Träningssäsongen igång!

Flakmonkey
Träningssäsongen igång!

Hepp hepp! Nu börjar sommaren lida mot sitt slut, vilket innebär att det är betydligt mer att stå i på alla fronter. Framförallt gäller det väl jobbet, men nu för mig personligen betyder det också att det är dags att komma in i träningen igen. Visserligen har jag ju hållit igång bra med löpningen, men allroundträningen som jag normalt får genom pass på Friskis & Svettis har lyst med sin frånvaro under hela sommaren. Det ska det dock bli ändringen på nu och jag började faktiskt redan igår då jag och Åsa tog oss igenom ett gympapass. Var förbannat skönt att få använda lite muskler faktiskt, annat än de jag använder när jag springer förstås, så nu är det ju bara att köra vidare...

Tre gånger i veckan hade jag tänkt hålla det vid och utöver det så blir det ju att springa när jag känner att andan faller på. Om allt går enligt planen så skulle jag vilja utöva någon form av fysisk aktivitet fem gånger i veckan. Sen kan det nog bli både fler och färre och det får det också bli eftersom jag inte tror att det är bra i det långa loppet att följa något sånt här slaviskt. Men det är i varje fall målet och som det känns nu så är det fullt realistiskt och något som kommer hjälpa mig att må ännu bättre på alla sätt och vis.

#blogg

Träningssäsongen igång!

Susanne var bäng på sin tid, men mycket effektiv...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar