Fjorton lika med dum?

Medlem

Jag kan tänka mig att dumma fjortonåringar kan bero lika mycket på tidig alkoholdebut som något annat. Dessutom gör grupptryck ibland att man inte vill visa sig duktig.

I min klass 7-9 hade jag en kille som var, inte smart, men inte urbota dum. Sedan kom en väldigt puckad kille till vår klass för att han behövde lugn och ro i skolarbetet. Det dröjde inte läge innan dessa två killar hängde ihop.

Det resuleterade i att båda hamnade på IV-programmet, när bara en av dem egentligen förtjänade att hamna där. Den första killen hade nog klarat sig in på fordon eller liknande om han inte hade påverkats av den andre killen.

Sorgligt, men är man för dum för att jobba lite på sina betyg trots grupptryck kanske man borde gå IV.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Citat:

Tv och tv-spel är enligt Shayer förkastliga när det gäller den saken eftersom de passiviserar snarare än utmanar barnens förmåga att tänka fritt och lösa problem.

Hahaha, hon har sällan spelat ett spel.
Fan vad vissa personer är dum-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

grattis på 14-års dagen expressen!
(hahaahahaha, så roligt...)

Inaktiv

"Men den största orsaken till fördumningen är enligt forskarna att skolan inte längre lär barnen att tänka själva."

No shit sherlock. Sådana företeelser resulterar oftast bara i lärar/elev-konflikter.

Medlem

Precis, tänk om ungarna skulle lära sig att kritisera skolsystemet och varför man pluggar i 12 år för att bli en kugge imaskineriet?! Världen skulle ju gå under!

EDIT: Sen har väl Gossip Girl och One Tree Hill lite med saken att göra också. Och Veckorevyn. Ja allmän skräpmedia helt enkelt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Jag tror på olika typer av intelligens terorin och att det i det här sammanhanget så har det minskad av antalet logi och matematik intelligens personer och ökat av något annat. Vad vet jag inte. Men någonting borde det vara. Därför kan det se ut för de som bara tror på en typ av intelligens se ut som om alla blev dummare. Men att jag då hävdar att det bara är en omfördelning till intelligens grupperna som ni inte räknar som riktiga intelligens grupper

Av mina egna observationer av mina klass kamrater (93:or) märker jag att de inte är ute efter att lära utan att få höga poäng i LPO 94 betygs kreterier . Vilka inte kräver att man behöver kunna något som helst i vissa ämne. Och då lär de sig de ingenting. Precis som XB Achievements uppmuntar dig att spela vidare så fixar betyget så att du vill kunna mer. Om man blir belönad (får poäng i något register) för fel saker så kommer vi bara att lära oss fel saker. så ALLT ÄR SKOLVERKETS FEL


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Hur är det med 15 åringarna då?
Jag är smart


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Det handlar väl inte om att lära sig språk, utan att lära sig tänka själv?

var givetvis inte så jag menade men skrev lite dumt

bättre sent än aldrig gällande svar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

var givetvis inte så jag menade men skrev lite dumt

bättre sent än aldrig gällande svar

Haha! Okej, då vet jag.:p

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag tror på olika typer av intelligens terorin och att det i det här sammanhanget så har det minskad av antalet logi och matematik intelligens personer och ökat av något annat. Vad vet jag inte. Men någonting borde det vara. Därför kan det se ut för de som bara tror på en typ av intelligens se ut som om alla blev dummare. Men att jag då hävdar att det bara är en omfördelning till intelligens grupperna som ni inte räknar som riktiga intelligens grupper

Av mina egna observationer av mina klass kamrater (93:or) märker jag att de inte är ute efter att lära utan att få höga poäng i LPO 94 betygs kreterier . Vilka inte kräver att man behöver kunna något som helst i vissa ämne. Och då lär de sig de ingenting. Precis som XB Achievements uppmuntar dig att spela vidare så fixar betyget så att du vill kunna mer. Om man blir belönad (får poäng i något register) för fel saker så kommer vi bara att lära oss fel saker. så ALLT ÄR SKOLVERKETS FEL

What he said...


signatur

Insert funny qoute here

12
Skriv svar