Det kortbaserade roguelite-spelet Griftlands har lämnat early access

Robot
Det kortbaserade roguelite-spelet Griftlands har lämnat early access

Slåss och förhandla dig genom en utomjordisk värld.

#Griftlands, #Klei, #nyhetstips


Gnällkuk

Aldrig hört talas om detta innan men blir nog ett köp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta rekommenderar! Har haft skitkul i early access. Rolig och varierat gameplay, kul twist på kortspel

Medlem

Köpte det i early access och har spelat igenom det ett par gånger med det som fanns då. Blir en ny installation nu och testa nya karaktärerna och allt nytt innehåll. Det är väldigt snyggt animerat och tycker de lyckats bra med storyn också.

För de som är intresserade men inte känner till speltypen

Roguelite - kommer sannolikt dö flera gånger innan man klarar av kampanjen men tar med sig experience och blir lite bättre nästa gång. Samtidigt som man förstås lär sig systemet. Det svåraste systemet att lära sig här är negotiations, det var lite svårt att greppa när jag spelade.

Deck builder - att anpassa kortleken och fokusera på vissa strategier är en stor del av spelet. Tänk på att inte bara lägga till kort, för många kort kan vara dåligt - ta bort kort som inte passar strategin.

Medlem

Det finns ett "Story mode" för de som vill köra igenom kampanjen utan större risk och lära sig systemet.

Skribent

Har haft det här på wishlish ett bra tag, då jag generellt försöker hålla mig borta från early access. Nu är den stora frågan om jag ska ha det på Steam eller vänta på Switch-versionen..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar