Horizon Forbidden West - se vrålsnygga gameplay-premiären
Störde mig på att hon kommenterade precis allt, bättre om hon inte snackade så mycket.
De gjorde exakt samma sak när de demade första spelet men när väl spelet släpptes så pratade hon inte alls lika mycket. Så nog mest för effektens skulle när de demonstrerar.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Blev inte såld direkt, men jag var väl inget superfan av ettan heller så det kanske har sin förklaring.
Ser läckert ut grafiskt iallafall, gameplay såg intressant ut. Har inte kört första spelet, men läst att story/karaktärer är ganska medioker/mediokra?
Störde mig på att hon kommenterade precis allt, bättre om hon inte snackade så mycket.
Storyn är ok. Allt är ju en efterhandskontruktion för att hitta på en förklaring till premissen att alla "djur" är robotar, men med det i åtanke så är världen man byggt helt okej. Karaktärsmässigt är det väl mest en axelryckning. Sticker inte ut åt något håll.
Ser läckert ut grafiskt iallafall, gameplay såg intressant ut. Har inte kört första spelet, men läst att story/karaktärer är ganska medioker/mediokra?
Är ju väldigt individuellt, men för mig är världen (loren) och storyn det som får mig att se fram emot det här spelet.
Ser som väntat helt fantastiskt ut och ett måste för mig som gillade första spelet och expansionen. Nu blir det blackout för mig tills det snurrar på PS5an, vill veta så lite som möjligt när det väl är dags.
Tycker storyn och världen är bra. Men man behöver urforska en del själv, "läsa" loggar etc. Annars tror jag man missar mycket.
Blev inte såld direkt, men jag var väl inget superfan av ettan heller så det kanske har sin förklaring.
Storyn är ok. Allt är ju en efterhandskontruktion för att hitta på en förklaring till premissen att alla "djur" är robotar, men med det i åtanke så är världen man byggt helt okej. Karaktärsmässigt är det väl mest en axelryckning. Sticker inte ut åt något håll.
Är ju väldigt individuellt, men för mig är världen (loren) och storyn det som får mig att se fram emot det här spelet.
Ser som väntat helt fantastiskt ut och ett måste för mig som gillade första spelet och expansionen. Nu blir det blackout för mig tills det snurrar på PS5an, vill veta så lite som möjligt när det väl är dags.
Ok, får tacka för svaren. Så story/lore/världen är bra/ok, karaktärer sisådär. Jag lägger till det i backloggen. Blir på PC när/om man väl lirar det, det fick väl lite ljummet betyg pga teknikaliteter, men lär väl vara patchat nu antar jag.
The more I practice, the luckier I get.
Ser löjligt bra ut! Det enda som stör mig är att man inte fick något releasedatum
Det är nog bra, låt dom göra färdigt det först och SEDAN komma med releasedatum. Annars
så blir det bara en sådan stressad produkt.
Samma här. Ett jävla kommententerande om allting.
De gjorde exakt samma sak när de demade första spelet men när väl spelet släpptes så pratade hon inte alls lika mycket. Så nog mest för effektens skulle när de demonstrerar.
Aha.
Frågan är, varför? Visst som du säger, för den mer "filmiska" känslan, men det stjälpte väl snarare än hjälpte, för min del då hehe.
The more I practice, the luckier I get.
Samma här. Ett jävla kommententerande om allting.
De gjorde exakt samma sak när de presenterade första spelet. Hon babblade hela tiden. Sedan när spelet väl kom ut så var det borta så utgår från att de bara har det med nu i demot av ngn märklig anledning.
Sjukt så snyggt det är när man kollar in 4K filmen!
Vilken skillnad! Ska bli kul att höra vad DF har att säga om detta.
Aha.
Frågan är, varför? Visst som du säger, för den mer "filmiska" känslan, men det stjälpte väl snarare än hjälpte, för min del då hehe.
Bra fråga. Hon förklarar varenda liten grej så vet inte om det har o göra med att alla ska fatta vad man kan göra o inte göra... men ja.. jag är inte säker på varför haha.
De gjorde exakt samma sak när de presenterade första spelet. Hon babblade hela tiden. Sedan när spelet väl kom ut så var det borta så utgår från att de bara har det med nu i demot av ngn märklig anledning.
Ok. Kommer ihåg att det inte var så mkt snack i första spelet, så därför jag reagerade. Hade ingen koll på att de gjorde lika med trailers till första dock.
Ser lite snyggare ut än halo infinite iaf
Tönt.
OnT: Jäklar i det! Det här ser ut att bli riktigt trevligt. Ser fram emot att få utforska ruiner igen, det och världen i stort var den stora behållningen i det första. Verkar bli många nya fräna dinobots att leka med dessutom. Snopet att vi inte fick något releasedatum dock.
Jump in.
Ser lite snyggare ut än halo infinite iaf
Moget beteende du visar
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Tönt.
Fast, om vi ändå får gå dit i diskussionen, fast såklart lite seriösare än "lol, microsoft"
Vilken otrolig skillnad det kan vara mellan två gigantiska företags största och dyraste produktioner, det visar att microsoft måste komma ikapp!
Det här måste vara det snyggaste jag sett i spelform än så länge.
