FZDZ - FZ DIRTZONE (Dirt Rally 2.0 klubb) (nya tråden)

Medlem
Skrivet av omgponies:

Hände typ samma för mig, några kurvor innan slutet och jag åkte ner för ett stup, unrecoverable car. Tidigare stup i banan gick ju bra att åka ner för så det kändes säkert att göra så. Så jag hade fullt fokus på att inte köra in i berg och ambulans inte att hålla mig borta från stupet.

Lol, var säkert samma stup då, var en vänsterkurva, left 2 eller 3 i slutet av etappen inte helt hundra om det var näst sista svängen gissar mest där.

Bara ladda om och ta nya tag nästa rally, Spanien har väl många stup också, fördelen är att det är asfalt mer lättstyrt.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Millmount:

Lol, var säkert samma stup då, var en vänsterkurva, left 2 eller 3 i slutet av etappen inte helt hundra om det var näst sista svängen gissar mest där.

Bara ladda om och ta nya tag nästa rally, Spanien har väl många stup också, fördelen är att det är asfalt mer lättstyrt.

Spanien må ha asfalt men du kommer köra Grupp B-bilen Lancia Delta så det hjälper inte jättemycket 😂

Medlem

Race completed! Snudd på felfritt denna gång men ändå sist av de 3 som tagit sig i mål. Nöjd, kunde inte kört mycket bättre under rådande omständigheter. Enda riktiga felet resulterade i punktering, men med bara 2 svängar kvar innan sista målgången! Otrolig tur! 😅

Group A-bilar, hurra! Snö 🤘

Medlem

Hoppsan. Eftersom jag inte har "Game of the year" så har jag inga DLC.

Vet inte om jag hoppar av här, då jag endast kör med er och inte ensam. Känner inte riktigt för att punga ut pengar varje vecka?
Är det någon som vet om man kan köpa det i efterhand? Verkar inte fungera då Steam säger att jag redan har Dirt 2.0 på mitt konto.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Hoppsan. Eftersom jag inte har "Game of the year" så har jag inga DLC.

Vet inte om jag hoppar av här, då jag endast kör med er och inte ensam. Känner inte riktigt för att punga ut pengar varje vecka?
Är det någon som vet om man kan köpa det i efterhand? Verkar inte fungera då Steam säger att jag redan har Dirt 2.0 på mitt konto.

Vet inte vad du menar med att "köpa igen" men "Game of the Year Edition" borde ju tekniskt gå att köpa även om man äger originalversionen sen tidigare. Då får du med all DLC också och priset är nedsatt till dryga hundringen (just nu i alla fall) på Steam. Om det inte går så har jag svårt att se att det kan vara prisvärt bara för just att köra med FZ. MEN det är ju inte enbart DLC framöver. Spanien och Argentina kommer framöver som inte är DLC.

Förr kunde man hålla ett öga på Greenmangaming och köpa kompletta versionen där med all DLC för en ganska billig peng på deras reor, men verkar som om alla titlar från Codemasters är bortplockade för tillfället (antagligen för att samordna allt på rätt sätt pga EAs uppköp).

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Hoppsan. Eftersom jag inte har "Game of the year" så har jag inga DLC.

Vet inte om jag hoppar av här, då jag endast kör med er och inte ensam. Känner inte riktigt för att punga ut pengar varje vecka?
Är det någon som vet om man kan köpa det i efterhand? Verkar inte fungera då Steam säger att jag redan har Dirt 2.0 på mitt konto.

Om jag förstår det rätt så måste du antingen köpa alla DLC:er du vill ha individuellt eller så köper du Year One Pass här (inte season 3+4) https://store.steampowered.com/app/1142800/DiRT_Rally_20_Delu...
Det är ett paket med all DLC som har släppts, samma innehål som GOTY edition.


Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE

brrap brrap pew pew
Säsong 3 rally 2 (Skottland) avslutat!

Lite fördröjda resultat denna veckan, ber om ursäkt för detta! Resultat och tabell är uppdaterade.

Man får väl lov att gratulera sig själv till P1, samt Björn Borgqvist som knep P2 och Patch som knep P3.

