FZDZ - FZ DIRTZONE (Dirt Rally 2.0 klubb)

Medlem

Farao. Metro + NZ +technical kan ha varit den roligaste kombo jag kört hittills! Men jag blev nog knasigt bestraffad på första sträckan.. Trots 3 av 4 gröna mot Millmount så hamnade jag över en minut efter. Jag fastnade lite i ett staket vid en minimal avåkning, körde för att trigga en reset (brukar ge 4s straff) men måste ha hamnat på nån yta där sån tigger saknas och gissar jag åkte på straff för "gening" istället 😅 (1 min??) sjukt irriterande.. Är bara på service och tvek att jag kommer i mål, i slutet av SS3 tändes både kyl- och motorlampa utan några frontala fadäser så jag måste väl bara ha övervarvat nåt vårdslöst. 😁

###

Kom i mål. Och vidhåller att det var nåt av det roligaste jag kört i Dirt Rally 2.0 hittills. Jag har knappt haft ett uns av kul med grupp B tidigare, men detta var godis! Gick inte mycket bättre än vanligt rent tidsmässigt, men det skiter jag i. Det va svinsköj och bilen höll fint! Lite quick fixes och maxad tidsstraff på reparationerna vid service 😅 Mycket silvertejp och MacGyver-fix.

Encore, encore, encore!

Medlem

Uselt avslut på en rätt ok säsong för min del. Hittade inte så mycket fart, men var ute och slog i kanterna desto mer. Sista sträckan klantade jag mig rejält, spann, fick punktering och fastnade dessutom så jag lära köra en reset ca 300 meter från mål.

Medlem

Helt uselt för min del med... Punktering av en buske efter 15sec och sedan kunde jag inte byta däck "Bugg" så blev en dnf här...

Medlem
Skrivet av KexPai:

Helt uselt för min del med... Punktering av en buske efter 15sec och sedan kunde jag inte byta däck "Bugg" så blev en dnf här...

Jag blir inte klok på det där.. Nånting verkar ju få reservhjul att försvinna. Hänt flera gånger när jag precis innan start kollar så jag valt rätt däck upptäcker att antal reservhjul står på 0.. 🤔 Hörru DR2, jag vill alltid ha minst 1! Helst 4 😅 idé! En liten släpkärra full med extra hjul! Ööh.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag blir inte klok på det där.. Nånting verkar ju få reservhjul att försvinna. Hänt flera gånger när jag precis innan start kollar så jag valt rätt däck upptäcker att antal reservhjul står på 0.. 🤔 Hörru DR2, jag vill alltid ha minst 1! Helst 4 😅 idé! En liten släpkärra full med extra hjul! Ööh.

Dom brukar försvinna när man laddar bilens setuppis.

Medlem
Skrivet av Limpler:

Dom brukar försvinna när man laddar bilens setuppis.

Känns så. Kan det va så att sparar man setup i TT så sparas 0 (då reserv inte finns) och sparar man setup i annat spelläge så sparas valt antal?

Medlem

Jag kan dessvärre inte hålla med Xstioph. Värsta kombinationen på länge. Denna helvetiskt högerstyrda skräpbil var helt omöjligt att köra i totalt oigenkännlig terräng och beckmörker. Trots flera träningar under veckan så lyckades jag köra i på flera ställen på SS3 och gav helt enkelt upp.

Aldrig mera högerstyrt...

Medlem

Verkligen en kul bil att köra, den där Metro:n!👍 Passade mig bra på de Nya Zeeländska vägarna. Försöker komma i mål med hel bil varje tävling, sitter nog i ryggmärgen tror jag. Ska man få till de riktiga topptiderna får man nog börja ladda (chansa) lite mer🙄. Å andra sidan har jag inte en enda DNF sedan jag gick med i klubben i augusti. (Jo en, men då var det spelet som låste sig)😩 Kan ju vara kul att se hur lång sviten kan bli. 🤔 Det är i alla fall jäkligt kul att köra i denna klubben och att följa inläggen i tråden. Vi ses nästa säsong!💪💪

Medlem

Trots att det är Fredag den 13:de, körde jag in ändå, jag tänkte att det kan vara bra att ha Jason som kan mana på en lite, med skräckblandad förtjusning gav jag mig iväg, på slutet av ss 1 då jag tyckte jag skymta han i publiken, blev jag rädd och snurra, resten flöt på utan missöden. Kul säsong, när det var enhetliga bilar.

Medlem

Sladdat igenom NZ!
Det gick väl skapligt när man fick byta kameravinkeln, helt otroligt vad lustigt det känns med högerstryt
Tabbade mig halvvägs in på sträcka 3 och drog på mig en punktering men i övrigt gick det bra.

Tack för den här säsongen gott folk!

Sträcka 4

Medlem
Skrivet av Limpler:

Sladdat igenom NZ!
Det gick väl skapligt när man fick byta kameravinkeln, helt otroligt vad lustigt det känns med högerstryt
Tabbade mig halvvägs in på sträcka 3 och drog på mig en punktering men i övrigt gick det bra.

Tack för den här säsongen gott folk!

Sträcka 4
https://www.youtube.com/watch?v=aBID3tNRPY8

Hur fick du den där kameravinkeln? Jag antar att det inte var någon form av mod.

Medlem
Skrivet av scienta:

Hur fick du den där kameravinkeln? Jag antar att det inte var någon form av mod.

Det är vanliga "hood" kameravinkeln. Antar att man måste ha exterior cameras: on i assist menyn

Skriv svar