FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
Greklands rally avslutat!

Resultat reviderat!

Se detta inlägg


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Nerox:

Under min övning körde jag med defualt, men när jag körde på riktigt så tog jag en tuning från rally technical. Det gick bättre men ändå väldigt slirigt och långsamt då jag inte kommit på hur man bäst kör på asfalt. Hade rätt lite övning , dock gick jag igenom sträckorna någorlunda men två ruggiga vurpor på sträcka 3 och 5 gjorde att jag fick terminal dmg på sträcka 6, hade inte "råd" att laga allt efter kaosvurpan på sträcka 3.

Okej, ja asfalt är inte lätt i Dirt rally. Bromsa lite för sent eller gasa för tidigt och man snurrar fort.

Medlem

Så jag fick en DNF för att mitt spel kraschade, även fast jag kunde fortsätta på SS3?

brrap brrap pew pew
Skrivet av Arete:

Så jag fick en DNF för att mitt spel kraschade, även fast jag kunde fortsätta på SS3?

Ja, tyvärr. Jag förstår frustrationen och det är inte första gången deltagare råkar ut för detta.. Men om man kollar på Racenet så registrerar inte spelet någon tid över huvud taget på den sträckan där spelet kraschar, vilket gör det svårt att räkna ut ett resultat. Det är av den anledningen en krasch under pågående rally tyvärr leder till DNF.

Man kan alltid fortsätta från nästa sträcka efter en krasch, men problemet kvarstår.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Ja, tyvärr. Jag förstår frustrationen och det är inte första gången deltagare råkar ut för detta.. Men om man kollar på Racenet så registrerar inte spelet någon tid över huvud taget på den sträckan där spelet kraschar, vilket gör det svårt att räkna ut ett resultat. Det är av den anledningen en krasch under pågående rally tyvärr leder till DNF.

Man kan alltid fortsätta från nästa sträcka efter en krasch, men problemet kvarstår.

Svårt det där också.. För hade man tillåtit omstart (på sträcka) vid krash så hade ju folk börjat "krascha spelet" om det gått dåligt..

Men jag kan ju tycka att en "kraftig" strafftid hade kunnat räcka (typ ~längsta tid någon annan kört på sträckan) så att man åtminstone inte får DNF om man nu ändå tagit sig i mål.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Xstioph:

Svårt det där också.. För hade man tillåtit omstart (på sträcka) vid krash så hade ju folk börjat "krascha spelet" om det gått dåligt..

Men jag kan ju tycka att en "kraftig" strafftid hade kunnat räcka (typ ~längsta tid någon annan kört på sträckan) så att man åtminstone inte får DNF om man nu ändå tagit sig i mål.

Jag är öppen för förslag! Som du säger, om man introducerar en lösning så introducerar man även möjligheten till fulspel. Men, jag tycker idén om att man bli tilldelad sträckans långsammaste tid låter riktigt bra för då finns det ju ingen mening att fuska.

Nu säger inte jag att alla här inne skulle fuska så fort möjligheten finns, men det blir såklart mycket lättare att administrera om möjligheten helt enkelt inte finns

Med det sagt, jag är inte omöjlig och om alla håller med om förslaget ovan så tycker jag vi kör på det framöver. Så slipper hela säsonger ruineras bara för att spelet kraschar. I så fall går jag tillbaka och reviderar resultatet för @Arete i det gångna rallyt.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Är väl snabbaste tiden +10 minuter i wrc?

Röstar också för något system där man kan missa en sträcka pga strul men ändå fullfölja och plocka några poäng

brrap brrap pew pew
Skrivet av rosski:

Är väl snabbaste tiden +10 minuter i wrc?

Röstar också för något system där man kan missa en sträcka pga strul men ändå fullfölja och plocka några poäng

Kanske mer rimligt med ett fast tidstillägg ja, så det inte blir styrt av tiden hos den siste föraren. Bra input!

Sen är frågan om 10 minuter känns rimligt, jag tror att 5 minuter känns bättre. Snabbaste tiden + 5 minuter kommer nästan alltid att placera en längst bak i resultaten på den sträckan ändå.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Kanske mer rimligt med ett fast tidstillägg ja, så det inte blir styrt av tiden hos den siste föraren. Bra input!

Sen är frågan om 10 minuter känns rimligt, jag tror att 5 minuter känns bättre. Snabbaste tiden + 5 minuter kommer nästan alltid att placera en längst bak i resultaten på den sträckan ändå.

Ja känns nog mer rimligt med 5 minuter. Som du säger kommer man hamna mest troligt sist men det finns ändå chans att kämpa om några positioner ändå. Iaf för de snabbare förarna.

brrap brrap pew pew

Det blir en jävla massa manuellt extraarbete med att justera alla totaltider etc, samt att inga "diff" tider till framförvarande förare kommer stämma längre, så det här är bara något som kommer användas i de få nödfall kan jag säga, när spelet kraschar... Om jag märker att väldigt många förare börjar få spel som kraschar helt plötsligt så återgår vi till DNF igen omedelbums

Från och med nu gäller alltså:

Om spelet kraschar, ladda in i spelet igen och kör klart rallyt. Skriv ett PM till mig med vilken sträcka ditt spel kraschade på. Om jag inte fått ett PM innan veckan är slut så blir det automatiskt DNF istället.
Man måste alltså rapportera spelkrasch.

@Arete jag kommer uppdatera resultatet från Grekland någon av de kommande dagarna


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag är öppen för förslag! Som du säger, om man introducerar en lösning så introducerar man även möjligheten till fulspel. Men, jag tycker idén om att man bli tilldelad sträckans långsammaste tid låter riktigt bra för då finns det ju ingen mening att fuska.

