Necromunda: Hired Gun

Robot
Necromunda: Hired Gun

Snabb action långt under Warhammer 40K-jorden, men så värst djupt är det inte.

#necromunda-hired-gun, #warhammer


Ambassadör
Xbox

Lät ju inte allt för skojsefriskt det här...


signatur

Jump in.

Inaktiv

Såg just en videorecension på YT om detta spel som också verkade ge runt 2/5.

Medlem

Warhammer 40k och bra spel verkar alltför sällan gå hand i hand, trist att se ytterligare ett som inte når upp till den storhet som de pampiga miljöerna hive cities utgör borde borga för.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent

Riktigt trist, hoppades verkligen på att det skulle bli bra. Deras tidigare spel har ju inte direkt varit perfekta, men ändå hyfsat underhållande. Det här ser dock inget vidare ut.

Bra recension, herr Kilman!

Inaktiv

Tack för en bra recension! Blir refund innan jag ens startat det, men det var jag beredd på. Mer tid åt solen (eller möjligtvis andra spel).

Medlem

Går ju fan inte att sikta med kontroll i det här spelet! Ändrat massor med inställningarna för sensitivity men kan inte få det att kännas skapligt, försökte då istället lägga till aim assist men den funktionen verkar buggad. Kämpade mig igenom första uppdraget men får räcka där till spelet patchats, och om det inte blir bättre kommer jag inte kunna spela igenom det alls.

Medlem

Hur kommer det sig att spel kopplat till Warhammer har så stor kvalitetsskillnad?

Släpper Game workshop sin licens till alla som vill ha en eller?

Medlem

Tack för recensionen, shit... tur man inte förbokade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Attans! Men bra recension. Får hoppas Darktide blir spelet som kittlar Warhammer-nerven på rätt sätt när det släpps senare i år.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Lät ju inte allt för skojsefriskt det här...

Tyvärr inte, nej.

Skribent
Skrivet av laban005:

Går ju fan inte att sikta med kontroll i det här spelet! Ändrat massor med inställningarna för sensitivity men kan inte få det att kännas skapligt, försökte då istället lägga till aim assist men den funktionen verkar buggad. Kämpade mig igenom första uppdraget men får räcka där till spelet patchats, och om det inte blir bättre kommer jag inte kunna spela igenom det alls.

Jag tänkte inte på att testa med handkontroll, faktiskt. Och det ska jag tydligen vara glad för.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag tänkte inte på att testa med handkontroll, faktiskt. Och det ska jag tydligen vara glad för.

Spelar på ps5 där det just nu endast finns stöd för handkontroll till spelet kan jag tillägga för att varna folk. Har ändå stor vana av FPS och spel i övrigt på konsol och brukar inte ha problem, visst kan man behöva tweaka lite men här kan jag inte få till det 😕

Gnällkuk

Bra recension! Trist att det verkar vara så opolerat, trodde den ändå skulle komma upp till 3/5, antar att den får ligga kvar på wishlist ett år till


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Bra recension! Trist att det verkar vara så opolerat, trodde den ändå skulle komma upp till 3/5, antar att den får ligga kvar på wishlist ett år till

Det är tyvärr riktigt opolerat. Kan till exempel inte smälta att vissa sikten inte visar rätt. Medium-siktena, i alla fall på vissa vapen, är helt off. Om man kör med lasersikte och medelsikte samtidigt så ser man hur off de är. Märklig sak att inte fixa innan release.

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Kilman:

Det är tyvärr riktigt opolerat. Kan till exempel inte smälta att vissa sikten inte visar rätt. Medium-siktena, i alla fall på vissa vapen, är helt off. Om man kör med lasersikte och medelsikte samtidigt så ser man hur off de är. Märklig sak att inte fixa innan release.

Varför envisas man med att släppa ofärdiga spel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Synd, hade lite förhoppningar på det. Exakt sånna här FPS jag kan tycka är underhållande. Men en sak som sikten som inte siktar rätt är en dealbreaker.

Medlem

Tycker att det verkar riktigt kul och lär införskaffa det inom kort, inte minst med tanke på den lägre prislappen. Majoriteten av de YouTubers jag följer - SkillUp, Laymen Gaming, ACG, MrMattyPlays med flera - verkar ge det alltifrån glödande rekommendationer (en av presentatörerna på LMG ansåg t.ex. att det var årets hittills bästa spel, bättre än RE8 m.fl.) till att det är ett helt okej spel med vissa brister. Personligen tycker jag att det som de framhåller som positivt är viktigare än grejerna de anser vara mindre bra i spelet så förhoppningsvis klickar det med mig

...synd som någon sa tidigare att 40K spel alltid hamnar i "meh/budget" kategorin.
Tänk vad Dice, Massive eller Rockstar skulle kunna göra med Warhammer 40k licensen..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av njörden:

Hur kommer det sig att spel kopplat till Warhammer har så stor kvalitetsskillnad?

Släpper Game workshop sin licens till alla som vill ha en eller?

Känns så, ja. Enormt ojämna spel släpps under licensen. Länge sedan det kom ett bra 40k spel nu.


signatur

I drank what?

Medlem

Låter som AI:n i Deathwing, vilket är synd då Deathwing hade potential till att bli det som Darktide förmodligen blir.

Medlem

Mycket tråkigt.

Hade hype.

Hade fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar