FZDZ - FZ DIRTZONE (Dirt Rally 2.0 klubb)

brrap brrap pew pew

WOHOO

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Limpler:

EA SPORTS WRC - Official Reveal Trailer 5/9. WOHO!

Ska bli spännande att slutligen få se/höra något som om detta spel. Svårt att våga hoppas att jag ska kunna spela det på min dator. 🤔 Time will tell.

brrap brrap pew pew

Imorgon klockan 16:58 kör de en deep-dive i det nya WRC spelet från Codemasters Länk nedan

Medlem

Ingen jättedjup dykning av gameplay inte men det ser ju åtminstone lovande ut, även om jag tycker det borde spotta mer om däcken generellt. Svårt att säga något annars om hur det kan vara att köra då det inte visades jättemycket sånt.

brrap brrap pew pew

Följande punkter gör mig lite hype än de andra:

- 18 bilklasser
- Längre sträckor (längsta ca 30km)
- Förbättrad fysik, bland annat aerodynamik men främst för egen del, asfalt
- Sträckor kan köras med olika årstider (!!!!)

Medlem
Skrivet av lerb:

- 18 bilklasser

Längre... Sträckor... Jag som tycker ~4km är optimalt och får ångest av 10+. Hah.. 30!? 👣Olika årstider är ju helt fenomenalt! Gud viken rolig twist det kan ge!

Fortfarande inte sett skymten av nån Toyota Celica 😥 Men oavsett, rejält pepp. Nu ska bara datorn palla med.

Medlem

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm.. väldigt ojämnt känner jag. Vissa gameplay-klipp ser väldigt trevliga ut, andra sjukt stela och fula. Hoppas hoppas att det blir bra, ganska pepp ändå.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Hmm.. väldigt ojämnt känner jag. Vissa gameplay-klipp ser väldigt trevliga ut, andra sjukt stela och fula. Hoppas hoppas att det blir bra, ganska pepp ändå.

Mjo grafiskt svänger det som från klipp till klipp. Men sålänge körkänslan är bra och spelet levererar nog med innehåll kommer jag inte tänka mycket på grafiken, lär förmodligen ställa ned inställningarna rätt rejält ändå med min gamla dator

Jag hoppas att karriärläget blir intressant och varierat. Vill att det ska kännas dynamiskt och "levande" och inte bara som en serie challanges utspridda i massa menyer. Blev dessutom riktigt peppad på iden att få designa en bil helt själv!

Online verkar vara mer av samma när det gäller Clubs. Övrigt tycker jag onlinespelet verkar fattigt? Inga weekly/dailys och inga officiella onlineligor om jag inte missförstått något?

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Någon från EA nämde i live-chatten att vissa klipp var från en tidigare build och att dom kördes i 30fps. Allt skulle vara i 60fps sen när det är klart så får hoppas att det ser lite bättre ut då

Medlem
Skrivet av lerb:

- 18 bilklasser

Det där med att kunna ändra årstider på samtliga sträckor är ju väldigt stort. Speciellt på ställen i världen som har fyra årstider med stor verision (tex Sverige och Finland).

Medlem
Skrivet av Brunkeberg:

Någon från EA nämde i live-chatten att vissa klipp var från en tidigare build och att dom kördes i 30fps. Allt skulle vara i 60fps sen när det är klart så får hoppas att det ser lite bättre ut då

Det lilla jag sett tycker jag verkar vara kört med handkontroll, eller snudd på tangentbord, oerhört ryckig styrning på de flesta klippen, både från cockpit och utifrån sett..

Medlem

Har för ett litet tag sen upptäckt detta mästerverk till spel och är nu helt jävla rallyfrälst. Laddar inför WRC som fan!

Kommer FZDZ i ny tappning i WRC tro?!

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360

Skriv svar