Patch knep mest noteringar för snabbaste sträcka, men i resultaten kan man se att det måste skett något på sträcka 2 som stal en massa tid.
Björn Borgqvist och jag hade ett tight rally minst sagt, och i slutändan skiljde det inte mer än 0,292 sekunder vid målgång efter sista sträckan på den totala tiden! Snacka om tight!
var vid målgång endast ca 10 sekunder från att knipa en tredjeplats efter av allt att döma ett städat rally!

Jag tror att man kan beskriva Skottlands rally som en ren slakt, ett krigsbrott, någon form av brott mot mänskligheten då totalt 8st utav de 17 startande kraschade innan målgång! Bättre killstreak har jag inte haft sedan BF3-tiden.

Nu är det Monaco, eller Monte Carlo, som gäller. Det är fritt val bland Grupp A-bilar och en del förare har redan kört sitt rally. Kör hårt (men inte för hårt)!

brrap brrap pew pew
Skrivet av AntonKG:

Hoppsan. Eftersom jag inte har "Game of the year" så har jag inga DLC.

Vet inte om jag hoppar av här, då jag endast kör med er och inte ensam. Känner inte riktigt för att punga ut pengar varje vecka?
Är det någon som vet om man kan köpa det i efterhand? Verkar inte fungera då Steam säger att jag redan har Dirt 2.0 på mitt konto.

Om man är OK med att köpa spelkoder på diverse hemsidor för att lösa in på Steam så finns det ställen som säljer Dirt Rally 2: GOTY för ca 60kr nu för tiden, så det behöver inte bli svindyrt.

Medlem
Skrivet av lerb:

Om man är OK med att köpa spelkoder på diverse hemsidor för att lösa in på Steam så finns det ställen som säljer Dirt Rally 2: GOTY för ca 60kr nu för tiden, så det behöver inte bli svindyrt.

Absolut, frågan blir bara hur det blir om man försöker lösa in en spelkod till ett spel man redan äger..?

Medlem

Wohoo! Funkade fint!

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag en spelkod över då jag fick en separat till just DLC. Vill ni ha nyckeln till spelet, så skriv ett PM till mig

Medlem

Hade vart kul att se hur stor skillnad det gör med och utan assists på i monaco tex. Verkar vara väldigt få som kör med assists av? Hade vart kul om det var en regel på säsongerna framåt


GT Xbox: Mortaliis

brrap brrap pew pew
Skrivet av Papphammar:

Hade vart kul att se hur stor skillnad det gör med och utan assists på i monaco tex. Verkar vara väldigt få som kör med assists av? Hade vart kul om det var en regel på säsongerna framåt

Hmm, ja vi kan ju ta det som en omröstning om fler känner samma - personligen tycker jag man ska tillåta assists för att så många som möjligt ska kunna delta i säsongerna. Utan assist är ju ingen match för en riktig rally-räv men det blir ju snudd på omöjligt för någon som knappt spelat.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Hade vart kul att se hur stor skillnad det gör med och utan assists på i monaco tex. Verkar vara väldigt få som kör med assists av? Hade vart kul om det var en regel på säsongerna framåt

Jag tycker de flesta assists hämmar körandet (i bilspel generellt).. ABS brukar jag oftast ha på, men inte i DR2. Kör man med gamepad är det väl en helt annan historia dock. Så även om jag själv kör allt OFF tycker jag nog inte det ka vara en regel för det. Jag kör ju på det sättet för att (jag tycker att) det blir roligare så.

Medlem

Ang assists kör jag med time control braking, skönt att slippa stå på bromspellen och kunna andas ut lite efter man passerat målgången, om man nu gör det

Medlem

Jag ska ha assists av helt när det kommer till ren körning, men jag skulle nog aldrig klara att köra så om jag körde med handkontroll tror jag.. med ratt och pedaler får man generellt mycket enklare att ha kontrollerad framfart på alla sätt och vis, något jag inte alls känner att jag kan ha på kontroll med allt avstängt. Sen finns det ju folk som är grymma med handkontroll också... men jag föredrar i slutändan att alla får vara med på det vis som passar en själv bäst. Blir fler deltagare och tack vare det roligare så.

