Hur Dragon Quest kan bli bättre i framtida HD 2D remakes.

Medlem
Hur Dragon Quest kan bli bättre i framtida HD 2D remakes.

HD 2D är på tapeten och frågan är väl hur långt detta kommer gå när det kommer till Dragon Quest. Kommer alla dem sex första spelen komma i HD 2D remake?

Jag har nyss köpt Dragon Quest 1 till 3 och håller på att spela på min Nintendo Switch, vill väldigt gärna även se Dragon Quest 4 till 6 men det kanske man får vänta med om spelen kommer göras om i nya HD 2D remaker.
Det ser väldigt snyggt ut men eftersom jag redan har Dragon Quest III så känner jag inte att jag är så sugen på Dragon Quest III HD 2D remake.
Samtidigt så kan man ju se i videon att städerna och landskapet har ändrats lite för att anpassas efter den nya stilen och det är ju kul men fortfarande inte något som får mig att vilja köpa den. Däremot finns det saker i själva spelen som skulle kunna anpassas för att bygga upp en helt ny känsla i spelen, eller få dessa äldre spel att kännas mer moderna.

Saknar en väska
Några ändringar som jag skulle vilja att dem gör är exempelvis att i Dragon Quest I och II fixa så att man har en väska att lägga sina saker i. Det är inte så kul att det bara finns några få personer i spelen dit man kan gå för att lägga ifrån sig saker eller pengar.

En bank i varje stad.
När jag spelar Dragon Quest XI så är ju en fördel att jag när jag vill kan lägga ifrån mig mina pengar när jag kommer till en ny stad. Detta tror jag skulle passa väldigt bra om det lades till i dessa spelen med.

Sluta gå till slottet för att spara.
I Dragon Quest I, II och III till Nintendo Switch så kan man när man vill spara med en Quick Save, hade inte detta funnits så hade jag varit tvungen att gå till ett slott för att spara och det finns ju inte så många slott i varje spel.
I nyare spel kan man istället gå till en präst i varje stad och spara och det gör det hela mycket bättre. Så om man lade till detta även i Dragon Quest III HD 2D remaken och i eventuella HD 2D remakes av Dragon Quest I och II så skulle det göra dessa spelen mycket bättre.

Utan dessa förbättringar i spelen så kommer jag nöja mig med de spel som jag redan har.
Men det kommer bli kul att se hur som helst hur populärt det blir med HD 2D remaken av Dragon Quest III och om det kommer fler spel i denna stil.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar