Dina bästa minnen av Gameboy Advance som fyller 20 år

Inaktiv
Dina bästa minnen av Gameboy Advance som fyller 20 år

Den 22 juni 2001 gick vi Gameboy Advance hit till Europa, men igår var det 20 år sedan som Amerika fick chansen att köpa denna konsol för första gången.

Var inne på Youtube och Nintendo av Amerika skrev på sin kanal att Gameboy Advance var 20 år och frågade vilket det första och favorit minnet från Gameboy Advance.

Jag började tänka på att jag skaffade en Gameboy Advance SP för att kunna spela Pokémon Ruby och Sapphire och sen köpte jag även Pokémon Red, Blue, Yellow, Gold, Silver och Crystal. Någonstans mitt i detta så köpte jag även alla Zelda spel som fanns till Gameboy.
Mitt favorit minne efter detta var nog när jag upptäckte Gameboy Player till Gamecube och helt plötsligt kunde jag spela alla Zelda spel som gjorts till en och samma konsol. Det var underbara minnen.
Jag gillade också när NES versionen av Gameboy Advance SP kom och jag började köpa på mig nästan alla NES spel som släpptes till konsolen.

Detta är nog de bästa minnena som jag har av Gameboy Advance.
Vilka är dina?

Medlem

Det var julen 2001, jag fick ett paket som var i formatet Game Boy-spel men då jag bara hade ett GB Original förväntade jag mig ett spel till den. Det var Mario Kart: Super Circuit till Game Boy Advance - och jag trodde de bara varit dumma nog att tro att jag kan spela det till min OG-GB och köpt av välvilja. Nästa paket var dock större, och det var mycket riktigt en Game Boy Advance, så de trollade mig bara lite och hade inte alls så dålig koll som jag trodde. Jag nötte det hela natten sen. Men höjdpunkten kom senare i de två Golden Sun-spelen jag fullkomligt älskar och önskar kunde återuppstå (antingen som remake eller uppföljare) till Nintendo Switch!

1
Skriv svar