Fast, om vi ändå får gå dit i diskussionen, fast såklart lite seriösare än "lol, microsoft"
Vilken otrolig skillnad det kan vara mellan två gigantiska företags största och dyraste produktioner, det visar att microsoft måste komma ikapp!
Det här måste vara det snyggaste jag sett i spelform än så länge.
Det tycker jag inte vi ska egentligen, i alla fall inte i den här tråden. Men det är två väldigt olika typer av spel, ser inte jättemycket av stor MP-suite, split-screen co-op, Forge eller dylikt i HFW. Dessutom har vi inte sett hur Halo Infinite ser ut nu, eller hur HFW ser ut vid släpp.
Det töntigaste är nog en viss fanbase enorma fokus på vad de uppfattar som motståndarsidan snarare än sina egna plattform.
Jump in.
Det töntigaste är nog en viss fanbase enorma fokus på vad de uppfattar som motståndarsidan snarare än sina egna plattform.
Som en mångplattforms-spelare och fan av halo sen långt tillbaka så vill jag såklart att microsoft ska komma ikapp (vilket de säkert försöker göra med infinites förlängda utveckling)
Men det är absolut helt rätt att jämföra spel såhär, de är ju båda flaggskepp för sina respektiva plattformar, det är dessa spel som säljer konsoller, så länge alla håller en bra ton i diskussionen som sagt.
Jag minns bara så mycket prat om att "det är meningen att det ska se ut så där" om infinite, men så får vi se något som forbidden west och inser att nej, det ska nog inte se ut så.
Vi vet att infinite har haft problem i utvecklingen, och att de byggt en helt ny motor medans de utvecklat spelet. Guerilla har däremot redan en grund de kunde bygga på, och en motor som de kunde bygga vidare på.
Som en mångplattforms-spelare och fan av halo sen långt tillbaka så vill jag såklart att microsoft ska komma ikapp (vilket de säkert försöker göra med infinites förlängda utveckling)
Men det är absolut helt rätt att jämföra spel såhär, de är ju båda flaggskepp för sina respektiva plattformar, det är dessa spel som säljer konsoller, så länge alla håller en bra ton som sagt.
Jag minns bara så mycket prat om att "det är meningen att det ska se ut så där" om infinite, men så får vi se något som forbidden west och inser att nej, det ska nog inte se ut så.
Syftar nog snarare på att man som PS-fan känner sig nödgad att skriva one-liners om Halo i en tråd om PS nästa storspel. Jag vet inte, det är väl kanske bara jag som uppfattar det som lite märkligt och besatt. (Detta är inte om dig)
Vad det gäller dina övriga tankar så känner jag inte riktigt att jämförelserna är relevanta som sagt. Det är inte samma typ av spel eller på något sätt lika varandra egentligen. Vi har inte heller ens sett slutresultaten för något av spelen så det är lite meningslöst i nuläget.
Med det sagt, jag tycker inte att vi ska spåra ur den här tråden mer.
Jump in.
Det tycker jag inte vi ska egentligen, i alla fall inte i den här tråden. Men det är två väldigt olika typer av spel, ser inte jättemycket av stor MP-suite, split-screen co-op, Forge eller dylikt i HFW.
Visst är de olika, men nu är Horizon ett enormt "Open World"-spel medan Halo är en linjär FPS, sistnämnda har alla förutsättningar för bättre grafik och har tidigare alltid levererat snyggare spel. När nya generationens Xbox dessutom är objektivt starkare än Sonys motsvarighet kan man ju fråga sig varför Infinite såg ut som det gjorde. Fast det är väl en diskussion för en annan tråd, blir intressant att se hur Halo uppdaterats sedan första visningen när det väl visas igen.
Ni som är mer insatta än mig, hur är det med PS5 respektive PS4 versionerna? Vet man någonting om skillnaderna?
Antar att det blir 30 FPS på fyran och 60 på femman. Kanske med det typiska prestanda eller grafik på den senare.
Bra fråga. Hon förklarar varenda liten grej så vet inte om det har o göra med att alla ska fatta vad man kan göra o inte göra... men ja.. jag är inte säker på varför haha.
Alloy snackade helt enkelt ihop sig med Lara Craft när de spelade Fornight ihop. Sen fortsatte hon av bara farten. Actual true lore btw.
Lara är ju en känd vardagskommentator sen Tombraider rebooten.
Såg ut som de har skapat all form av gameplay genom att kopiera andra spel som Breath of the wild och Sekiro.
Och fyfan vad det osade anime om dialogen och den där konstiga cutscenen när hon gjorde om sin båge
Du kan troligen ta vilket spel som helst som släppts senaste 10 åren och peka ut moment och detaljer som dessa har kopierat rakt av från andra spel, inkl. BOTW och Sekiro. Med tanke på den mängd spel det släppts under senaste 30-40 åren är det nog stört omöjligt att göra ett spel som är helt unikt i precis allt idag. Gör det dessa spel sämre? Inte direkt.
För övrigt ser spelet grymt bra ut. Förhoppningsvis får vi ett releasedatum framöver (troligen i Juni). Gissar på februari 2022, men vore så klart trevligt om det släpps tidigare.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2