FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem

Såg fram emot att köra Polen, tyckte det var bra balans gällande hastighet och hopp (inte som Finland som har brutala hopp i höga hastigheter). Men ack så dåligt det gick. Första sträckan lyckades jag köra lite för långt ut, studsa mot en kant, slungas till andra sidan av vägen och träffa en kant på andra sidan bilen. Främre vänstra däcket samt bakre högra däcket punka.

Tänkte att jag skulle kötta på ändå, och ta igen tiden i de senare banorna. Men det ville sig inte, utan jag lyckades, på något vänster, fixa punktering på samtliga 4 däcken innan jag kom in i målet... på första banan.

Med bara 1 reserv-däck så kände jag att jag inte orkade åka igenom 2 sträckor till innan service, så bestämde mig för att ta retire och hoppas på bättre tur i nästa land istället

Medlem

... jag kom i mål, men det är allt 🥲😅

brrap brrap pew pew
Ny poängfördelning inför nästa säsong?

Tjena folket

Jag har klurat lite på att eventuellt införa en ny poängfördelning inför nästa säsong, och jag skulle vilja veta vad ni tycker om detta.

Innan vi går vidare, här är en länk till en omröstning kring nedanstående, jag vill gärna att ni lägger er röst där men läs igenom nedanstående först!

Nuvarande system är lite begränsat då bara top 3 får mycket poäng, medan alla resterande förare får relativt lite i jämförelse. Men det huvudsakliga problemet som jag ser är att placering 18 och alla därefter får 1 poäng vardera. Det innebär att det riskerar bli väldigt många förare på samma poäng i slutändan vilket är lite trist. Jag skulle vilja att alla hade "lite mer att köra för" vilket alltså betyder att det hade varit kul att se fight om placeringar överallt i tabellen, inte bara i toppen. Jag inser även att det är tråkigt om alla efter P17 får 1 poäng om man har över 30 förare i startfältet.

Jag har sneglat på poängsystemet man använder i amerikanska Indycar, där man har lite högre poängutdelning längre ned i fältet - men även vissa bonuspoäng man kan kan plocka genom att uppfylla vissa kriterier under ett lopp. Ett exempel från Indycar är att man får ett extrapoäng om man leder minst ett varv under loppet.

Så, jag tänkte här redogöra både nuvarnade poängstruktur och min föreslagna förändring.
Kom gärna med alla typer av åsikter!

Nuvarande system:

Poängfördelning enligt tabellen nedan. Utöver tabellen så gäller följande:

Powerstage

  • Förstaplats: 5 poäng

  • Andraplats: 4 poäng

  • Tredjeplats: 3 poäng

  • Fjärdeplats: 2 poäng

  • Femteplats: 1 poäng

P1

30

P2

25

P3

22

P4

20

P5

18

P6

16

P7

14

P8

12

P9

10

P10

9

P11

8

P12

7

P13

6

P14

5

P15

4

P16

3

P17

2

P18 och vidare

1

Förslag på framtida system:

Poängfördelning enligt tabellen nedan. Utöver tabellen så gäller följande:

Powerstage slopas, ersätts med:

  • Snabbaste tid på en sträcka: 1 poäng (är man snabbast på samtliga sträckor är det alltså 6 poäng) OBS! Poängen delas ej ut om föraren bryter rallyt.

  • "Bästa 6 av 8 rallyn" slopas - vilket alltså innebär att man inte längre kan "vaska" två rallyn per säsong utan vill man vara med och fightas om platser måste man se till att ta sig i mål!

P1

50

P2

40

P3

35

P4

32

P5

30

P6

28

P7

26

P8

24

P9

22

P10

20

P11

19

P12

18

P13

17

P14

16

P15

15

P16

14

P17

13

P18

12

P19

11

P20

10

P21

9

P22

8

P23

7

P24

6

P25 och vidare

5


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

@lerb: låter bra tycker jag. Är värt att prova.

Medlem

@lerb: kör på, alltid kul att prova

Medlem

Polen är ju j-vligt svårt att åka fort utan misstag, så jag tänkte ta det nu lite lugnare än du brukar, det gick ju sådär, det blev då åtminstone 2 PB's och en hel drös med "scary moments" så jag får hoppas att kartisen törs ställa upp igen.
Video med åkningen och setupen i början (ändrade lite i setupen efter shakedown).

brrap brrap pew pew
WRC Generations

Så, någon mer som hunnit testa nya WRC Generations?

Det släpptes igår och jag hann lägga ca 2 timmar i spelet. Jag är mycket positivt överraskad, då jag inte har spelat något WRC-spel sedan det absolut första så jag gick minst sagt in blind och slogs till en början av hur annorlunda körkänslan är mot Dirt Rally 2.

Bilarna känns tyngre och mer understyrda, men jag insåg snabbt att spelet lägger mycket större vikt (höhö) på weight-transfer, alltså att man får ner vikten i rätt däck inför en kurva, än vad Dirt Rally 2 gör. Vad jag menar när jag säger att bilarna känns tyngre är att jag inte kan "kasta omkring" bilarna på samma sätt som i Dirt Rally 2 utan att tappa kontrollen. Jag vill inte trampa någon på tårna med Dirt Rally 2 känns nästan lite "arkadigt" i jämförelse!

Något annat som slog mig var att simuleringen av asfalt som underlag är mycket bättre i WRC Generations än i Dirt Rally 2. Bilarna har faktiskt grepp här och understyr inte lika lätt som i Dirt Rally 2. Det är inte samma mängd hjulspinn ut ur kurvorna heller, förutom när man kör med de nya hybrid-bilarna för då får man tusan passa sig med gasen på låga växlar! De är riktiga monster när batterierna är laddade.

Ännu en sak som jag tycker görs bättre är själva sträckorna. Dirt Rally 2 har mer "oompf" i sin grafik, jag menar då post-processing så som bloom/sunrays etc. Men jag tycker WRC Generations har bättre modellerade sträckor och generellt bättre geometri på själva vägunderlaget såväl som på omgivningen. Sverige-sträckorna är fantastiskt vackra, likaså Italien och Finland (har inte hunnit testa mycket mer). Svårt att förklara hur jag menar men känslan är att WRC Generations sträckor är mer autentiska, speciellt i kombination med körkänslan i bilarna.

Ska se om jag kan få nån timme till ikväll och i så fall livestreamar jag nog och lägger länken här i tråden. Ser fram emot var andra tycker, jag kanske bara är frälst för att jag inte kört WRC-spelen sedan urminnes tider?

@16 (Tomas Helenius, har ingen aning hur man annars taggar någon med mellanslag i namnet.. Sorry) blir det någon recension på WRC Generations? Det är ju trots allt en svansång i sim-sammanhang


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ännu en sak som jag tycker görs bättre är själva sträckorna. Dirt Rally 2 har mer "oompf" i sin grafik, jag menar då post-processing så som bloom/sunrays etc. Men jag tycker WRC Generations har bättre modellerade sträckor och generellt bättre geometri på själva vägunderlaget såväl som på omgivningen. Sverige-sträckorna är fantastiskt vackra, likaså Italien och Finland (har inte hunnit testa mycket mer). Svårt att förklara hur jag menar men känslan är att WRC Generations sträckor är mer autentiska, speciellt i kombination med körkänslan i bilarna.

Har nästan bara läst hur mycket bättre det ska vara än de två tidigare spelen i serien, är väl på tiden med sista spelet i serien från denna utvecklaren antar jag, alla ska vara så positivit överraskade, kanske måste köpa det ändå. Men då får det bli på xboxen så jag kan koppla in och köra med ratten!

Angående sträckorna så var min upplevelse samma när jag körde WRC 9 som var det första spelet i serien jag spelade på väldigt många år, det är något som Kylotonn fått till RIKTIGT bra och där är jag nästan lite orolig för hur det kommer bli när Codemasters tar över. Sträckorna i Dirt Rally 1 och 2 är roliga att köra men dom saknar det där lilla extra på något sätt.

Får se till att kolla in lite mer gameplay och sen då kanske köpa på xboxen som sagt.

Medlem
Skrivet av lerb:

Så, någon mer som hunnit testa nya WRC Generations?

Det släpptes igår och jag hann lägga ca 2 timmar i spelet. Jag är mycket positivt överraskad, då jag inte har spelat något WRC-spel sedan det absolut första så jag gick minst sagt in blind och slogs till en början av hur annorlunda körkänslan är mot Dirt Rally 2.

Bilarna känns tyngre och mer understyrda, men jag insåg snabbt att spelet lägger mycket större vikt (höhö) på weight-transfer, alltså att man får ner vikten i rätt däck inför en kurva, än vad Dirt Rally 2 gör. Vad jag menar när jag säger att bilarna känns tyngre är att jag inte kan "kasta omkring" bilarna på samma sätt som i Dirt Rally 2 utan att tappa kontrollen. Jag vill inte trampa någon på tårna med Dirt Rally 2 känns nästan lite "arkadigt" i jämförelse!

Något annat som slog mig var att simuleringen av asfalt som underlag är mycket bättre i WRC Generations än i Dirt Rally 2. Bilarna har faktiskt grepp här och understyr inte lika lätt som i Dirt Rally 2. Det är inte samma mängd hjulspinn ut ur kurvorna heller, förutom när man kör med de nya hybrid-bilarna för då får man tusan passa sig med gasen på låga växlar! De är riktiga monster när batterierna är laddade.

Ännu en sak som jag tycker görs bättre är själva sträckorna. Dirt Rally 2 har mer "oompf" i sin grafik, jag menar då post-processing så som bloom/sunrays etc. Men jag tycker WRC Generations har bättre modellerade sträckor och generellt bättre geometri på själva vägunderlaget såväl som på omgivningen. Sverige-sträckorna är fantastiskt vackra, likaså Italien och Finland (har inte hunnit testa mycket mer). Svårt att förklara hur jag menar men känslan är att WRC Generations sträckor är mer autentiska, speciellt i kombination med körkänslan i bilarna.

Ska se om jag kan få nån timme till ikväll och i så fall livestreamar jag nog och lägger länken här i tråden. Ser fram emot var andra tycker, jag kanske bara är frälst för att jag inte kört WRC-spelen sedan urminnes tider?

@16 (Tomas Helenius, har ingen aning hur man annars taggar någon med mellanslag i namnet.. Sorry) blir det någon recension på WRC Generations? Det är ju trots allt en svansång i sim-sammanhang

Skummade igenom recension som annan svensk spelsida gjort på Generations.. Det var allt annat än lovord. Sträckorna var det enda positiva. Prestanda och körning var bara nertummar som jag förstod det. Kanske WRC passar handkontroll bättre?

brrap brrap pew pew
Skrivet av Xstioph:

Skummade igenom recension som annan svensk spelsida gjort på Generations.. Det var allt annat än lovord. Sträckorna var det enda positiva. Prestanda och körning var bara nertummar som jag förstod det. Kanske WRC passar handkontroll bättre?

Ja jävlar det var en sågning som heter duga! Snudd på orimligt hård bedömning mellanåt men jag kan förstås ha förståelse för någon som förväntade sig mer. Intressant att man kan ha så vitt skilda åsikter!

Gillar inte sättet personen skriver heller där det liksom bara går ut på att leverera lavetter. Det känns som att någon har en personlig vendetta, nästan.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja jävlar det var en sågning som heter duga! Snudd på orimligt hård bedömning mellanåt men jag kan förstås ha förståelse för någon som förväntade sig mer. Intressant att man kan ha så vitt skilda åsikter!

Gillar inte sättet personen skriver heller där det liksom bara går ut på att leverera lavetter. Det känns som att någon har en personlig vendetta, nästan.

Ja, jag håller med. Kändes lite oproffsigt.

Anyway.. Nu peppar vi för Tyskland! Kör hårt gubbs (och hens?)!

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja jävlar det var en sågning som heter duga! Snudd på orimligt hård bedömning mellanåt men jag kan förstås ha förståelse för någon som förväntade sig mer. Intressant att man kan ha så vitt skilda åsikter!

Gillar inte sättet personen skriver heller där det liksom bara går ut på att leverera lavetter. Det känns som att någon har en personlig vendetta, nästan.

När det kommer till simracing upplever jag att man är på det lite mer elitiska spåret där, åtminstone personen som skriver just de grejerna. Det är på gott och ont med vissa som har rejäl fokus på simracing. Jag gillar det, fakta blir ofta rätt osv något jag ibland kan tycka att FZ till exempel missar LITE på, vilket är fullt förståeligt om man inte sitter hyfsat insyltad i den världen ändå, men vet man för mycket och det går till den elitiska sidan då blir det typ nästan vendetta mot spel som inte är "simulation nog". Vilket blir tråkigt.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Doed:

När det kommer till simracing upplever jag att man är på det lite mer elitiska spåret där, åtminstone personen som skriver just de grejerna. Det är på gott och ont med vissa som har rejäl fokus på simracing. Jag gillar det, fakta blir ofta rätt osv något jag ibland kan tycka att FZ till exempel missar LITE på, vilket är fullt förståeligt om man inte sitter hyfsat insyltad i den världen ändå, men vet man för mycket och det går till den elitiska sidan då blir det typ nästan vendetta mot spel som inte är "simulation nog". Vilket blir tråkigt.

Japp, som sagt jag kan förstå kritiken om man är diehard simfantast och även om man kört både WRC 8, 9 och 10. Det verkar ju inte vara mycket nytt.

Däremot håller jag 100% med den recensenten när det kommer till bilarnas ljud. Ursäkta språket men de låter tamejfan bedrövligt i WRC Generations. Rally1 bilarna är uppe och snuddar på OK nivå men allt annat låter som en trasig mixer.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Är också positivt överraskad av WRC Generations, har inte kört WRC-spelen på några år men det här var ganska trevligt.

Sträckorna är fantastiska och på vissa sätt känns det mycket mer som att köra en rallybil än vad dirt gör. Att ljudet är så dåligt drar tyvärr ner inlevelsen lite…

Både Dirt Rally 2.0 och WRC Generations är dock , enligt mig som då och sladdar runt med en riktig rallybil i skogen, mer ”spel” än simulatorer.
20 år gamla Richard Burns Rally (med NGP-mod) är fortfarande bäst om man vill ha en realistisk körkänsla och kunna använda spelet för att träna.

Tyvärr känns racingsimulatorerna ljusår före rallyspelen när det kommer till realism.

Medlem
Skrivet av lerb:

Så, någon mer som hunnit testa nya WRC Generations?

Det släpptes igår och jag hann lägga ca 2 timmar i spelet. Jag är mycket positivt överraskad, då jag inte har spelat något WRC-spel sedan det absolut första så jag gick minst sagt in blind och slogs till en början av hur annorlunda körkänslan är mot Dirt Rally 2.

Bilarna känns tyngre och mer understyrda, men jag insåg snabbt att spelet lägger mycket större vikt (höhö) på weight-transfer, alltså att man får ner vikten i rätt däck inför en kurva, än vad Dirt Rally 2 gör. Vad jag menar när jag säger att bilarna känns tyngre är att jag inte kan "kasta omkring" bilarna på samma sätt som i Dirt Rally 2 utan att tappa kontrollen. Jag vill inte trampa någon på tårna med Dirt Rally 2 känns nästan lite "arkadigt" i jämförelse!

Något annat som slog mig var att simuleringen av asfalt som underlag är mycket bättre i WRC Generations än i Dirt Rally 2. Bilarna har faktiskt grepp här och understyr inte lika lätt som i Dirt Rally 2. Det är inte samma mängd hjulspinn ut ur kurvorna heller, förutom när man kör med de nya hybrid-bilarna för då får man tusan passa sig med gasen på låga växlar! De är riktiga monster när batterierna är laddade.

Ännu en sak som jag tycker görs bättre är själva sträckorna. Dirt Rally 2 har mer "oompf" i sin grafik, jag menar då post-processing så som bloom/sunrays etc. Men jag tycker WRC Generations har bättre modellerade sträckor och generellt bättre geometri på själva vägunderlaget såväl som på omgivningen. Sverige-sträckorna är fantastiskt vackra, likaså Italien och Finland (har inte hunnit testa mycket mer). Svårt att förklara hur jag menar men känslan är att WRC Generations sträckor är mer autentiska, speciellt i kombination med körkänslan i bilarna.

Ska se om jag kan få nån timme till ikväll och i så fall livestreamar jag nog och lägger länken här i tråden. Ser fram emot var andra tycker, jag kanske bara är frälst för att jag inte kört WRC-spelen sedan urminnes tider?

@16 (Tomas Helenius, har ingen aning hur man annars taggar någon med mellanslag i namnet.. Sorry) blir det någon recension på WRC Generations? Det är ju trots allt en svansång i sim-sammanhang

Intressant läsning. Testade spela det idag, spelade i c.a. 1 timme och jag kände motsatsen. Bilarna kändes som om de inte hade någon tyngd alls. Känns nästan som man vattenplanar överallt, vilket gör att bilarna känns både understyrda och överstyrda. Hade svårt att köra snabbt utan att det ena eller andra hände. En annan effekt som gör att bilarna känns tyngdlösa är hur lätt man börjar vurpa runt av minsta "felkörning". Vet inte hur många gånger jag voltade eller vurpade när jag testade köra en Svensk bana. Snövallarna kändes inte som snö, det är 100% säkert. Underlaget kändes som ren is där bilen vägrade någonsin greppa.

Testade med WRC, WRC2 och WRC3 bilar (default tuning), och tyckte det kändes så sjukt konstigt att 4WD kunde bli så överstyrda i vissa lägen. Nu har jag aldrig åkt rally IRL, så vet inte om det är närmare Sim än t.ex. DR2.

Ljudet är ihåligt, vilket jag har läst har klagats sen flera generation (höhö) tillbaka, så känns konstigt att det känns fortfarande meh.

Själva banorna gillar jag, samt mängden av olika länder. Körkänslan utav samtliga underlag så är asfalt definitivt det bästa, de andra så känns det fel på något sätt.

Kommer testa mer, speciellt dynamiskt väder samt Career mode. Tror de två kommer vara roligare än DR2, dock så kommer jag säkerligen gilla DR2 mer än WRC pga körkänslan känns snabbare och roligare där. Vi får se efter man själv har hunnit spela lite mer.

brrap brrap pew pew
FZDZ 2022 Säsong 3 - Polen avslutat!

Tjabba tjena!

Tredje rallyt för denna eminenta säsong har kommit till sitt slut! Resultaten finnes nedan.

Denna vecka drar vi till Tyskland för lite rally på asfalt. Till allas stora glädje blir det framhjulsdrivet i klassen H2 och det är one-make som gäller vilket innebär att alla ska ratta bilen Peugeot 205 GTI - missa inte detta!

Kör hårt!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Jag har glömt bort att jag tycker rally är kul och bara kört Sådär tramsigt lugn racing i Gt3 bilar och Open-Wheel i Canada.

Ska fan ge tyskland en redig runda denna vecka.

Medlem

Brukar vanligtvis hysa mycket agg mot FWD och den här Peugeot:en har jag nog bara kört "stock" i nån daily challenge tidigare och det i grus var ingen höjdare. Men hej vad den gick fint på asfalt! Gröna sektioner mot Baklastarn (eller nån annan heller för den delen haha, men han brukar va snabbast redan under helgen) har jag aldrig haft tidigare men nu blev det nog en handfull totalt. Tjowee.

Strafftid.. Är det baserat på hur fort man åker ut i "reset-området"? Jag missade helt en not och fokuserade mest på att åka ut i tomheten utan att träffa något, full fart för att återställas så fort som möjligt, men strafftiden måste ha blivit minst en minut! 😅 När man kör singleplayer så står det väl en specifik kolumn för straff men inte via racenet såvitt jag sett.

Medlem

@lerb Det är jag som är "fersk1ng", såg att det stod frågetecken på mig Inte varit med sedan säsong 1 men tänkte försöka hänga med nu framöver.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Bizarre:

@lerb Det är jag som är "fersk1ng", såg att det stod frågetecken på mig Inte varit med sedan säsong 1 men tänkte försöka hänga med nu framöver.

Himla trevligt, välkommen tillbaka Jag fixar så du dyker upp korrekt från och med nästa rally Tack


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Chipsgeneralen:

Jag har glömt bort att jag tycker rally är kul och bara kört Sådär tramsigt lugn racing i Gt3 bilar och Open-Wheel i Canada.

Ska fan ge tyskland en redig runda denna vecka.

Vart kör du GT3-racing som är lugn? Frågar åt en kompis...

Körde LMP2 tillsammans med GT3 i iracing i helgen, har aldrig blivit så mördad i hela mitt liv. Rally känns lugnt och stillsamt i jämförelse där man bara har sig själv och vägen... och en halvt kaotisk kartläsare då!

Skrivet av Doed:

Vart kör du GT3-racing som är lugn? Frågar åt en kompis...

Körde LMP2 tillsammans med GT3 i iracing i helgen, har aldrig blivit så mördad i hela mitt liv. Rally känns lugnt och stillsamt i jämförelse där man bara har sig själv och vägen... och en halvt kaotisk kartläsare då!

Hahaha alltså, det kanske är att jag är sist själv? Nej men hade väldigt städade race i ACC härom dagen. Bra strider men aldrig otrevligt.

Rally för mig är puls deluxe. Man är själv absolut men det är fan inte en sekund som inte är total fokus.
I F1 och GT kan man ju andas på rakan

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Brukar vanligtvis hysa mycket agg mot FWD och den här Peugeot:en har jag nog bara kört "stock" i nån daily challenge tidigare och det i grus var ingen höjdare. Men hej vad den gick fint på asfalt! Gröna sektioner mot Baklastarn (eller nån annan heller för den delen haha, men han brukar va snabbast redan under helgen) har jag aldrig haft tidigare men nu blev det nog en handfull totalt. Tjowee.

Strafftid.. Är det baserat på hur fort man åker ut i "reset-området"? Jag missade helt en not och fokuserade mest på att åka ut i tomheten utan att träffa något, full fart för att återställas så fort som möjligt, men strafftiden måste ha blivit minst en minut! 😅 När man kör singleplayer så står det väl en specifik kolumn för straff men inte via racenet såvitt jag sett.

försökte ösa på så mkt jag kunde
men dom första 3 sträckorna så va jag in i några betongklumpar å vände, hade lite tur å klarade mig utan att skrota å kylare å punktering
sen fick jag upp farten på sista 3 sträckorna
kul att det är så jämnt!

Medlem

sen hur fasen det funkar exakt det där med strafftiden
men verkar ju bli dryga böter om man drar långt ut i full mutter

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

sen hur fasen det funkar exakt det där med strafftiden
men verkar ju bli dryga böter om man drar långt ut i full mutter

Jag kommer bromsa i fortsättningen (lyssna bättre på herrn i passagerarsätet är ju också ett alternativ)! 😅 Har nog lite för mycket arcadracing i benmärgen. 🤫

Medlem

Mina tankar om förändringar inför nästa säsong, är väl att ökad poängutdelning låter som en självklarhet och power stage kan gärna få vara kvar även om man får ett bonuspoäng för vinst på sträcka 1-5.
Ska man kasta om lite mer så skulle man kunna flytta på service vissa tävlingar och därmed öppna upp för andra däckstrategier. Kanske rentav köra utan service någon vecka och se om det ens går att komma i mål?

Medlem

Efter en riktigt medioker start på säsongen som har gått i punkteringens tecken så var det en befrielse att komma i mål i Tyskland på en hyfsad tid. Frontade med en sten på första sträckan och hälsade på buskarna på sista sträckan. Men en boost för självförtroendet ändå när man fightas med tabellettan...ett litet klipp på det här nedan☺️

brrap brrap pew pew
Skrivet av LOVEMEISTER:

Mina tankar om förändringar inför nästa säsong, är väl att ökad poängutdelning låter som en självklarhet och power stage kan gärna få vara kvar även om man får ett bonuspoäng för vinst på sträcka 1-5.
Ska man kasta om lite mer så skulle man kunna flytta på service vissa tävlingar och därmed öppna upp för andra däckstrategier. Kanske rentav köra utan service någon vecka och se om det ens går att komma i mål?

Det är bra tankar allihop! Om man behåller power stage så behåller man ju även "ska jag riskera ett högre tempo"-grejen och 5 poäng varje rally har ju helt klart potential att röra om i toppstriden. Vad tycker ni andra?

Jag håller även med om att man kan ruska upp lite i rallyformatet med olika längd mellan service osv - men jag tänker att vi spar det till en nästkommande säsong. Det är en fråga värdig att ställas i samband med om vi exempelvis ska ha fler sträckor varje rally, bland annat. Lägger den på minnet!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Sista dagen idag att bränna igenom Tysklands rally! Kom ihåg att det är Peugeot 205 GTI som gäller. Rekommenderas starkt då FWD i Tyskland faktiskt är riktigt roligt! Universiell sanning och inga andra åsikter accepteras.

Nästa vecka blir det snötäckta sträckor i Sverige, och även då är det one-make som gäller i klassen R5, Citroën C3.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Helvete, rakt in i en gravsten på sista sträckan med kanske en eller två kilometer kvar! Blev en total DNF på den tyvärr.

Har alltid svårt för att höra vad Phil säger i Tyskland, 5 left long over crest into crest slow 50 square right dont cut... :C

Skriv svar