Se nästa Battlefield avtäckas med FZ

Robot
Se nästa Battlefield avtäckas med FZ

Ikväll smäller det, kolla på premiären med oss!

#battlefield, #battlefield-6


Medlem

Ryktas om 5min gameplay? , kan ju hoppas på mer info men men.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Avstängd

Nice men har aldrig spelat ut bf5 än haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vänta nu, är det klockan 16 eller 17 som gäller? (Det står alltså både 16 och 17 i artikeln)

Medlem

BF3 var det senaste jag spelade, that was funz.
Ge mig en uppföljare till 2142.

Redaktör
Skrivet av Filikun:

Vänta nu, är det klockan 16 eller 17 som gäller? (Det står alltså både 16 och 17 i artikeln)

Klockan 16!

Edit: klockan 17 börjar det! Nån pre-launch-grej börjar kl 16, men trailern ska visas kl 17. (Tack @Chimoru)


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Klockan 16!

Pefekt! Tack för förtydligandet, man är ju rätt taggad!

Medlem

Inte ett dugg hypad. Battlefield har varit skittråkigt sedan BC2


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är försiktigt optimistisk och rätt så nyfiken. Tycker livet blir mycket roligare med lite hype, så länge man inte investerar mer känslomässigt kapital än man har råd att förlora 😊

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Klockan 16!

Battlefield har två livestreams på sin kanal. Klockan 16:00 är det "Countdown to Reveal Trailer" och 17:00 är "Reveal Trailer Premiere". Så jag gissar på att det blir en Horizon liknande reveal, fast med kortare countdown.

Medlem

svårt att bli hypad för något som redan läckt. Man vet liksom redan hur gameplay kommer bli, inte direkt så att DICE tar ut svängarna. Heroes i bf kommer suga rätt hårt, men det är väl poppis nu antar jag

Frilansare

Battlefield Slaget vid Rotebro! I called it.

Medlem
Skrivet av lerb:

Två viktigaste förbättringarna för mig personligen i "Battlefield 6":

  1. Låt våra fordon spawna på kartan i vår bas.. Det är så tröttsamt med folk som campar fordon i menyn.

  2. Dela inte spelarbasen med en massa DLC med nya kartor, game modes och vapen. Låt oss spela ihop, allihop.

Om jag minns rätt så var DLC med kartor och liknande gratis till BFV. Där var det bara kosmetiska grejer man kunde köpa till. Får hoppas de fortsätter med det.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av lerb:

Två viktigaste förbättringarna för mig personligen i "Battlefield 6":

  1. Låt våra fordon spawna på kartan i vår bas.. Det är så tröttsamt med folk som campar fordon i menyn.

  2. Dela inte spelarbasen med en massa DLC med nya kartor, game modes och vapen. Låt oss spela ihop, allihop.

Hoppas på detta, och misstänker lite försiktigt att de kanske skippar traditionella jetflyg, och istället bara har VTOL-diton, så kanske man inte behöver ha landingsbanor till flygfordonen som tar upp stor del av banan, och därmed gör det lättare för att alla fordon startar på marken och att man måste springa upp till dem själv.

Redaktör
Skrivet av Chimoru:

Battlefield har två livestreams på sin kanal. Klockan 16:00 är det "Countdown to Reveal Trailer" och 17:00 är "Reveal Trailer Premiere". Så jag gissar på att det blir en Horizon liknande reveal, fast med kortare countdown.

Se där. Tack, uppdaterat!


signatur
Medlem

Snälla skippa single player, Snälla skippa single player,Snälla skippa single player osv osv


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Snälla skippa single player, Snälla skippa single player,Snälla skippa single player osv osv

Varför? Du behöver inte spela single player om du inte vill men det är trevligt att köra igenom för de flesta. Jag har spelat igenom SP i samtliga Battlefield-lir och det är trevlig omväxling från MP ibland (när man ragequittar för man blir bombad och snipad till bitar).


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skribent

Ja, jag vet att jag kommer tröttna efter fyra timmar, men är lite sugen på det här spelet ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av smuts:

Varför? Du behöver inte spela single player om du inte vill men det är trevligt att köra igenom för de flesta. Jag har spelat igenom SP i samtliga Battlefield-lir och det är trevlig omväxling från MP ibland (när man ragequittar för man blir bombad och snipad till bitar).

Ser hellre fokus på MP fullt ut, istället för slösa tiden på SP som är meh i bf serien.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag är i så fall mer intresserad av SP än MP.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av miffot:

Snälla skippa single player, Snälla skippa single player,Snälla skippa single player osv osv

Finns säkert många som gillar det, men tycker sp-delen är helt meningslös. Bättre att lägga full fokus på mp för det är den som kommer hålla spelet vid liv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Finns säkert många som gillar det, men tycker sp-delen är helt meningslös. Bättre att lägga full fokus på mp för det är den som kommer hålla spelet vid liv.

Det brukar ändå vara olika teams som gör singleplayer och multiplayer komponenterna i dessa 'på löpande bandet' fps'n.

Medlem
Skrivet av magma:

Finns säkert många som gillar det, men tycker sp-delen är helt meningslös. Bättre att lägga full fokus på mp för det är den som kommer hålla spelet vid liv.

Exakt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Det brukar ändå vara olika teams som gör singleplayer och multiplayer komponenterna i dessa 'på löpande bandet' fps'n.

Men det är bättre om alla team lägger allt på MP istället för singleplayer. Själv har jag knappt rört SP i Battlefield men spelat flera tusen timmar i MP. Spelade igenom kampanjen i BF4 för att låsa upp några vapen bara.

Avstängd
Skrivet av DAoG:

Men det är bättre om alla team lägger allt på MP istället för singleplayer. Själv har jag knappt rört SP i Battlefield men spelat flera tusen timmar i MP. Spelade igenom kampanjen i BF4 för att låsa upp några vapen bara.

Detta, SPn i BF är under all kritik. En mer utdragen, klichéfylld scriptfest är svårt att hitta. Att tvinga sig igenom en gång för unlocks till MPn var en plåga bara det.

Medlem

Ganska taggad faktiskt, Gillar nutid och framtid bättre då det blir mer variation i gameplay. Modern/framtida infrastruktur gör det roligare då skyskrapor och stora byggnadskomplex med hissar och sådant är mer spännande än gamla bunkrar och små hus. Även vapen och taktik blir mer varierat oftast då det finns så många fler olika variationer/tekniska gizmos.

Skägg.
10 Chambers

Skulle ni vara sugna att kolla på det tillsammans, att vi köra en snabb restream och bara hänger i chatten?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle ni vara sugna att kolla på det tillsammans, att vi köra en snabb restream och bara hänger i chatten?

Ja det vore kul!

Medlem
Skrivet av General White:

Detta, SPn i BF är under all kritik. En mer utdragen, klichéfylld scriptfest är svårt att hitta. Att tvinga sig igenom en gång för unlocks till MPn var en plåga bara det.

Om det hade varit som CoD-spelens SP hade det varit okej, för där finns det i alla fall ett underhållningsvärde i stil med billig Tom Clancy. Annars är det väl Bad Company-spelen de enda BF som hade någorlunda spelbara kampanjer tack vare en eller två roliga karaktärer.

123
Skriv svar