Nu säger inte jag att alla här inne skulle fuska så fort möjligheten finns, men det blir såklart mycket lättare att administrera om möjligheten helt enkelt inte finns

Med det sagt, jag är inte omöjlig och om alla håller med om förslaget ovan så tycker jag vi kör på det framöver. Så slipper hela säsonger ruineras bara för att spelet kraschar. I så fall går jag tillbaka och reviderar resultatet för @Arete i det gångna rallyt.

Jag är helt ok att jag får 25 minuter på den sträckan, tänkte mest att få ha lite skrytfaktor (och nån poäng) för att jag vann ett gäng sträckor

Medlem

Körde med VR i tävlingssammanhang för första gången nu, man måste ju lära sig nån gång För er som inte testat så gör det ! Blir som ett nytt spel, svänger mera, krönen högre dalarna djupare, fränt är det. Video på körningen

Medlem

Det verkar börjar dra ihop sig !

Medlem

Spanien gick helt ok, fram till slutet av SS05 där jag fick ett kast och drog rätt in i bergväggen. Fastnade på en sten och var dum nog att försöka komma loss istället för att bara reset:a direkt. Dubbelt slösad tid.. Pajj kylare.. Ena lyset trasigt inför mörk powerstage.. Mirakulöst nog ingen punktering. Men men tog mig i mål och överlevde ändå det här livsfarliga rallyt

brrap brrap pew pew

Tusan Efter ett riktigt bra rally i Spanien på sträckorna SS1-SS5 så tappade jag koncentrationen rejält på SS6. Två avåkningar varav en resulterade i reset. Konstigt hur det kan gå så smidigt fem sträckor på raken sen skiter det sig på den sista


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av PV_544_1965:

Det verkar börjar dra ihop sig ! <Uppladdad bildlänk>

Spännande Hoppas på ett rejält scoop här på FZ


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Greklands rally avslutat! >>> [REVIDERAT RESULTAT] <<<

Hej igen rallyvänner!

Jag har nu tagit en titt tillbaka på Grekland för att justera resultaten iom att vi hade en förare som råkade ut för hårdvaruproblem! @Arete jag får ändå gratulera till en bra uppkörning från ditt missöde på SS2

Nya uppdaterade resultat nedan!

Säsongstabell

Resultattabell

Snabbaste sträckor

Positionstabell

Säsongsschema


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Hej alla!

Snabb fråga, vem är rajvaloko som dykt upp nu på tabellen för Spanien-rallyt?


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

@lerb ett stort tack. Kombon Spanien och GT var nog det roligaste jag kört på asfalt i mannaminne.

Medlem

Det är jag det, 👍😂

brrap brrap pew pew
Skrivet av SuBOnez:

@lerb ett stort tack. Kombon Spanien och GT var nog det roligaste jag kört på asfalt i mannaminne.

Tack själv! Håller med om att det är en riktigt rolig kombo

Skrivet av nordlinder_s:

Det är jag det, 👍😂

Perfekt, tack


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Veckans påminnelse om att idag är det fredag och således sista dagen att köra klart veckans rally i Spanien (RallyGT - Aston Martin onemake)

Nästa vecka (läs: midnatt fredag-lördag) drar vi till Wales där vi ska njuta av lite old-school framhjulsdrivet och det är fritt val av bil, mycket nöje!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Nu när jag ser tabellen för grekland så känner jag att mitt straff är för litet för mitt tekniska missöde på SS2, +10 eller 15 min hade känts mer rättvist. Kan ta med det till nästa säsong

brrap brrap pew pew
Skrivet av Arete:

Nu när jag ser tabellen för grekland så känner jag att mitt straff är för litet för mitt tekniska missöde på SS2, +10 eller 15 min hade känts mer rättvist. Kan ta med det till nästa säsong

Ja vi får se, tycker ändå att det var rätt så rimligt då en krasch aldrig är ens eget fel och du hamnade ändå sist på sträckan med flera minuters marginal. Enda anledningen att du jobbade upp dig såpass i fältet är ju att du är kvick som en oljad blixt


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Spaniens rally avslutat!

Hallå allihopa!

Spaniens rally är över och vi har ett resultat, hoppas alla tyckte det var ett kul rally!
Kommande vecka drar vi till Wales och försöker slänga ut bakändan med lite framhjulsdrivna H2-bilar, fritt val av modell.

Trevlig helg allesammans

Säsongstabell

Resultattabell

Snabbaste sträckor

Positionstabell

Säsongsschema


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

vilken kamp det blev med zteevee
hade en halvrisig sista sträcka tydligen, ack
snyggt kört!

Medlem

Usch vilket väder det var i Wales! Märkte att min setup för golfen inte var helt perfekt, funkade bra förstasträckorna efter service, men desto sämre grepp desto värre blev den. Kom ändå genom utan några större missöden. Härlig kombo med Golfen och Wales iaf

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

vilken kamp det blev med zteevee
hade en halvrisig sista sträcka tydligen, ack
snyggt kört!

Tack detsamma 😁

Det var sjukt jämt innan sista sträckan. Mest tur att man ens kom i mål på sträckan, den var ju snorhal 😅

Medlem

jajamen skulle ha tagit det lite lugnare i takt med att däcken tog slut
blev en snurr tom kommer jag ihåg
jävligt kul med gt bilarna tycker jag

Medlem
Skrivet av Arete:

Usch vilket väder det var i Wales! Märkte att min setup för golfen inte var helt perfekt, funkade bra förstasträckorna efter service, men desto sämre grepp desto värre blev den. Kom ändå genom utan några större missöden. Härlig kombo med Golfen och Wales iaf

Inte tror jag det var nå fel på din setup inte, du kör ju som du stulit Golfen hängde inte riktigt med denna gång, tror jag tog dig på 2 sträckor iaf.

Skriv svar