Elden Ring stödjer upp till fyra spelare och co-op

Medlem

Det handlar ju bara om tid. Utmärkt att det finns coop imo.

Förstår inte varför det ena ska utesluta det andra. Låt en själv bestämma hur en själv spelar spelet. Jävligt magstarkt att påstå att det finns ett rätt och ett fel sätt att spela spelet på, när det erbjuder möjligheten.

Absurt att påstå att "såhär ska spelet spelas, fatta!" När dom erbjuder andra sätt att spela spelet på.

Hur kan man påstå att något ska göras på ett visst sätt. Vem fan är du som säger åt mig hur jag ska spela spelet? Usch å tvi, irriterad jag blir.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Det handlar ju bara om tid. Utmärkt att det finns coop imo.

Förstår inte varför det ena ska utesluta det andra. Låt en själv bestämma hur en själv spelar spelet. Jävligt magstarkt att påstå att det finns ett rätt och ett fel sätt att spela spelet på, när det erbjuder möjligheten.

Absurt att påstå att "såhär ska spelet spelas, fatta!" När dom erbjuder andra sätt att spela spelet på.

Hur kan man påstå att något ska göras på ett visst sätt. Vem fan är du som säger åt mig hur jag ska spela spelet? Usch å tvi, irriterad jag blir.

Det är ett slags elilttänk från fans som spelar FS-spel. Det ska vara svårt och exklusivt tydligen.


CPU: AMD Ryzen R7 3800X @ 4.25 Ghz Grafikkort: Powercolor Vega 56 Red Dragon 8 GB 1590 MHZ/900 MHz Moderkort: MSI X470 GAMING PLUS Minne: G.Skill Flare X (4x8GB) @ 3466 MHz CL14 Chassi: Fractal Design Define S Nätdel: Corsair HX850 Bildskärm: Acer 27" XF270HUA Datorljud: Triangle Elara LN-01A + XTZ 99 W10.16
TV: LG B7 65" Konsol: PS5 samt PS Vita

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Mycket prestige i den här tråden. Jag fick råspö i Daemons Souls till PS3an men klarade Bloodborne med massa svärande. Jag får inte en kick av att vinna som mäter upp till den nivå av irritation jag får när man kör om bossarna 3-20 ggr. Det är inte kul att vara sur över ett spel när man har två småbarn (dom var väll 1år och 3år på den tiden jag spelade ut Bloodborne) som inte förstår varför man är sur. Och jag har ingen lust att riskera att man blir lika sur igen, så CO-OP låter trevligare.

Jag var sur/full med vrede förr när jag dog i soulsborne spel, men jag har lärt mig att lugna ner mig. Dödar man bossarna first try så blir spelet kortare och charmen är förlorad. Allt är hur man ser på saken. Känner man att humöret tryter så ska man lägga ner för stunden, inget blir bättre för att vara arg. Alla bossar och fiender är så pass smart utvecklade att de alltid på nå något vis telegraferar sina attacker så man vet hur man ska ta sig an dem. Sen ska du vara tillräckligt snabb också😅 Jag längtar till utmaningen

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Det är ett slags elilttänk från fans som spelar FS-spel. Det ska vara svårt och exklusivt.

Jag ÄLSKAR soulsborne genren. Jag vill gärna spöa alla bossar själv. Jag lyckas nästan alltid. Men när jag går bet tycker jag det är underbart att kunna ta hjälp.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle inte säga att det påverkar er alls. Gör de bara % ändringar är det inte ofta något som kräver mycket, eller ens speltestas ordentligt. Ofta så är spelet utformat för att spela på "normal", så spela den i så fall. En sådan "liten" grej tar inte mycket tid alls från något annat de skulle vilja lägga in.

Skrivet av Patashnic:

Varför skulle det vara ett jättejobb? Majoriteten av spel som görs har en valbar svårighetsgrad, vad är det som gör det så svårt för FS?

Och en majoritet av spelen som har svårighetsgrader gör det uselt. Just för att man gör det snabbt och utan kvalité eller tanke på slutprodukten. Skräckexemplet är väl gamla Call of Duty-spel, när man gör spelet svårare så förvandlas fiendesoldater till kulsvampar med aimbot.

Varför skulle en utvecklare som har lagt hundratals timmar på att balansera sitt spel kasta ut designen genom fönstret för att låta spelaren bestämma sin upplevelse? Gör det ordentligt eller inte alls. Vad är det som är så hemskt med spel som tilltalar en specifik målgrupp? Det leder det mer riktade och intensiva spelupplevelser för de som gillar spelet. Allt behöver inte vara mellanmjölk.

Lite lustig det här, det är otroligt sällan man ser spelare som gillar svåra spel kräva mer utmaning i lättare spel. Men av någon anledning så är det viktigt för spelare som inte gillar utmaning att de absolut ska kunna spela svåra spel, även fast de inte gillar det.


I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarky:

Och en majoritet av spelen som har svårighetsgrader gör det uselt. Just för att man gör det snabbt och utan kvalité eller tanke på slutprodukten. Skräckexemplet är väl gamla Call of Duty-spel, när man gör spelet svårare så förvandlas fiendesoldater till kulsvampar med aimbot.

Varför skulle en utvecklare som har lagt hundratals timmar på att balansera sitt spel kasta ut designen genom fönstret för att låta spelaren bestämma sin upplevelse? Gör det ordentligt eller inte alls. Vad är det som är så hemskt med spel som tilltalar en specifik målgrupp? Det leder det mer riktade och intensiva spelupplevelser för de som gillar spelet. Allt behöver inte vara mellanmjölk.

Lite lustig det här, det är otroligt sällan man ser spelare som gillar svåra spel kräva mer utmaning i lättare spel. Men av någon anledning så är det viktigt för spelare som inte gillar utmaning att de absolut ska kunna spela svåra spel, även fast de inte gillar det.

Inget kastas ju dock ut. "Normal" finns. Det är upplevelsen som den är tänkt att vara. Jag skulle nog säga det är viktigare att göra något lättare så fler folk kan ta del utav det än svårare. En högre svårighetsgrad är sällan bra med bara mer HP på fiender / mindre skada från spelaren. Folk som vill ha det lätt gör det ingenting om det knappt krävs något för det är exakt vad de vill ha.

Igen, det tar inte lång tid alls att redigera några % för att göra ett spel lättare eller svårare. Menar givetvis inte att det är något som tar 5 minuter, men det är inget hästjobb.

Många spel gör också så också att det bara finns normal eller easy, just för att folk ska kunna spela spelet även om de inte är så duktiga, och igen, absolut inget fel med det då det bara påverkar personen som spelar.

Det man skulle kunna säga som någon form av avslut från min sida är ju som så att jag kan förstå om utvecklarna inte vill lägga in olika svårighetsgrader för de har en vision för sitt spel. Men att vi spelare skulle tycka det är dumt i den mån att deras ego blir förstört för att du t ex slog ned en boss på några få slag som jag kämpade med i 3 timmar är verkligen dumt.


Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas jag slipper PVPn! Iallafall ett alternativ att stänga av det!

Game Jam-general

Herregud vilka jävla fjantar till elitister det finns här. Låt folk spela hur de vill utan att berätta hur ”soulsspelen ska spelas”.


fick smisk som barn

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Herregud vilka jävla fjantar till elitister det finns här. Låt folk spela hur de vill utan att berätta hur ”soulsspelen ska spelas”.

Det är likadant på alla forum. :/


CPU: AMD Ryzen R7 3800X @ 4.25 Ghz Grafikkort: Powercolor Vega 56 Red Dragon 8 GB 1590 MHZ/900 MHz Moderkort: MSI X470 GAMING PLUS Minne: G.Skill Flare X (4x8GB) @ 3466 MHz CL14 Chassi: Fractal Design Define S Nätdel: Corsair HX850 Bildskärm: Acer 27" XF270HUA Datorljud: Triangle Elara LN-01A + XTZ 99 W10.16
TV: LG B7 65" Konsol: PS5 samt PS Vita

Medlem

Största problemet folk gör som tycker souls spelen är svåra, har jag märkt, är att de spelar dem som om de vore hack n slash spel. Det är dödsdömt.

Man kan inte bara springa in i ett rum fullt med fiender o kötta loss man får ta det lite lugnt. Lär man sig det så kommer man rätt snabbt in i dem och deras charm o att de inte är så svåra som man först kan tycka. Utmanande, absolut, men inte super svåra. Sedan hänger det mkt på ens gear med. Inte så bra o gå upp mot en boss som rör sig snabbt o man själv evadar som ett kassaskåp ex. då kan det vara bra o se över om man inte kan bära en lättare rustning istället mm mm.


According To Chemistry Alcohol Is An Solution.

Medlem

Haha vad muppigt klanka hur andra väljer att spela.
Har själv kört igenom d flesta fromsoft lir o brukar köra första genomspelningen utan hjälp, för att jag vill. Men hur kan man sitta o klanka på andra?

Dessutom brukar jag oftast köra flera genomspelningar med guider och annat ni ser ner på, tycker även det är skoj och givande att hjälpa andra frammåt i spelet, git gud my ass. Ha kul på det sätt ni vill. Dessutom är ingen fromsoft titel särskilt svår när man fattat konceptet, därimot jävligt nice pga känslan överkomma svåra hinder (men bara för man tar hjälp på 1 eller 2 bossar eller alla för den delen, så kan jag lova att dom flesta fått kämpa och känna samma gratification som andra som inte tagit hjälp) .
Precis som nån skrev innan, elitism angående ett tvspel känns så jävla larvigt bara, haha blir fan irriterad på er.

Medlem

Ni som säger att det är fel att använda summons verkar inte bry er särskilt mycket om loren i Souls-borne (vilket är mer än halva upplevelsen för mig). Summons är ett krav för mer eller mindre varenda npc:s questkedja. Det är rpg trots allt. Inte guitar hero.

Ofta måste din summon dessutom överleva bossfighten för att questkedjan ska fortsätta, vilket kan vara en helt annan typ av utmaning.

Kort sagt. Spela som du vill och försök inte tvinga på andra din spelstil.

12
Skriv svar