Saknar Miiverse

Medlem
Saknar Miiverse

Miiverse släpptes för första gången till Wii U 2012 och kom senare även till Nintendo 3DS.
Detta var ett ställe där man kunde lägga upp bilder från när man spelade och även skriva korta kommentarer om spel. Nästan som Nintendos egna lilla Twitter fast för spel.

Jag brukade där precis som här ibland skriva lite om något spel som jag gillar, fast det blev mycket kortare inlägg, men där fanns ändå alla dem som var intresserad av Zelda spel eller andra Nintendo spel och det var mycket lättare att hitta någon som delade vissa tankar med mig.
Gjorde till och med en omröstning för vilket det bästa Zelda spelet var. Alla fick lista sina fem bästa Zelda spel och sen efter ett tag så satte jag upp en topp lista över dessa spelen i den ordningen som medlemmarna hade röstat. Det var riktigt roligt.

Något liknande är svårt att uppnå någon annanstans och därför kan jag ibland sakna Miiverse.
Nu är det ju ändå inte säkert att det skulle vara lika bra idag om det fanns men gillade mycket den korta tiden som det ändå fanns till Wii U och 3DS.

Men det betyder ju inte att jag inte gillar FZ, det är en riktigt bra sida det med, den bästa i Sverige enligt mig.
Jag kommer ihåg när jag skrev här för första gången och Calle välkomnade mig till sidan, det var riktigt kul.
Blev också väldigt förvånad och överraskad när min dröm blogg om Nintendo 64 Classic Mini låg uppe på första sidan när jag gick in och kollade på FZ. Så det har hänt mycket kul här med, fast på ett annat sätt.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar