Elite Dangerous: Odyssey patchat efter stökiga starten

Robot
Elite Dangerous: Odyssey patchat efter stökiga starten

Spelet utskällt av köparna på Steam.

#elite-dangerous-odyssey


Medlem

Är det någon här som testat det än? Är lite nyfiken men låter ju som det inte är i så bra skick än

Medlem

Skulle ju vara bra om dom kunde fixa andra saker utanför expansionen. Filtersystemet till exempel vilket är så jävla värdelös att alla använder diverse webbsidor istället för att hitta dittan och dattan sedan många år.

ELF
Medlem

Nice. Började spela nu igen i och med expansionen, men har inte köpt den än.
Tänkte vänta in en patch pga problemen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Nice. Började spela nu igen i och med expansionen, men har inte köpt den än.
Tänkte vänta in en patch pga problemen.

Är i precis samma situation. Kul att spela igen och Horizons är riktigt riktigt trevligt men jag kommer avvakta minst ett par månader eller tills det blir rea med just Odyssey.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har Horizons, men inte börjat lira det ännu. Tänkte vänta på Odysse. Men det verkar lite darrigt ännu. Väntar några patchar till innan jag köper, tror jag. Steams sommar rea kanske


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

ZF
Medlem

Har spelet alltså fått en expansion medan det fortfarande är early access?

Inaktiv
Skrivet av ZF:

Har spelet alltså fått en expansion medan det fortfarande är early access?

Du blandar nog ihop det med Star Citizen som är i alpha. Elite har varit ute i en massa år.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du blandar nog ihop det med Star Citizen som är I alpha. Elite har varit ute i en massa år.

Ah, såklart..

Medlem

Ja jag kan inte vänta. Då jag är med i en faction som styr och ändrar politken i spelets solsystem med krig och backround simulering, det kommer komma så mycket nytt man kan göra som ändrar hela spelplanen, så man får bita i det sura äpplet och köpa det ändå så man kan hjälpa till ordentligt. Vi har en diskussion om just det här med att vänta eller köpa, på discord. Risken är att man blir underminerad om man inte köper det då alla spel ska slås ihop med både konsol och pc till konsol releasen. Vilket betyder att pc spelarna som hsft spelet ett tag kan göra saker i odyssey som påverkar och har man inte odyssey så hamnar man efter. Oavsett plattform så är både ekonmin och politiken lika och påverkbar på alla plattformar

1
Skriv svar