Vilket företag vill du ska köpa upp ditt favorit spelföretag om detta går i konkurs?

Inaktiv
Vilket företag vill du ska köpa upp ditt favorit spelföretag om detta går i konkurs?

Tiden är som en berg och dalbanan för dem flesta, ibland finns det tider när det går väldigt bra och ibland går allt bara nedåt. Samma är det ju med företag.
Det har ju diskuterats här på FZ om att Konami kanske kommer behöva hyra ut flera av sina spel serier eftersom det inte går så bra just nu. Förra årtiondet så gick det heller inte så bra för Nintendo när dem hade problem att få folk intresserade av Wii U, en konsol som dem ganska snabbt gav upp hoppet om.
Men tillslut kan detta vända och allt blir bättre igen men ibland händer det man inte vill och företaget måste gå i konkurs.

Tänk dig nu in att du får reda på imorgon att det spelföretaget som du gillar allra mest har gått i konkurs. Vilket spelföretag skulle du då vilja ska köpa upp ditt favorit spelföretag och fortsätta med dina favorit spel?

Medlem

Sony köper from software och gör ett ps5-exklusivt bloodborne 2 efter elden ring. Det vore nått det.

Inaktiv

Även att jag gjorde tråden så tycker jag att det är en svår fråga.

För det första skulle jag typ skrika ”NEEEEEEEJ!!!!!” om jag gick in på FZ imorgon och läser att Nintendo har gått i konkurs.
Men om jag skulle leka med tanken att det hände så skulle jag nog vilja att Microsoft köper upp Nintendo. Dem har haft ett sådant bra samarbete på senare tid så jag skulle inte vilja att någon annan köper upp Nintendo just nu.
Sen skulle det ju se bra ut för Xbox Series X med nya och gamla Zelda och Mario spel och Metroid Prime 4.

Medlem

Om Arkane Studios går under så skulle jag vilja att WolfEye Studios fortsatte deras jobb. Raphaël Colantonio grundade båda två och borde ha koll på Arkanes spelstil rätt väl.

Men det är ju om saker och ting går som dom ska, det är ju mycket som kan gå fel. Tex, om Sony gräver upp ett gammalt IP som Lemmings som dom köpte för 25+ år sedan, så visade sig att dom är mer intresserad av att göra ett dåligt mobilspel med microtransaktioner än ett bra spel till Playstation.

Medlem

Om Bethesda Game Studios gick under, skulle jag vilja att Hello Games fortsatte deras jobb.

Medlem

Exakt vafan som helst förutom EA. Bethesda skulle gärna fått göra en DLC så att man kunde få lite skoj buggar som tröst för att originalstudion försvunnit.

ZF
Medlem

Feral Interactive

Skrivet av anon_326145:

Men om jag skulle leka med tanken att det hände så skulle jag nog vilja att Microsoft köper upp Nintendo. Dem har haft ett sådant bra samarbete på senare tid så jag skulle inte vilja att någon annan köper upp Nintendo just nu.

Har sett det här nämnas flera gånger, men aldrig har det nämnts vari det "bra och nära samarbetet" ligger. Vem av dem har kliat vems rygg liksom, och med vad?

Medlem

Skulle vilja se FromSoftware gå i konkurs och att Electronic Arts köper upp dessa och lägger ner företaget. 😂😂

1
Skriv svar