ROG Gladius III Wireless – stor mus med stora möjligheter

Robot
ROG Gladius III Wireless – stor mus med stora möjligheter

Robin testar en trådlös datormus från Asus som kan bli den sista du någonsin behöver köpa.

#ROG, #asus, #gladius-III


Medlem

Utmärkt recension! Bra att du tog upp det första jag tänkte fråga, nämligen om den var gummerad eller inte.

Mina senaste möss (Razer och Steelseries) har kasserats av denna anledning. Razerns gummi förvandlades till lim efter ett år och Steelseries sidor "rann" helt enkelt av och kvar blev en brun gegga som var omöjlig att få bort.

Aldrig mera en mus med gummerad yta!

Denna såg väldigt intressant ut. Kan bli min nästa mus.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har 2:an och den duger väl.. Knakar när man greppar den, vilket ger en billig känsla.
Och mjukvaran är inte så bra som sagt..

Fick hem den trådade versionen idag, så ska se ifall jag får samma betyg på den


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Testpilot

Kul att mecka lite med musen, har jag aldrig sett tidigare. Skönt att det inte verkar alltför svårt heller.

Medlem

2,4 GHz: 55 timmar med RGB, 31 timmar utan.
Bluetooth: 85 timmar med RGB, 42 timmar utan.

Blev lite fel här va? Synd att musen inte kör på AA-batterier, är faktiskt ute efter en AA-batteridriven trådlös. Har tittat lite på Logitech G603.


signatur

I'm like you, I have no name.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dohman:

2,4 GHz: 55 timmar med RGB, 31 timmar utan.
Bluetooth: 85 timmar med RGB, 42 timmar utan.

Blev lite fel här va? Synd att musen inte kör på AA-batterier, är faktiskt ute efter en AA-batteridriven trådlös. Har tittat lite på Logitech G603.

Haha, ja det stämmer. Ska fixa det. Tack för upplysningen!

Okej, någon särskild anledning till att du vill ha batterier istället?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha, ja det stämmer. Ska fixa det. Tack för upplysningen!

Okej, någon särskild anledning till att du vill ha batterier istället?

Inga problem! Utförligt skrivet btw. Jo, är ärligt talat trött på att ladda min trådlösa varje 2-3e dag. Dock är det ju en Deltaco WM90 (ville ha en billig för att testa på trådlöst) så batteriet slits ut säkert snabbt där.

Med alkaliska batterier ska det ju räcka 5 gånger längre, dvs i typ 10-15 dagar. Men inte speciellt billigt i längden eller miljövänligt, så det vette fan ändå.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Inga problem! Utförligt skrivet btw. Jo, är ärligt talat trött på att ladda min trådlösa varje 2-3e dag. Dock är det ju en Deltaco WM90 (ville ha en billig för att testa på trådlöst) så batteriet slits ut säkert snabbt där.

Med alkaliska batterier ska det ju räcka 5 gånger längre, dvs i typ 10-15 dagar. Men inte speciellt billigt i längden eller miljövänligt, så det vette fan ändå.

10-15 dagar? Snarare månader. Kör på lithiun-batterier själv och jag byter kanske en gång i halvåret i min G603.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

10-15 dagar? Snarare månader. Kör på lithiun-batterier själv och jag byter kanske en gång i halvåret i min G603.

Oj! Det var ju som fan! Men då var det här givet, min nästa trådlösa ska köra på batterier.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Kul att mecka lite med musen, har jag aldrig sett tidigare. Skönt att det inte verkar alltför svårt heller.

Du kan ju bläddra runt lite på r/mousereview. Folk moddar på rätt friskt ibland.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Oj! Det var ju som fan! Men då var det här givet, min nästa trådlösa ska köra på batterier.

Jag har en G602 som jag kör uppladdningsbara ikea AA batterier och det känns inte som att jag behöver ladda dom ofta. Har ingen statistik men det kan inte vara oftare än en gång i månaden i alla fall. Men det beror ju självklart på hur mycket man sitter vid datorn.

Medlem

Knakar den när man greppar den med ett någorlunda fast grepp ? 2:an gör det och det är skitirriterande, känns billigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZaMMe:

Knakar den när man greppar den med ett någorlunda fast grepp ? 2:an gör det och det är skitirriterande, känns billigt.

Nej det skulle jag inte vilja påstå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur är mushjulet?
Är bortskämd med G502 Hero och kör olåst vilket är det bästa sedan rostat bröd. Hjulet är i metall, vilket är det viktigaste på hela musen för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lindhenberg:

Hur är mushjulet?
Är bortskämd med G502 Hero och kör olåst vilket är det bästa sedan rostat bröd. Hjulet är i metall, vilket är det viktigaste på hela musen för mig.

Jag är inte helt säker på vad du menar med olåst, men musen är i (vad jag gissar) vanlig plast eller något i den stilen. Det är inte metall i alla fall.

Jämförelsevis med mina andra möss tycker jag det kräver lite mer av mig för att rulla på hjulet vilket känns skönt. Behövde aldrig vara rädd att jag scrollar i onödan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är inte helt säker på vad du menar med olåst, men musen är i (vad jag gissar) vanlig plast eller något i den stilen. Det är inte metall i alla fall.

Jämförelsevis med mina andra möss tycker jag det kräver lite mer av mig för att rulla på hjulet vilket känns skönt. Behövde aldrig vara rädd att jag scrollar i onödan.

På min G900 finns 2 lägen för mushjulet. Ett där hjulet "hackar" fram och ett utan hack. Det är säkert det han menar. Tack för en bra recension. Kan bli ett köp, men jag vill nog känna på den först. Ser väldigt hög ut.

Medlem

Ok, så jag har, sedan denna tråden skapades, klickat här av misstag flera ggr... för att jag tror skiten handlar om Gradius III, spelet. Det är mycket irriterande.

Det är fan sjuttioelfte gången och det står inte ens Gradius III, det står något annat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar