Elden Ring stödjer upp till fyra spelare och co-op
Är en av som bittra jävlarna som anser att man inte klarat soulsborne spel om man tagit hjälp av andra. Känns som hela grundiden går förlorad.
Problemet är att det bossar i andra Souls spel inte är gjorda för coop vilket gör dem extremt lätta när man är fler än en. Kanske det kan bli bättre i detta spel men tror det krävs specialbossar för coop eller åtminstone helt annorlunda beteende mellan coop och singleplayer för att det ska bli bra. Fast å andra sidan så är det kanske också bra att det är lätt för att tilltala fler spelare då jag tror många tycker singleplayer i Souls spelen är för svårt.
Är en av som bittra jävlarna som anser att man inte klarat soulsborne spel om man tagit hjälp av andra. Känns som hela grundiden går förlorad.
Har spelat Demon's och första Dark men aldrig klarat av dom då jag tröttnat. Spelade då solo, kanske är roligare co-op.
Jag hoppas verkligen man kan lira permament co-op. Har länge drömt om att få ett souls liknande spel där man kan spela ihop o utforska världen tillsammans med någon.
Synd bara det här spelet just nu grafiskt är långt efter BluePoints Demon's Souls Remake.
Grafik är inte allt men visst blir man bortskämd o vänjer sig hela tiden vid nya standarder.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Hahaha använda blues?! Git gud!
Hoppas på invasion också då det är fantastiskt roligt att invadera andra spelare och förstöra för dem
#redphantom4life
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.
Man måste ju vara 1337. Helst ska man raida i WoW solo.
Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.
En stor del av syftet med spelet är ju att lära sig bossarnas attackmönster och komma lite lite längre för varje försök, för att brista ut i total eufori när man väl klarar bossen. Att ta hjälp av någon annan förstör ju hela poängen med spelet.
Ungefär samma sak som att springa igenom gamla raids i wow och tycka att man har gjort nått bra :).
En stor del av syftet med spelet är ju att lära sig bossarnas attackmönster och komma lite lite längre för varje försök, för att brista ut i total eufori när man väl klarar bossen. Att ta hjälp av någon annan förstör ju hela poängen med spelet.
Ungefär samma sak som att springa igenom gamla raids i wow och tycka att man har gjort nått bra :).
Det är väl upp till individen vaddom tycker om?
Hur förminskar det din upplevelse hur någon annan spelar spelet?
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Mycket prestige i den här tråden. Jag fick råspö i Daemons Souls till PS3an men klarade Bloodborne med massa svärande. Jag får inte en kick av att vinna som mäter upp till den nivå av irritation jag får när man kör om bossarna 3-20 ggr. Det är inte kul att vara sur över ett spel när man har två småbarn (dom var väll 1år och 3år på den tiden jag spelade ut Bloodborne) som inte förstår varför man är sur. Och jag har ingen lust att riskera att man blir lika sur igen, så CO-OP låter trevligare.
Mycket prestige i den här tråden. Jag fick råspö i Daemons Souls till PS3an men klarade Bloodborne med massa svärande. Jag får inte en kick av att vinna som mäter upp till den nivå av irritation jag får när man kör om bossarna 3-20 ggr. Det är inte kul att vara sur över ett spel när man har två småbarn (dom var väll 1år och 3år på den tiden jag spelade ut Bloodborne) som inte förstår varför man är sur. Och jag har ingen lust att riskera att man blir lika sur igen, så CO-OP låter trevligare.
Kan jag hålla med om! Fick sluta lira Returnal efter 2 bossar för jag insåg att det gick inte lira med en 2-åring i samma rum😂 Får ta upp det vid ett senare tillfälle!
Hur förminskar det din upplevelse hur någon annan spelar spelet?
Inte på något sätt faktiskt. Men, vissa personer tycker gatekeeping är en bra grej.
Inte på något sätt faktiskt. Men, vissa personer tycker gatekeeping är en bra grej.
Det är viktigt att designa ett spel med en tydligt målbild. Svårighetsgrader i ett spel ska egentligen inte behövas då utmaning bör vara en del av upplevelsen, oavsett om den är lätt eller svår. Försöker man tilltala alla slutar det ofta med att man inte tilltalar någon alls.
Coop i Dark Souls är dock en bra lösning för att göra spelet enklare. Jag tycker det är en betydligt bättre lösning än att låta spelaren välja svårighetsgraden i en meny. Coop och summons är dessutom kopplat till spelets lore och story vilket gör det ännu mer genialiskt.
I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable
Hahaha använda blues?! Git gud!
Hoppas på invasion också då det är fantastiskt roligt att invadera andra spelare och förstöra för dem
#redphantom4life
My man. Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder.
Vem fan bryr sig om man klarar ett spel solo eller co-op. Är väl upplevelsen som räknas.
Det är ju själva upplevelsen som förstörs när man tar hjälp av andra då det blir pisslätt istället för utmanande. Alla får spela hur de vill, men varför ens lira om man ska missa en av spelets grundpelare? Adapt and overcome.
Det är viktigt att designa ett spel med en tydligt målbild. Svårighetsgrader i ett spel ska egentligen inte behövas då utmaning bör vara en del av upplevelsen, oavsett om den är lätt eller svår. Försöker man tilltala alla slutar det ofta med att man inte tilltalar någon alls.
De har en tydlig målbild. Det ska finnas coop, så jag ser inte problemet.
Souls-spelen skulle inte på något sätt bli sämre bara för att det fanns ett easy mode. De som vill ha vanliga Souls-upplevelsen som det är tänkt kan spela det på det viset, folk som vill spela för de tycker världen är intressant och bara kunna plöja allt utan problem kan göra det också - det påverkar inte dig överhuvudtaget.
I slutändan får utvecklaren göra som de vill, men jag ser personligen inte problemet med att folk skulle vilja ha svårighetsgrader i Souls-spel. I praktiken så betyder det bara att fler kommer kunna köpa spelet och ha kul med det.
Med det sagt så tycker jag inte svårighetsgrader där man bara ändrar på nummer är så intressant. Jag tycker om att öka svårighetsgraden när det går, och ser gärna att fiendeformationer är annorlunda och kanske även att en boss har en annan fas. Kräver det inte, och vet att det tar mer tid att utveckla, men de gånger det händer så är det fantastiskt.
De har en tydlig målbild. Det ska finnas coop, så jag ser inte problemet.
Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.
Souls-spelen skulle inte på något sätt bli sämre bara för att det fanns ett easy mode. De som vill ha vanliga Souls-upplevelsen som det är tänkt kan spela det på det viset, folk som vill spela för de tycker världen är intressant och bara kunna plöja allt utan problem kan göra det också - det påverkar inte dig överhuvudtaget.
I slutändan får utvecklaren göra som de vill, men jag ser personligen inte problemet med att folk skulle vilja ha svårighetsgrader i Souls-spel. I praktiken så betyder det bara att fler kommer kunna köpa spelet och ha kul med det.
Med det sagt så tycker jag inte svårighetsgrader där man bara ändrar på nummer är så intressant. Jag tycker om att öka svårighetsgraden när det går, och ser gärna att fiendeformationer är annorlunda och kanske även att en boss har en annan fas. Kräver det inte, och vet att det tar mer tid att utveckla, men de gånger det händer så är det fantastiskt.
Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.
Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.
I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable
Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.
Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.
Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.
Jag skulle inte säga att det påverkar er alls. Gör de bara % ändringar är det inte ofta något som kräver mycket, eller ens speltestas ordentligt. Ofta så är spelet utformat för att spela på "normal", så spela den i så fall. En sådan "liten" grej tar inte mycket tid alls från något annat de skulle vilja lägga in.
Inte jag heller. Därav referensen till Dark Souls som du kapade.
Det är precis därför som jag inte gillar svårighetsgrader i spel. I majoritet av fallen är det endast förändringar av fiendernas liv och skada. Det behövs precis som du säger en genomgång av spelets mekanik och balansera den för de olika svårighetsgraderna. Detta är ett jättejobb som skulle öka utvecklingstiden något extremt. Tid som annars kunde läggas på att förbättra eller förlänga grundspelet.
Så jo det påverkar mig och alla andra. Enda tillfället då det inte gör det är i en värld då tid och pengar inte var en resurs i utvecklingsprocessen.
Varför skulle det vara ett jättejobb? Majoriteten av spel som görs har en valbar svårighetsgrad, vad är det som gör det så svårt för FS?
My man. Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder.
Det är ju själva upplevelsen som förstörs när man tar hjälp av andra då det blir pisslätt istället för utmanande. Alla får spela hur de vill, men varför ens lira om man ska missa en av spelets grundpelare? Adapt and overcome.
Upplevelsen är subjektiv. Bara för du gillar utmaningen betyder inte att andra gör det. Svårare än så är det inte. Det är ju därför co-op existerar i alla Dark Souls spel. Om du vill spela spelet så som det är tänkt, gör så. Men säg inte åt andra "varför spela ens" bara för de inte är lika förtjusta i att vara en masochist som oss andra.
Sen gällande "Om det vankas 4 player co-op så hoppas jag att man kan invadera tillsammans med en kompis också. Det låter urbota roligt att rida omkring med sina röda bröder." så kontrar jag, varför ta bort grundpelaren om du behöver ta hjälp av andra personer när du invaderar? Gör det solo om du vill ha den "riktiga upplevelsen".