Far Cry 6 = Fail ?

Avstängd
Far Cry 6 = Fail ?

Jaha, då fick vi se gameplay på FC6 och det ser ju ut att vara sämre än första spelet.

Medlem

Jag tyckte det såg intressant ut, jag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Trådstart redigerad. Skippa dylika liknelser/retoriska frågor i framtiden är du snäll.

Sedan får du gärna utveckla vad du inte tyckte såg bra ut, annars blir diskussionsunderlaget väldigt platt.

Medlem

Ser ut som er typiskt Far Cry. Har man gillat de andra så kommer man säkert gilla detta. Man vet vad man får

FM-guru
F.d. Sisyr

Som ovanstående skriver ser det väl mestadels ut som rinse & repeat av tidigare titlar. Inget för mig med andra ord.

Medlem

Tycker det ser skitbra ut, typiskt Far Cry precis som jag ville ha. Inte helt såld på vissa vapen man har fått se men vilka vapen man vill använda brukar ju vara helt valfritt så det är nog lugnt.

På vilket sätt skulle det se sämre ut än första spelet? Får anta att du inte menar grafisk då det första spelet kom för 17 år sen....

Farcry spelen är väl som folk säger rätt mycket samma som föregångaren, och kanske nåt nytt då å då... Men för mej gör det inte så mycket för jag vet vad jag får när jag köper det och för mej e det tillräckligt många underhållande timmar för att jag ska köpa det


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ser ut som Far Cry. Jag väntar på recensioner som vanligt, men såg rätt kul ut


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Gillar Far cry så kommer köpa det. Hoppas på en bra story den här gången.

Medlem

Hoppas på en mer engagerade story och protagonist i denna. Var mkt det som gjorde att man fortsatte till slutet i trean.
Femman däremot tappar jag lätt intresset för när ens karaktär inte yttrar ett ord. Känner att den approachen funkar i vissa spel, men FC5 var inte ett av dem.

Sen tycker jag miljöerna känns mer intressanta, med både lite tropiskt och lite stadsmiljöer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ja, tycker det går för mycket mot Just Cause med over the top destruction som jag personligen tycker är ganska ointressant.

Medlem

Förra delen var inge vidare, men de tidigare har jag gillat.
Ogillade starkt att en drömsekvens dök upp 3ggr i förra..med exakt samma saker man skulle göra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser i alla fall ut att vara mycket roligare än 4:an och 5:an.

Skribent

Tycker det ser okey ut, men jag är lite frågande till vart de egentligen vill fokusera? Ibland känns det nästan som de vill göra parodi och ena stunden svänger de tillbaka till något mer mörkt och seriöst. Sen kanske serien är i behov av lite förnyande, börjar få Deja-vu till AC-serien där vi ett långt tag bara fick samma spel men i olika städer/miljöer.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Trådstart redigerad. Skippa dylika liknelser/retoriska frågor i framtiden är du snäll.

Sedan får du gärna utveckla vad du inte tyckte såg bra ut, annars blir diskussionsunderlaget väldigt platt.

Barnsligt att man inte får uttrycka sin åsikt. Jag skrev bara att första Far Cry är bättre än 6:an.

Medlem
Skrivet av Levi:

Barnsligt att man inte får uttrycka sin åsikt. Jag skrev bara att första Far Cry är bättre än 6:an.

Har du spelat sexan? Vad tyckte du mer konkret om det, annat än att ettan är bättre?

Skribent
Skrivet av Levi:

Barnsligt att man inte får uttrycka sin åsikt. Jag skrev bara att första Far Cry är bättre än 6:an.

Svar i PM för att inte tråden ska spåra ur helt och hållet.

Inaktiv

För första gången på ett tag tycker jag far cry ser intressant ut Ska bli kul att testa 6an.. sen blir det ju inte sämre av att Giancarlo Esposito är med !

Medlem

Weird. Jag tyckte första Far Cry var helt okay.

Vad är problemet med Far Cry 6, dock? Ser ju helt okay ut. Fast jag kommer aldrig fatta dessa personer som tycker att alla nya spel/filmer ska vara worldchanging istället för.. bra underhållning.

Medlem

Tycker spelet ser bra ut, lite vibbar av Just Cause 2 med (vilket man spelade en hel del förr). Kommer att spela det oavsett dock, då man fick spelet gratis i vintras (via AMD kampanj)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Far Cry dog för mig efter 3an.. Personligen hade jag gillat om de gick in hardcore på survival, The long dark style. Värma blöta kläder, plåstra om sår, rena sår, bryta ner kläder för material för crafting. Vissa jackor är bättre i vind än andra etc. Sist men inte minst hade jag gillat om de tog tillbaka ett mysterium som i första spelet, att de är nåt monster/experiment i djungeln som lurkar.

Då hade ja köpt far cry igen.

Alla efter 3an är samma spel fast små uppgraderingar bara.

Medlem

Ja Far Cry kommer nog alltid vara Far Cry, så gillar man det så gör man om inte så inte. Själv tycker jag att det ser intressant ut, hoppas dom skippar basbyggarbiten som var i ND.

Skrivet av Ankh:

Förra delen var inge vidare, men de tidigare har jag gillat.
Ogillade starkt att en drömsekvens dök upp 3ggr i förra..med exakt samma saker man skulle göra.

Du menar "Cull the herd"-biten? Man kom ju lite längre varje gång man sprang den där hinderbanan. (Det är väl 5:an och inte ND, eller är det en annan som jag glömt av?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja Far Cry kommer nog alltid vara Far Cry, så gillar man det så gör man om inte så inte. Själv tycker jag att det ser intressant ut, hoppas dom skippar basbyggarbiten som var i ND.

Du menar "Cull the herd"-biten? Man kom ju lite längre varje gång man sprang den där hinderbanan. (Det är väl 5:an och inte ND, eller är det en annan som jag glömt av?)

Ja precis den ja, men det kändes som en krystad utfyllning. Det var drygt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Svepande innovationer är väl inte riktigt Ubis grej, så jag tycker att det verkar vara precis vad man kan vänta sig - en refresh av ett välbekant koncept. Dock inget för mig personligen, jag lade ner serien efter trean.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja precis den ja, men det kändes som en krystad utfyllning. Det var drygt.

Jag var lite kluven till den. På ett sätt hade det sin poäng, men å andra sidan så var den ganska frustrerande då den vad ganska oförlåtande och ovan på det ett stressmoment värre. Det jag störde mig på mest i 5an var att de påtvingande main story-uppdragen störde mig i spelandet. Kunde göra något helt annat och från ingenstans kom "you have been marked" eller vad det stod.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Far Cry 6 vilket skitspel!

Inte för att Far Cry 4 eller Far Cry 5 var så bara men detta är katastrof!

Jag är så arg att jag skriker!

STEAM 10/10
GAMESPOT 9.5/10
McDonalds pappersblad på brickorna 4.5/5

(obs. detta är en parodi på tråden om hitman 3 som nu tyvärr tycks vara borttagen)

(btw var det du som skapade även den tråden? Tycker mig känna igen ditt användarnamn men kan ha fel)

Medlem

Tycker FC spelen är helt ok, gillade 3an och 5an. Något jag tycker är intressant är att det finns en större stad i detta spel.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Far Cry 6 vilket skitspel!

Inte för att Far Cry 4 eller Far Cry 5 var så bara men detta är katastrof!

Jag är så arg att jag skriker!

STEAM 10/10
GAMESPOT 9.5/10
McDonalds pappersblad på brickorna 4.5/5

(obs. detta är en parodi på tråden om hitman 3 som nu tyvärr tycks vara borttagen)

(btw var det du som skapade även den tråden? Tycker mig känna igen ditt användarnamn men kan ha fel)

Mm de e jag

Medlem
Skrivet av Levi:

Barnsligt att man inte får uttrycka sin åsikt. Jag skrev bara att första Far Cry är bättre än 6:an.

FZ har blivit så förbannat övermodererat och lättkränkt att det är löjligt.
Så fort man inte håller med majoriteten eller säger något skarpt så blir man tystad.
Låt folk diskutera och argumentera för f*n.

Dex
Medlem
Skrivet av HiRoller:

FZ har blivit så förbannat övermodererat och lättkränkt att det är löjligt.
Så fort man inte håller med majoriteten eller säger något skarpt så blir man tystad.
Låt folk diskutera och argumentera för f*n.

På vilket sätt tycker du att trådskaparen försöker diskutera eller argumentera? Han säger att det är sämre än det första spelet. Tycker du det är till att bjuda in för att ha en diskussion? Seriöst?
Vill man diskutera eller argumentera så ger man väl lite exempel? Dom enda inläggen har ju bara varit att 1:an är bättre.

Skulle också vilja se var dom där kränkta personerna är och var har admins gjort något? Inget av det du säger stämmer ju alls överens med denna tråden

12
Skriv svar