FZDZ - FZ DIRTZONE (Dirt Rally 2.0 klubb)

Medlem

Dålig planering av mig denna veckan. Hann inte ta mig i mål. Låg hyfsat till trots en punka på ss3 när jag nu insåg att jag har två sträckor kvar och bara 5 min på mig innan tävlingstiden tar slut.

Nya tag nån annan gång

Medlem
Skrivet av scienta:

I found the värmlänning!

Haha...stämmer bra det 👍😁

Medlem

Hade fått in en del träning i Spanien vilket ledde till övermod istället. Så brassar rakt ut i alldeles för hög fart på ss3.

Skulle nog satsat på soft även på ss1-3 för på ss3 såg bilen ut så här.

Körde på soft på ss4-6 och det gick mycket bättre.

Medlem
Skrivet av rosski:

Hade fått in en del träning i Spanien vilket ledde till övermod istället. Så brassar rakt ut i alldeles för hög fart på ss3.

Skulle nog satsat på soft även på ss1-3 för på ss3 såg bilen ut så här.

<Uppladdad bildlänk>

Körde på soft på ss4-6 och det gick mycket bättre.

Pimpat till rätt fin downforce där fram! 😅

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Pimpat till rätt fin downforce där fram! 😅

Ja först mjuka upp den lite med lite olika vägräcken och sen avsluta med ett träd 😅

brrap brrap pew pew
FZDZ 2022 Säsong 3 - Wales avslutat!

Hej på er rallyvänner!

Wales är förbi oss och vi står nu inför säsongens sista rally. Vi beger oss till Spanien, och sätter oss i den högst subjektivt fantastiska Mitsubishi Lancer Evo VI ur Grupp A-klassen (OBS one-make!). Glöm inte välja rätt bil! Ni vet vad som gäller annars, det blir disken!

Vi tar ett litet upphåll under jul och nyår, det är väl ingen som orkar köra bil med en massa julmat i magen ändå. Men traditionsenligt så tänker jag att vi ändå som vanligt kör det historiska FZDZ Julrally est. 2021 vilket i år kommer bestå av följande kombination:

December 17-24 - Monte Carlo (6 sträckor) - Grupp B (RWD) / Fritt bilval
December 24-31 - Sweden (6 sträckor) - Grupp B (4WD) / Fritt bilval

Notera att julrallyt inte bidrar till någon säsong utan det är bara en kul grej!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

FZDZ 2023

FZDZ gör sedan återkomst i Janurai 2023, närmare bestämt tänker jag mig att startskottet går redan den 7e Januari.

OMRÖSTNING!
Jag vill påminna alla att gå in i omröstningen som jag länkade för några veckor sedan (länk finnes även nedan), där vi röstar fram formatet för nästa säsong. Närmare bestämt är det en omröstning kring huruvida "bästa 6 av 8 rallyn"-regeln ska vara kvar eller inte. Har ni redan röstat ber jag er avstå från att rösta igen, men om man inte har lagt någon röst ännu så vore det snällt om man gick in och gjorde det, det tar cirka 30 sekunder.

Omröstningen avslutas den 17e december (när julrallyt börjar) och jag redovisar resultatet någon gång innan starten av FZDZ 2023.

Länk till frågeformuläret

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Det har ju sagts förr, men det är ett grymt jobb du gör @lerb! 😁 Ser fram emot julrally. Diggar nya streckdiagrammen!

Medlem

Får se om man har tid att sladda runt i jul annars blir det nya tag den 7 januari. Tack för ett bra jobb @lerb . Om jag för komma med ett förslag hade det varit kul att få se sträckplaceringar i sammanställningen, kanske går att korta ner sträcktiden med att ta bort 00: för timmar? Beroende på hur mycket massage av data det krävs.

brrap brrap pew pew
Skrivet av rosski:

Får se om man har tid att sladda runt i jul annars blir det nya tag den 7 januari. Tack för ett bra jobb @lerb . Om jag för komma med ett förslag hade det varit kul att få se sträckplaceringar i sammanställningen, kanske går att korta ner sträcktiden med att ta bort 00: för timmar? Beroende på hur mycket massage av data det krävs.

Tjäna! Tack hörrödu!

Sträckplaceringar tänkte jag att man ser under där nya diagrammet jag gjort, sen går det säkerligen få dit en nuffra på själva resultatlistan med!
De första fula "00:" har jag länge stört mig på med och de försvinner i nästa säsong, redan löst

Edit: Inser nu att placering på varje sträcka inte är vad mitt nya linjediagram visar. Jag ska se om jag kan få in den datan du efterfrågar på resultatlistan @rosski

Edit igen: Så här kanske? Det står en liten siffra intill varje sträcktid nu som hänvisar till varje förares placering på just den sträckan

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjäna! Tack hörrödu!

Sträckplaceringar tänkte jag att man ser under där nya diagrammet jag gjort, sen går det säkerligen få dit en nuffra på själva resultatlistan med!
De första fula "00:" har jag länge stört mig på med och de försvinner i nästa säsong, redan löst

Edit: Inser nu att placering på varje sträcka inte är vad mitt nya linjediagram visar. Jag ska se om jag kan få in den datan du efterfrågar på resultatlistan @rosski

Edit igen: Så här kanske? Det står en liten siffra intill varje sträcktid nu som hänvisar till varje förares placering på just den sträckan

https://i.imgur.com/D4wpGQA.png

Ja exakt så jag menade, snyggt 👏
Och åter igen bra jobbat med att arrangera rallyn 😊

Skriv svar