Ratchet & Clank: Rift Apart

Redaktör
Skrivet av explorer:

Håller delvis med. Men att det skiljer 250 kr i detta fallet är anledningen att iaf jag valde fysiskt.
Sen har fysiskt fördelen att man kan sälja det vidare när man klarat det och fått sin platinum-trophy.

Jaja, jag köper oftast också fysiskt när det är så stor prisskillnad. Men tillräckligt många föredrar digitalt, annars hade priserna varit lägre. Det jag ville få fram var att priset inte bara avgörs av vad spelet kostar att ta fram och sälja.


signatur
Medlem

Heads up, såg nu att det är nedsatt till 599:- hos flera olika återförsäljare, om någon inte redan fått sitt exemplar/inte vill punga ut 850 spänn för en digital kopia!

Medlem

Är det dubbat till svenska som föregångaren? Och i så fall hur är kvalitén på dubben?

Medlem
Skrivet av Klonas:

Är det dubbat till svenska som föregångaren? Och i så fall hur är kvalitén på dubben?

Japp det är på svenska, barnvänligt och det funkar. Kvalitén kan jag inte säga så mycket om då det enda som jag reagerar på är att det är så ovanligt med svenska i spel.

Medlem

Fan vad bra spel det är.
Det känns inte så kort som det lät först. Kör på svåraste svårighetsgraden och då tar saker lite längre tid kanske. Uppe i tio timmar nu och har ändå ett gäng story trophies kvar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Även om spelet är på 10 timmar så känns det som tidigare Ratchet and Clank spel som man verkligen vill spela igenom 2-3 gånger om. Att få uppleva spelet på både svenska och engelska känns också bra. Är def ett 10/10 spel för mig som uppskat minispelen med. Ska bli riktigt trevligt att få alla troféer mm nu i sommar. Tar oftast alldeles för lång tid på mig att klara ett spel. Har tills 18 juni på mig när Metro exodus ps5 versionen kommer ut. Och måste självklart spela GtaV online Rdr2 online Apex Biomutant Miles morales Returnal Starwars fallen order Final Fantasy 7 remake ps5 Yuffie under samma period. Bara en blind person tror att det inte finns några spel....

Medlem

Nu kan man spela nya Ratchet & Clank såg jag i en reklamfilm, exklusivt för Playstation 5!

Coolt.

Hade varit coolt om det fanns Playstation 5 att köpa också

Edit: hittade faktiskt PS5, som finns i lager. För 9000:-

Medlem

Kört en hel del nu, fan va bra spelet är. Grafiken är verkligen helt underbar.

Medlem
Skrivet av Klonas:

Är det dubbat till svenska som föregångaren? Och i så fall hur är kvalitén på dubben?

Skrivet av Gaara:

Japp det är på svenska, barnvänligt och det funkar. Kvalitén kan jag inte säga så mycket om då det enda som jag reagerar på är att det är så ovanligt med svenska i spel.

Det finns även möjlighet att spela med engelskt tal vilket var väldigt bra!

Ang. själva spelet så har jag aldrig spelat ett Ratchet & Clank-spel tidigare, men jag köpte detta pga dess konsolexklusivitet för PS5 vilket på förhand gav mig nyfikna förhoppningar på vad Insomniac skulle kunna skapa. Nu efter att ha spenderat ca 20 timmar i spelet (och Platinum-trofé säkrad! ) vill jag ge det här spelet 5/5 i betyg för sin genre! Väldigt kul gameplay och pacing, trevlig story och såklart är spelet otroligt vackert i sitt Performance Ray Tracing läge - 60 FPS och Ray Tracing är verkligen underbart att uppleva på konsol med PS5, Insomniac imponerar igen likt de gjorde med samma grafikläge i Spider Man Miles Morales.

Till alla PS5-ägare: detta spel rekommenderas varmt!

Medlem

Skitgrymt spel! Har nyss spelat igenom hela. Den visar verkligen vad dualsense kontrollen går för! PM:a mig om nån är intresserad av det begagnat.

123
Skriv svar