Medlem
Skrivet av Limpler:

Ang assists kör jag med time control braking, skönt att slippa stå på bromspellen och kunna andas ut lite efter man passerat målgången, om man nu gör det

Där va nåt jag missat! Bryter det direkt vid målgång då? Jag har känt mig rätt osäker på huruvida man blir "odödlig" efter målgång eller hur det fungerar.. Och nu när du säger det så har jag faktiskt på assist för att slippa hålla broms vid starten, det var en "feature" som jag inte kände gav nåt..

Edit* Läste lite om time control braking och lät som det kunde få lite JAS 39 Gripen-effekter... Jag tror jag låter det vara av! 😁

Medlem

Klar med Monte. Bra fight med LIMP4H, vem nu det är Hade ett clean race för en gångs skull. Beror väl på att det äntligen var drivning på alla hjulen och att jag fick köra en av mina favoritbilar - EVO VI.
Angående assist så ser jag inga problem med att ha de tillåtna då det går att köra mycket snabbare med assisten av. Själv använder jag bara clutch override och automatiska vindrutetorkare.
Och om ni inte redan märkt det så är det rena döden att köra med automatisk växellåda i Monte Carlo

Medlem

Halva rallyt avklarat. Svårt att hänga med med Escorten som i princip är slöast i klassen men den är ju så förbannat trevlig att köra, titta och lyssna på!

Medlem

Monte har alltid varit det rally i spelet jag varit sämst på, tycker det är rätt kul att köra, men tiderna blir aldrig riktigt konkurrenskraftiga.

Igår kväll började jag som vanligt i lugnt och stabilt tempo och hade en hård fight om tredjeplatsen, mot de två längst fram hade jag inte en chans.

På långa sträcka fem blev det dock en olycklig, ofrivillig, sladd på en isfläck och ena däcket bestämde sig för att kramas med en bergvägg och lämna fälgen. På en millisekund var alla chanser till en vettig placering borta!

Tur att man får räkna bort ett par tävlingar i mästerskapet

Medlem

YES! Äntligen ett rent och snyggt rally utan stora incidenter! 🤣 Väldigt roligt att det var så pass jämnt hela tiden, det var en jämn fight mellan mig, @Thorellski och @Limpler hela vägen, hoppas det fortsätter så resten av säsongen!

Jag valde evo:n tack vare växellådan, det är gött som fan att slippa tänka på koppling och grejer i monaco tycker jag!


Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE

brrap brrap pew pew

Precis klar med min run med, fick punktering sträcka 5 och fick lägga på en minut där för att slänga på reservdäcket. Höll inte i närheten av samma tempo som gänget i topp, jäklar vad ni måste kört snyggt! Bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Hade vart kul att se hur stor skillnad det gör med och utan assists på i monaco tex. Verkar vara väldigt få som kör med assists av? Hade vart kul om det var en regel på säsongerna framåt

Det är nog fler än du tror som kör utan hjälpmedel, som många andra tycker jag bara det är bra att folk som kör med handkontroller kan ta lite extra hjälp och tror definitivt inte att dom är i toppen ändå utan det är bara kul om det är fler som kör och kanske får mersmak och kanske investerar i en ratt o pedaler.

Monaco för övrigt känns som en farlig bana men är inte direkt svår om man kollar på tiderna alla får i time trials. Det skiljer inte många sekunder emellan men ändå så är det flera tusen placeringar på ett par tiondelar.

Medlem

Hur man lyckas totalpaja hjulupphängningarna utan att få punka är en gåta. Terminal damage den här gången.

Medlem

Körde sista tre SS nyss. Gamblade lite med däcken och slängde på softs istället för Winter. Snabbast på SS4 och SS6 men långsträckan däremellan vart spännande I slutändan tappade jag nog mer tid än jag tjänade, men vafan, måste testa lite ibland.

Just nu trea med Escort en vilket jag är nöjd med. Får se om nån mer kommer in och åker fort.

