Utökad Far Cry 6-trailer ger oss en bättre titt på Yara

Robot
Utökad Far Cry 6-trailer ger oss en bättre titt på Yara

8 minuter av vacker natur och korruption.

#Far-cry-6, #ubisoft


Medlem

Vackert! Undrar vad systemkraven blir för att driva detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skrev först ett gnälligt inlägg här om att de är knäppa som visar upp sitt nya dyrt utvecklade spel i 30fps.. öppnade sedan videon i chrome istället och såg att man kunde spela upp i 60fps så jag tog bort mitt inlägg.. men.. hackigt å fult ändå. Är jag HFR-skadad, eller är gameplayet fortfarande 30fps i 60fps-skrud?

Medlem

Spelade inte förra Farcry såg bara även där trailers men från minnet ser det här varken bättre eller sämre ut. Bara ett till farcry spel, hoppas det är kul iaf.

Skribent
Skrivet av Katana:

Skrev först ett gnälligt inlägg här om att de är knäppa som visar upp sitt nya dyrt utvecklade spel i 30fps.. öppnade sedan videon i chrome istället och såg att man kunde spela upp i 60fps så jag tog bort mitt inlägg.. men.. hackigt å fult ändå. Är jag HFR-skadad, eller är gameplayet fortfarande 30fps i 60fps-skrud?

Tror det är lite blandat. De svepande bilderna i början kan nog vara 60, men när det skiftar till faktiskt gameplay och de till exempel går in i byn så är det absolut inte det.

Medlem

Alldeles för tidigt att gnälla över låg FPS och att det är hackigt, optimering sker i slutet av utvecklingen och det är fortfarande 4 månader kvar tills det släpps.

Jag skulle gissa på att det som i så många andra spel kommer gå att välja om man vill prioritera högre FPS eller om man vill prioritera bättre grafik.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Alldeles för tidigt att gnälla över låg FPS och att det är hackigt, optimering sker i slutet av utvecklingen och det är fortfarande 4 månader kvar tills det släpps.

Jag skulle gissa på att det som i så många andra spel kommer gå att välja om man vill prioritera högre FPS eller om man vill prioritera bättre grafik.

Gnäller inte över prestandan i spelet på något sätt, är ju omöjligt att göra i detta stadie. Däremot gnäller jag över att de visar upp spelet i 30fps. Tror inte det är något som hindrar dom från att spela in lite 60fps-gameplay till trailers som denna. Kanske inte 4k, men in med ett 3090 så borde de kunna lösa't.

Medlem
Skrivet av Katana:

Gnäller inte över prestandan i spelet på något sätt, är ju omöjligt att göra i detta stadie. Däremot gnäller jag över att de visar upp spelet i 30fps. Tror inte det är något som hindrar dom från att spela in lite 60fps-gameplay till trailers som denna. Kanske inte 4k, men in med ett 3090 så borde de kunna lösa't.

Och riskera att gå i den klassiska fällan som många andra utvecklare gjort?
"Men det såg ju så mycket bättre ut för fyra månader sen när ni visade den där trailern. Ni ljög bara! Ni är sämst!"

Medlem
Skrivet av waeress:

Och riskera att gå i den klassiska fällan som många andra utvecklare gjort?
"Men det såg ju så mycket bättre ut för fyra månader sen när ni visade den där trailern. Ni ljög bara! Ni är sämst!"

Själva grafiken i spelet påverkas ju dock inte på något sätt av vilken framerate de kör i trailern? Eller tänkte du att folk som ska spela det på konsol i 30fps eller nått skulle reagera på sånt?

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Alldeles för tidigt att gnälla över låg FPS och att det är hackigt, optimering sker i slutet av utvecklingen och det är fortfarande 4 månader kvar tills det släpps.

Håller inte med.

De väljer att visa upp hackigt gameplay. Det påvisar att gameplay är hackigt. Vilket berättigar kritik.

Att anta att de löser det inför premiären är lätt naivt. Speciellt om ingen gnäller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar