Next-gen-hell: Doom Eternal får strax PS5- och Xbox Series-patchar

Robot
Next-gen-hell: Doom Eternal får strax PS5- och Xbox Series-patchar
Medlem

Underbart!

Älskar Doom: Eternal. Flytet, gameplayet. Grafiken.

Som någon skrev så är det ett singelplayer E-sport spel.

Tycker att det flyter och ser väldigt bra ut redan, spelar PS4 versionen på PS5. Men 120 fps låter väldigt lockande.

Hoppas på en fysisk release så att jag kan köpa den ultimata utgåvan till PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kul med en gratis upgrade. Jag kommer inte spela den.
Blev så besviken jämfört med det första spelet.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Kul med en gratis upgrade. Jag kommer inte spela den.
Blev så besviken jämfört med det första spelet.

Samma här.

Tredje gången jag tog upp spelet och sa till mig själv att nu jävlar.

Då fick jag över 50 av de bästa timmarna någonsin i ett FPS.

Inte för alla, men tar man sig tiden så blir man rikligt belönad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Samma här.

Tredje gången jag tog upp spelet och sa till mig själv att nu jävlar.

Då fick jag över 50 av de bästa timmarna någonsin i ett FPS.

Inte för alla, men tar man sig tiden så blir man rikligt belönad.

Ja, man måste vänja sig vid att det spelas helt annorlunda än DOOM 2016. På ytan ser ju spelet ut att vara more of the same, men mekaniken har förändras rätt markant. Striderna är mer pussel med vapen som ska lösas i rasande tempo än "röjet" som fanns i första spelet. Försöker man spela det som DOOM 2016 kommer man bli besviken och du kommer inte klara dig speciellt bra heller i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Äger" man spelet om man har det via Game Pass?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

SoL
Medlem
Skrivet av Freakon:

Samma här.

Tredje gången jag tog upp spelet och sa till mig själv att nu jävlar.

Då fick jag över 50 av de bästa timmarna någonsin i ett FPS.

Inte för alla, men tar man sig tiden så blir man rikligt belönad.

Håller med! Blev besviken i inledningen eftersom jag hade jäkligt höga förväntningar då Doom 2016 var en favorit.
Efter level 3 nånstans blev Eternal bara bättre och bättre och det blev nya favoriten. Jag har föraökt gå tillbaka och spelat doom 2016 några gånger men slutar alltid med att jag går över till Eternal istället eftersom tempot och flytet är mycket bättre. Hoppas det kommer några fler master levels med uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

"Äger" man spelet om man har det via Game Pass?

Vet inte men gissar på att game pass versionen också blir uppdaterad. Det är ju inte ett tredjeparts spel.

ZF
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

"Äger" man spelet om man har det via Game Pass?

Nej, inte det minsta. Vilket spel som helst där kan (och har) försvinna när som helst, oavsett om du prenumererar löpande eller ej. Det är alltså inte ens samma sak som att lägga till spel i XBL Guld eller PS+ till exempel.

Däremot så behandlas det säkert i allt övrigt som samma version vare sig det är köpt eller till låns.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Vet inte men gissar på att game pass versionen också blir uppdaterad. Det är ju inte ett tredjeparts spel.

Ja det är det jag hoppas på men det skrivs hela tiden att man ska "äga" det för att få uppdateringen.
FZ, kan ni kolla upp det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av ZF:

Nej, inte det minsta. Vilket spel som helst där kan (och har) försvinna när som helst, oavsett om du prenumererar löpande eller ej. Det är alltså inte ens samma sak som att lägga till spel i XBL Guld eller PS+ till exempel.

Däremot så behandlas det säkert i allt övrigt som samma version vare sig det är köpt eller till låns.

Gäller inte för spel från Microsoft ägda studios, dem försvinner inte från Gamepass.
Hur det hanteras med Doom och andra som släppts innan uppköpet återstår ju att se, men förhoppningsvis hanteras dem som övriga MS spel och stannar permanent på Gamepass.

Övriga spel från andra utgivare/utvecklare brukar ha lite olika, en del stannar upp över ett år medan andra stannar bara 3 månader.

Medlem

Lite för högt tempo för mig att spela på konsol, men trevligt med en uppdatering.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

"Äger" man spelet om man har det via Game Pass?

Absolut, särskilt om det är en av MS många studios.

Medlem

Ganska tungdrivet (trots DLSS) i 1440p. Kanske min gpu som är för klen? (RTX 3060 ti) och ryzen 5 3600. Tycker inte heller att den visuella skillnaden är så stor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av ZF:

Nej, inte det minsta. Vilket spel som helst där kan (och har) försvinna när som helst, oavsett om du prenumererar löpande eller ej. Det är alltså inte ens samma sak som att lägga till spel i XBL Guld eller PS+ till exempel.

Däremot så behandlas det säkert i allt övrigt som samma version vare sig det är köpt eller till låns.

Tror inte att spel som släpps från första parts studios försvinner när som helst utan de blir kvar på game pass permanent. Det är spel från tredje parts studios som försvinner.

Skribent
Skrivet av kanshira:

Tror inte att spel som släpps från första parts studios försvinner när som helst utan de blir kvar på game pass permanent. Det är spel från tredje parts studios som försvinner.

Korrekt, deras egna spel och first party studio-spel försvinner ej.


signatur

"Writer and Fighter"

SoL
Medlem

Går inte att komma åt dina sparfiler med uppdateringen på ps5, jag som ville spela nekravol master level, hade dessutom 100% på nightmare.. ser ut som att Microsoft valt att ta genvägar på utvecklingen till ps5

Medlem
Skrivet av magma:

Ganska tungdrivet (trots DLSS) i 1440p. Kanske min gpu som är för klen? (RTX 3060 ti) och ryzen 5 3600. Tycker inte heller att den visuella skillnaden är så stor.

Är ju stor skillnad på reflexioner med ray-tracing. Jag spelar på 85" och där märks det direkt.

Medlem
Skrivet av SoL:

Går inte att komma åt dina sparfiler med uppdateringen på ps5, jag som ville spela nekravol master level, hade dessutom 100% på nightmare.. ser ut som att Microsoft valt att ta genvägar på utvecklingen till ps5

Är det inte ganska ofta strul med "gamla" sparfiler på PS5?

På Xbox bara funkar det!

SoL
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är det inte ganska ofta strul med "gamla" sparfiler på PS5?

På Xbox bara funkar det!

Det har fungerat på mina tidigare spel men känner igen att något spel hade problem, det kan ha varit spiderman kanske.. dessutom går det att köra med högre upplösning på series x. Kanske blir lite konspiratorisk nu men ser ju nästan ut som om dom gör spelet bara lite bättre på xbox

1
Skriv svar