

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Inte just nu i alla fall =D

Ne för folk har inte hunnit spela än. Har ju bara varit spelbart ett par timmar så går ju inte lita på Steam. De borde göra som metacritic och sätta 36h innan man kan sätta betyg. Men ja, jag kanske var lite för säker med för många verkar ju gnälla över att det är för dyrt bara för det är ett AA-spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ne för folk har inte hunnit spela än. Har ju bara varit spelbart ett par timmar så går ju inte lita på Steam. De borde göra som metacritic och sätta 36h innan man kan sätta betyg. Men ja, jag kanske var lite för säker med för många verkar ju gnälla över att det är för dyrt bara för det är ett AA-spel.

Varför är du så på? Har du spelat spelet och tycker det är skitbra eller jobbar du med det eller tror du att det är SÅ BRA baserat på vad?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bara ett par timmar under bältet. MEN det är väldigt kul initialt! Återkommer med mer när jag spelat mer

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför är du så på? Har du spelat spelet och tycker det är skitbra eller jobbar du med det eller tror du att det är SÅ BRA baserat på vad?

Har inte spelat det. Jobbar inte med det och jag tror varken att det är bra eller inte. Vill där emot att det ska vara bra och tycker det är riktigt synd att folk bojkottar ett spel beroende på olika recensioner som Skill Up och IGN osv som tokhyllade Cyberpunk m.m. Och man kan inte betygsätta ett spel efter 2 timmar som folk gör på Steam... Alltså vi snackar metacritic Score från recensenter på 62-67-68 PS, PC, Xbox. Det är som typ Fallout 76, Anthem, Star wars Battlefront 2 osv. Skitspel som Cyberpunk och Outriders har mycket högre. Det är fan orimligt. Men vem vet. Om några dagar kanske jag inte tycker det är bra heller. Men tvivlar STARKT att det är sämre än Outriders och många andra buggiga och innehållslösa AAA-spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Har inte spelat det. Jobbar inte med det och jag tror varken att det är bra eller inte. Vill där emot att det ska vara bra och tycker det är riktigt synd att folk bojkottar ett spel beroende på olika recensioner som Skill Up och IGN osv som tokhyllade Cyberpunk m.m. Och man kan inte betygsätta ett spel efter 2 timmar som folk gör på Steam... Alltså vi snackar metacritic Score från recensenter på 62-67-68 PS, PC, Xbox. Det är som typ Fallout 76, Anthem, Star wars Battlefront 2 osv. Skitspel som Cyberpunk och Outriders har mycket högre. Det är fan orimligt. Men vem vet. Om några dagar kanske jag inte tycker det är bra heller. Men tvivlar STARKT att det är sämre än Outriders och många andra buggiga och innehållslösa AAA-spel.

Ok, aja, får se om betygen går upp då, kanske gör det med mängden. Jag vet inte ens vad det är för spel, hade typ aldrig hört talas om det, vet inte heller vad det är för studio, bara att THQ är förläggare. Men jag såg priset och sedan lite bilder och tänkte direkt att det där ser fan inte så bra ut för det priset... aja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ok, aja, får se om betygen går upp då, kanske gör det med mängden. Jag vet inte ens vad det är för spel, hade typ aldrig hört talas om det, vet inte heller vad det är för studio, bara att THQ är förläggare. Men jag såg priset och sedan lite bilder och tänkte direkt att det där ser fan inte så bra ut för det priset... aja.

Ja, time will tell! Det är Experiment 101, en svensk studio på 20 Pers.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

7/10 blev det väl ändå, inte 4/5.

Ja ok, hade inte videon färskt i minnet, fixat. Och ska vi va ärliga så är 7/10 samma som 3,5/5, så så fel va det inte.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RaXha:

Ja ok, hade inte videon färskt i minnet, fixat. Och ska vi va ärliga så är 7/10 samma som 3,5/5, så så fel va det inte.

Ja på en skala som kör med "halvor" (en grej jag alltid retat mig på för övrigt, varför inte bara ha 1-10 i så fall då det ju är samma sak ), men det gör man ju inte här på FZ och då blir inte 4/5 samma sak.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ja här har vi verkligen en skillnad. Försökte verkligen gillar Narita BOOOYYY... men det gick bara inte, estetiken var bara för mkt. Samt kontrollen av gubben vande jag mig aldrig vid. Gav det 4-5 timmar. +++ att det va gratis att prova på gamepass tho .

Å så ser jag verkligen fram emot Biomutant, följt utveckling sen utannonsering. Besvikelse på besvikelse på framskjutet releasedatum. Can´t wait for tonight! Love me some open world RPG:s!

Det är väl tur att vi är olika så att det finns en marknad för fler sorters spel
Själv gillade jag estetiken och soundtracket. Påminde en del om Superbrothers: Sword & Sworcery EP som jag hade på min gamla iPhone. Fighterna var också kul även om jag ibland kände att det var precis att jag klarade av bossarna.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Nja knappast 4/5.
En svag 3a från mig.

Medlem

Väldigt tråkigt att spelet inte verkar leva upp till de förväntningarna jag och många med mig hade. Jag har fortfarande inte köpt det och drar mig för att göra det efter att ha sett och läst flera recensioner under veckan. Spontant känns det som att det är ett spel jag vill ge en chans men kanske inte för de pengarna.

Medlem

för mig känns 4/5 helt korrekt !

Förundrad och nyfiken på världen fortfarande efter ca 15 timmar på min hard playthrough. Lagom utmanande och jag vill påstå att man verkligen kan "git gud" på stridandet. Riktigt kul och annorlunda fightingsystem.
Jag gillar berättarrösten! Jag ÄLSKAR craftingen, brukar avsky det i spel men här är det bara roligt !

grafiken är mysig, inget anmärkningsvärt men stämningsfull. Ljudet är bra! Musiken är perfekt som bakgrundssorl!
Upptäckarglädjen är enorm i spelet!

Storyn brukar jag inte bry mig om i spel, men den verkar helt OK hitills.

Det negativa är väl att man märker att det inte är 400 människor som jobbat på ett AAA spel. Det har sina skavanker, men inget som stör mig. Finputset är inte riktigt där, men det är petitesser i sammanhanget!

Medlem

Spelat 4-5 timmar nu, och kan väl säga att jag tyvärr lutar åt ett negativt betyg.
Det känns som att spelet vill göra så mycket men inte gör något fullt ut.

Det finns mycket content men inget av det är speciellt polerat.
Enkla pussel, enformiga strider, svag story.

kan tillägga att jag säljer min xbox utgåva till den som är intresserad.

Medlem

Kört några timmar nu och jag är glad att jag inte betalade för det fullpris. Känns som ett ganska B spel, mest pga den snabba kontrollen... känns inte rätt. Sen är det väldigt mycket fördummande med combos som inte känns rätt att utföra. Tryck alt, högerklick sen vänsterklick. Vet inte men det får mig inte. Sen e storyn ruskigt dålig imao... världen är helt öde, vilket det kanske ska vara i ett post-post-apokalyptisk värld men nä... Känns som en budget version av ett avalanch spel... vill alldeles för mycket men misslyckas på det mesta. 1,5/5 av mig... Inget jag skulle kunna lägga mer tid på än de 3 timmar jag spelat. Fick nog. Uninstall!

Medlem
Skrivet av insilence:

Spelat 4-5 timmar nu, och kan väl säga att jag tyvärr lutar åt ett negativt betyg.
Det känns som att spelet vill göra så mycket men inte gör något fullt ut.

Det finns mycket content men inget av det är speciellt polerat.
Enkla pussel, enformiga strider, svag story.

kan tillägga att jag säljer min xbox utgåva till den som är intresserad.

Läste din kommentar efter jag skrivit min och det känns som vi hade ungefär samma upplevelse utav detta... föll ganska platt.

Skribent
Skrivet av Oldirtyrob:

Sjuuukt besviken tyvärr. Förväntade mig inte att det skulle kännas som ett barnspel, man blir inte direkt skraj för fiender som heter typ Bonkipuffs.. Å den narratorn förstör känslan av att vara ensam ute på äventyr när han kommentera minsta grej man gör, ofta med ett lamt skämt. Tur att man kan lämna tillbaka digitala kopior i Microsoft store..

Man kan justera berättarrösten så att han kommer med färre eller inga random-kommentarer alls bortom själva dialogerna och storysekvenserna.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja, time will tell! Det är Experiment 101, en svensk studio på 20 Pers.

Wow imponerande

Medlem

Har spelat igenom introduktionen nu, och precis gjort mitt val med vilken tribe jag ska alliera mig med. Motsatts till vad man brukar, så valde jag "the dark side". Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Men än så länge så gillar jag spelet, även om alla intron kan vara lite slögående, när man helst bara vill komma igång att utforska osv.

Får man lite bättre kontroll på kontroller och kombos så tycker jag nog att combat kan bli underhållande. Vilka inriktningar valde ni? Jag valde fram och tillbaka innan det hamna på "Dead" Eye".

Ska försöka få lite mer tid i spelet i helgen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frasstheass:

Har spelat igenom introduktionen nu, och precis gjort mitt val med vilken tribe jag ska alliera mig med. Motsatts till vad man brukar, så valde jag "the dark side". Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Men än så länge så gillar jag spelet, även om alla intron kan vara lite slögående, när man helst bara vill komma igång att utforska osv.

Får man lite bättre kontroll på kontroller och kombos så tycker jag nog att combat kan bli underhållande. Vilka inriktningar valde ni? Jag valde fram och tillbaka innan det hamna på "Dead" Eye".

Ska försöka få lite mer tid i spelet i helgen.

Angående det fetmarkerade: skoja inte! Höll fan på att få psykbryt på hur spelet pausades var femte sekund, antingen för någon ny liten turorial, eller för att "berättaren" skulle spotta ur sig lite exposition. Stängde till och med av spelet i ren frustration efter att jag för femtioelfte gången blev avbruten när jag försökte spela. Sämsta tutorialsektionen någonsin.

När jag sen bootade upp spelet igen visade det sig att jag var typ 5 minuter från att få mer fria tyglar.

Medlem

Hade inte hört talas om det, men kände på mig att det skulle vara svenskt.

123
Skriv svar