30 fps är standard för MS Flight Simulator på Xbox Series

Medlem
Skrivet av ZF:

Mnja.. Ingen aning om hur en flutuerande uppdatering ter sig samma på skärm och i verkligheten så att säga. Men misstänker att det kan bli konstigare där. ? Och det är ju trots allt fortfarande bara upp från den nivån till en fortfarande ganska låg lägstanivå isåfall dessutom.

Däremot så pratas det nu om den där tekniken att lägga mer renderingsbudget i mitten av synfältet för VR. Eller om det i ögonvrån så att säga renderas i N64-kvalitet. Så det kanske kan möjliggöra mer VR-lämpliga FPS i spel som annars vore för tunga för det.

Ok jag blandade ihop, tänkte VRR var typ som DLSS.

du tänker på foveated rendering.
Oculus Quest använder fixed foveated rendering, det är högra upplösning i mitten och lägre i perefering.
Sen är det tänkt i framtida headsets att foveated rendering ska användas tillsammans med eye tracking så det alltid är skarpt där man tittar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Har fortfarande svårt att begripa hur de ska göra det smidigt att flyga en A320 med handkontroll. På PC använder man i princip bara musen när man flyger airliners.

De kan säkert ha löst det på något sätt. Personligen så hade jag gjort en funktion där kameravinkeln placeras vid MCP:n och du vrider på rattarna med spakarna eller triggers. Men fokus ligger nog mest på VFR på konsol nu i början. Sen kommer man utöka stödet för diverse flygkontroller. Honeycombs yoke och throttle kommer få Xbox-stöd, och throttlen har en panel som kan styra det mest väsentliga, och det är inte omöjligt att Logitechs paneler kommer få stöd. Men med handkontroll så kommer VFR alltid vara att föredra.

Avstängd
Skrivet av Razken:

Tycker detta gör sig helt ok i 30-45fps. Blir nästan snyggare på nåt vis när man flyger i lite cinematisk framerate.
Man missar ju liksom inte direkt någonting även om det inte glider i 60fps.

Kör allt maxat i 4K med ungefärlig 40-45fps.

Har aldrig hört en större cope. Tragiskt.

Medlem

Gissar att det blir mycket flyg i exterior view bakom planet i pew-pew style a la Tom Clancys HAWX's. Dessutom blir det helt utan VR - vilket förklarar varför de klarar av 30 FPS.

Förstår för övrigt inte varför de ens anstränger sig med FS till XBox år 2021 då den inte har VR, eller ens TrackIR.

Medlem
Skrivet av General White:

Har aldrig hört en större cope. Tragiskt.

Ja, visst är de.

12
Skriv svar