Medlem

AJ du Monaco, inte min vän här. Drar på mig en punka halvvägs in på ss2. Bestämmer mig att inte byta däck direkt utan tar det försiktigt resten av sträckan och kommer i mål. Med tanke på tiden jag fick så kändes det som rätt beslut. Kommer till ss4 och har lite för hög hastighet in i en vänster sväng och slår i muren. Punka på höger bak direkt. Mycket värre att få punktering bak än fram. Tänker att jag ska försöka ta mig i mål med punkan. Gravt misstag. Bara någon sväng senare sladdar jag runt och pang så har jag klippt vänster bak med... Nä det här är lönlöst. Packade bara med ett extra däck och att köra 2 sträckor till med tre däck är inte roligt för fem öre. Jag ger upp.

Tidigt att redan har förbrukat sina frikort. Gäller att skärpa sig fram över!

Glad midsommar alla fartdårar!


a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Här nere i södern råder en orimlig värmebölja. Hoppar man ut ur huset från man en käftsmäll av en 38 graders vägg av värme. Bestämde mig därför för att Monte Carlo var bästa tillflycktsort.

Med en isglass i mun och handkontroll i nävarna sladdade jag muntert i väg längs natursköna Col de Turini sprint en Montée. En kort sträcka som jag kört många gånger tidigare. Är extra förtjust i den avslutande delen där sträckan övergår från asfalt till snö.

Det gick snabbt redan från start. Faktiskt mycket snabbare än jag minns att det gått i tidigare försök med handkontroll. Det är knappast någon chock att Deltan vunnit flest wrc-rallyn när den är så otroligt lättkörd, tänkte jag. Samtidigt sa Phil något som jag inte riktigt uppfattade och 34 sekunder efter start uppenbarade sig botten av ett stup medan terminal damage täckte skärmen.

Jag tror jag återgår till sommaruppehållet. Hinner inte spela eftersom jag är upptagen med att kallduscha under större delen av min fritid. Håller koll på er här och återkommer när hösten börjar närma sig.

brrap brrap pew pew

Riktigt kul att så många avlägger en liten rapport på hur deras rally går m kul läsning, om än många dödsfall mellanåt!

Jag vill passa på att nämna, om man ändrar sitt steamnamn så får man gärna lägga iväg ett DM till mig här på sajten.
Dirt Rally använder sig utav ens steamnamn och om man då byter mitt i en säsong, så heter man helt plötsligt något annat på resultaten och då kommer jag tro det är en ny förare. Med andra ord även en ny förare på poängtabellen

Så, kort och gott, hojta om ni byter steamnamn så jag kan gå tillbaka och redigera i poöngtabellen.

Trevlig midsommar på er nu!

Medlem
Skrivet av magnne:

Här nere i södern råder en orimlig värmebölja. Hoppar man ut ur huset från man en käftsmäll av en 38 graders vägg av värme. Bestämde mig därför för att Monte Carlo var bästa tillflycktsort.

Med en isglass i mun och handkontroll i nävarna sladdade jag muntert i väg längs natursköna Col de Turini sprint en Montée. En kort sträcka som jag kört många gånger tidigare. Är extra förtjust i den avslutande delen där sträckan övergår från asfalt till snö.

Det gick snabbt redan från start. Faktiskt mycket snabbare än jag minns att det gått i tidigare försök med handkontroll. Det är knappast någon chock att Deltan vunnit flest wrc-rallyn när den är så otroligt lättkörd, tänkte jag. Samtidigt sa Phil något som jag inte riktigt uppfattade och 34 sekunder efter start uppenbarade sig botten av ett stup medan terminal damage täckte skärmen.

Jag tror jag återgår till sommaruppehållet. Hinner inte spela eftersom jag är upptagen med att kallduscha under större delen av min fritid. Håller koll på er här och återkommer när hösten börjar närma sig.

Haha, så bra skrivet! Tråkigt resultat, men kul återberättat! 😁

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

YES! Äntligen ett rent och snyggt rally utan stora incidenter! 🤣 Väldigt roligt att det var så pass jämnt hela tiden, det var en jämn fight mellan mig, @Thorellski och @Limpler hela vägen, hoppas det fortsätter så resten av säsongen!

Jag valde evo:n tack vare växellådan, det är gött som fan att slippa tänka på koppling och grejer i monaco tycker jag!

Snyggt kört! Alltid kul med sekundstrider. Hoppas också att det fortsätter i nästa rally. Men Grupp B i sPAIN luktar Terminal Damage lång väg....

Skriv svar