Microsoft Flight Simulator har bantat, från 170 GB till 83 GB

Robot
Microsoft Flight Simulator har bantat, från 170 GB till 83 GB
Medlem

Kanske superkomprimerat som cyberpunk? Tänk om alla med slöa hdds får leva med Random t-pose flygplan nu 👀


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kanske superkomprimerat som cyberpunk? Tänk om alla med slöa hdds får leva med Random t-pose flygplan nu 👀

Jag skulle nog mer gissa på att de flyttat över en hel del data från hårddisken till molnet istället. Spelet utnyttjar ju redan streaming från molnet för väldigt mycket. De har säkert analyserat vilken data som inte används av så många och låter användare ladda ner det när det behövs istället för att alla ska ha det installerat.

Medlem

Jag som redan installerat spelet när det var sjukt stort, behöver jag ominstallera det för att ta del av den nya patchen?

Medlem

Thanos knäppte med fingrarna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@lasrod Fick mig att fundera hur lång tid det är kvar tills vi sitter med endast en skärm, mus och tangentbord. Utan någon stationär bredvid.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag som redan installerat spelet när det var sjukt stort, behöver jag ominstallera det för att ta del av den nya patchen?

Har du köpt spelet via steam kan du högerklicka välja egenskaper/lokala filer så ser du vad spelet tar upp. Har du det via microsofts butik vet jag ej, men leta upp mappen där det är installerat så ser du ju hur mycket utrymme det tar.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag som redan installerat spelet när det var sjukt stort, behöver jag ominstallera det för att ta del av den nya patchen?

Kollar jag i Windows 10 inställningar > Appar > Microsoft Flight Simulator så står det 104 GB. Där ser man storleken på appar och spel som man hämtat från Microsoft Store. Hämtade spelet för en vecka sen. Hoppas det hjälper

Inaktiv

Sommardeffen gick bra

Medlem

Trevligt, var ju en nyhet för bara två veckor sedan om hur texturerna i Subnautica till PS5 använder sig av nyare och bättre komprimering som gjorde spelet 75% mindre än versionen till PS4. Antar dom gjort något liknande här.

Medlem

Bådar gott inför Xbox-versionen.

Medlem
Skrivet av dTexN:

@lasrod Fick mig att fundera hur lång tid det är kvar tills vi sitter med endast en skärm, mus och tangentbord. Utan någon stationär bredvid.

Du menar typ som Stadia eller ? MFS tror jag skulle funka ypperligt som streamat redan nu.

Medlem

Mitt spel laggar mer efter senaste uppdateringen :/ Det är förståeligt med min hårdvara dock.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Redaktör
Skrivet av FRULZ:

Mitt spel laggar mer efter senaste uppdateringen :/ Det är förståeligt med min hårdvara dock.

Från changeloggen:

- Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behavior.
- Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times.


signatur
Medlem

Någon info när man kan tänkas få flyga helikopter?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Från changeloggen:

- Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behavior.
- Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times.

Vad är "community packages"? Förmodar add-ons från butiken? Några sådana har jag ej, alltid kört helt clean.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Redaktör
Skrivet av FRULZ:

Vad är "community packages"? Förmodar add-ons från butiken? Några sådana har jag ej, alltid kört helt clean.

Låter som extramaterial, ja. Supporten skriver att det förekommer prestandaproblem och att de jobbar på att fixa dem, så det kan ha med annat att göra än de där "community packages". Annars kan du gräva runt i officiella forumet efter hjälp. Och uppdatera grafikdrivare och sånt, förstås, om du inte gjort det.

PERFORMANCE
We are aware that some players are experiencing performance issues such as FPS drops, stuttering, or crashes. Please be assured that we are monitoring the situation and investigating the cause of each of these problems. Performance is one of our top priorities, and we have numerous optimization updates planned for the near future. We'll make sure to share more information in our development updates.


signatur
1
Skriv svar