Äntligen fick vi se Elden Ring – släpps januari 2022!

Medlem

Eftersom jag inte är direkt en souls-like spelare så tycker jag det är konstigt att folk är så hypade över något som ser precis ut som vilken souls-like som helst, men det är väl boomern i mig. Det ser ju bra ut, men det är bara mer Dark Souls. Det är samma miljö och typer av fiender och så vidare i alla dessa spel, jag vet inte, jag är väl bara inte deras publik helt enkelt.

Medlem

Det såg ut lite som en kombination av alla deras tidigare soulsborne-spel. Det gick att se delar från de flesta av dessa spel.

Testpilot

Dark Souls + Bloodborne + Sekiro och med lite Game of Thrones strössel på. Underbart!

Medlem

Det såg fett lame ut. Trodde det skulle vara nåt vettigt med GRRM men big yikes.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Eftersom jag inte är direkt en souls-like spelare så tycker jag det är konstigt att folk är så hypade över något som ser precis ut som vilken souls-like som helst, men det är väl boomern i mig. Det ser ju bra ut, men det är bara mer Dark Souls. Det är samma miljö och typer av fiender och så vidare i alla dessa spel, jag vet inte, jag är väl bara inte deras publik helt enkelt.

Ni som tycker att det ser ”precis likadant ut som tidigare titlar” tycker det för att ni inte kan tillräckligt mycket om spelen. Ju mer du kan om ett ämne, desto större nyanser ser du i detaljerna. Det här är _INTE_ som vilket Soulslike som helst. Det här är större. Det är mer av allt och de ser ut att ha plockat de bästa delarna från sina tidigare framgångar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillar inte utstyrseln på huvudkaraktären. Ingen aning om det är något man själv väljer eller om det är förutbestämt som i Sekiro? Huvudkaraktären i trailern påminner mig hur som helst om Godfall. Och det är väldigt långt ifrån en komplimang.

Annars är jag positiv.

Avstängd

synd att det inte ser så mycket bättre ut än ett moddat Skyrim (2011) men ser fram emot ändå.

Medlem

Blir säkert bra. Dock mättad på formeln efter Demon Souls. Klarat de flesta souls borne spelen och det som ger nyfikenhet i detta är multiplayer i open world. Ingen jätte hype än men månader kvar och nytändning kan ske.
Intressant hur Combat blir, ser snabbare ut än souls och även bloodborne men inte är det väl Sekiro tempo. Aja, tid lär utvisa

Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Gillar inte utstyrseln på huvudkaraktären. Ingen aning om det är något man själv väljer eller om det är förutbestämt som i Sekiro? Huvudkaraktären i trailern påminner mig hur som helst om Godfall. Och det är väldigt långt ifrån en komplimang.

Annars är jag positiv.

Vet inte vilken karaktär du åsyftar men det ska vara som i Dark Souls att du gör din egen karaktär.

Hemsidan är uppe med lite mer information: https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/elden-ring

Medlem

Är så jävla hype, minns inte senast jag längtade efter ett spel såhär mycket? Witcher 3 kanske? Det var mer än 6 år sedan


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Miyazaki är som känt ett väldigt stort fan av Berserk och nu tyvärr den avlidne Kentaro Miura. Detta ser helt klart ut som en vink då det liknar Guts Berserker-rustning.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Traverse the breathtaking world on foot or on horseback, alone or online with other players, and fully immerse yourself in the grassy plains, suffocating swamps, spiraling mountains, foreboding castles and other sites of grandeur on a scale never seen before in a FromSoftware title.

Create your character in FromSoftware's refined action-RPG and define your playstyle by experimenting with a wide variety of weapons, magical abilities, and skills found throughout the world.

Charge into battle, pick off enemies one-by-one using stealth, or even call upon allies for aid. Many options are at your disposal as you decide how to approach exploration and combat.

Hmm....lite mer nyfiken. Jo tempot ser snabbt ut, kollat trailern nån gång till.. Använda stealth och spela i en grupp kan bli kul. Saknade multiplayer i Sekiro så kanske detta levererar nåt nytt ändå

Inaktiv

Bara trailer visserligen men världen såg väldigt tom ut under sekvenser när de red. Hoppas att det inte är en tom stor öppen värld med små zoner som huserar fienderna.

Avstängd

Ja, hoppas det inte blir MMO-känsla i den öppna världen, då kan man lika gärna vara utan.

eld
Medlem
Skrivet av Fezk:

Miyazaki är som känt ett väldigt stort fan av Berserk och nu tyvärr den avlidne Kentaro Miura. Detta ser helt klart ut som en vink då det liknar Guts Berserker-rustning.

https://i.imgur.com/rG7gGSZ.gif

Nu ser jag det nu när du sa det!, AAaaaaah, jag klarar inte mer hype!

Inaktiv
Skrivet av vamp:

Ni som tycker att det ser ”precis likadant ut som tidigare titlar” tycker det för att ni inte kan tillräckligt mycket om spelen. Ju mer du kan om ett ämne, desto större nyanser ser du i detaljerna. Det här är _INTE_ som vilket Soulslike som helst. Det här är större. Det är mer av allt och de ser ut att ha plockat de bästa delarna från sina tidigare framgångar.

Lite samma med folk som inte lyssnar på reggae eller dansband, så tycker man att allt låter likadant. Nu låter förvisso all dansband och reggae likadant men det behöver vi inte gå in på nu

Medlem

Redig gofika på den.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär väl vara ytterligare ett skin på From Softwares urtrista Dark Souls-recept. Noll hype.

Git gud.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mutumba:

Vet inte vilken karaktär du åsyftar men det ska vara som i Dark Souls att du gör din egen karaktär.

Hemsidan är uppe med lite mer information: https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/elden-ring

Gött mos! Åsyftade den med den vita hårmanen.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Eftersom jag inte är direkt en souls-like spelare så tycker jag det är konstigt att folk är så hypade över något som ser precis ut som vilken souls-like som helst, men det är väl boomern i mig. Det ser ju bra ut, men det är bara mer Dark Souls. Det är samma miljö och typer av fiender och så vidare i alla dessa spel, jag vet inte, jag är väl bara inte deras publik helt enkelt.

Det är klart att denna genren inte är lika fräsh som den var för 10 år sedan, men Fromsoft har alltid lyckats göra varje spel dom har gjort sedan demon souls tillräckligt unikt för att det inte ska kännas uttjatat. Denna gång har man mounts, öppen värld, mounted combat och säkert fler nya spelmekanismer som fräshar upp genren som vi inte sätt ännu.

Och jag håller inte med om att det är samma miljö. Interiörerna är snarlika, men detta spel har mycket större öppna ytor med natur som inget annat souls spel haft.

Medlem

Utan tvekan det mest efterlängtade och hypade spelet för egen del, det slår sällan fel med FromSoft!

Medlem

Ser mycket bra ut. Var rädd att de skulle brassa på med ännu snabbare gameplay och ännu mer effekter. Det var ju inte lika återhållsamt respektabelt som jag helst velat (som DS1 typ), men det var inte alltför flashigt heller.

Medlem

Det enda som oroar mig är om de lyckas lika väl med level designen nu med open world istället, känns spontant som en utmaning att få det lika genomtänkt. Förutom det så är jag 100% hype.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är inte ett "next-gen-spel". Det är ett x-gen. Kan noga garantera att när dom slopar förra generationen så kan dom lägga mer krut på det grafiska. Även om jag personligen inte tyckte det såg dåligt ut grafiskt samt att det inte är det viktiga med FromSoftwares spel. Enligt mig så är en intressant och vacker estetik snäppet viktigare. Men det absolut viktigaste som triumferar allt är gameplay.

Men självfallet hade man önskat att det grafiska var likvärdigt Demon's Souls remaken eller bättre, men som sagt, inte det viktiga i dessa spel.

Klart det är viktigt, Demon Souls remaken visar hur himla mycket som skulle kunna adderas till inlevelsen. FS har alltid varit undermåliga grafiskt. Synd, det är väl ingen som begär DS kvalite men kom igen de finns mängder med spel från 00-talet och 360/ps3 som som beter sig mer levande än något soulsspel. Först i sekiro såg vi lite större förbättringar på framförallt karaktärer.

Jag älskar bloodborne för estitiken men drömmen vore om bluepoint fick göra en uppföljare. Den hade varit ett tekniskt under och de har förjänat förtroendet.

Medlem

1 ord .. : OMYHOLY!

Medlem
Skrivet av heady89:

Klart det är viktigt, Demon Souls remaken visar hur himla mycket som skulle kunna adderas till inlevelsen. FS har alltid varit undermåliga grafiskt. Synd, det är väl ingen som begär DS kvalite men kom igen de finns mängder med spel från 00-talet och 360/ps3 som som beter sig mer levande än något soulsspel. Först i sekiro såg vi lite större förbättringar på framförallt karaktärer.

Jag älskar bloodborne för estitiken men drömmen vore om bluepoint fick göra en uppföljare. Den hade varit ett tekniskt under och de har förjänat förtroendet.

Håller inte med. Viktigt för dig, mindre viktigt för mig.

Vet inte riktigt vad du menar med "beter sig mer levande"?

Det grafiska har aldrig varit det viktigaste eller höjdpunkten i FromSoftware-spelen, annars skulle dom inte vara så omåttligt populära som dom är. Men visst skulle deras spel kunna se bättre ut rent tekniskt, men dom väger upp det med sin otroliga estetik/art direction, fenomenal bandesign, gameplay, lore och en atmosfär inga andra spel kommer i närheten av. Skulle bättre grafik förbättra några av dessa punkter? Det tror jag inte nej. Sen tycker jag faktiskt inte deras spel ser SÅ horribla ut grafiskt hehe.

Men absolut, deras spelmotor börjar visa sin ålder och det kan vara dags för en uppgradering till deras nästa titel.

Detta är självfallet hur jag ser på saken.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av vamp:

Ni som tycker att det ser ”precis likadant ut som tidigare titlar” tycker det för att ni inte kan tillräckligt mycket om spelen. Ju mer du kan om ett ämne, desto större nyanser ser du i detaljerna. Det här är _INTE_ som vilket Soulslike som helst. Det här är större. Det är mer av allt och de ser ut att ha plockat de bästa delarna från sina tidigare framgångar.

Blir enorm skillnad nu. "Rulla, rulla, rulla, slå!" fast i "open world".

Skribent

Jag undrar lite hur mycket G.R.R.Martin har bidragit med på riktigt? Estetiskt och världmässigt likar de alla andra Fromsoftware-spel. Jag trodde kanske Martin fingeravtryckt skulle synas mer. Nu har vi ju bara sett en enda trailer så det kanske märks mer i spelet sen. Men det känns lite som de lät Martin skriva något kort till världen som ursäkt bara för att kunna använda hans namn. När spelet först utannonserades var ju GoT hetast av det hetaste och Martins namn slog stort.

Spelet ser i alla fall inte dålig ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Umbasa!!!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skriv svar