Chivalry 2 - Dräp riddare med hjälp av fiskar, i förstaperson

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja men som också fortfarande uppskattas 2021.
Det är felaktigt att tro att alla vill ha 100-tals unlocks, ranking, instant gratification osv.

Såklart! Jag utgår bara från mig själv

Fotnot: Blev sugen på Pyttekvejk.

Skrivet av kabukishaman:

Att det inte finns NÅGOT att spela mot stämmer ju inte riktigt. Inte samma upplägg som vi är vana vid 2021, men finns ju feta rustningar vid klass-level 80, har tagit mig ca 20h att nå Knight level 20. Sen har dom en spännande road map för uppdateringar till spelet med nya banor, hästar, kosmetiska föremål, nya spellägen mm, så tror verkligen att spelet kommer växa!

Sen finns det ju också två sätt att spela spelet. Det går att hoppa in och spela mer casual och bara slakta lite, oerhört underhållande men lär inte hålla i längden. Sen kan man försöka bemästra kontrollen och alla moves så man kan komma vinnande ur en 1v5-situation, då börjar spelet bli belönande på ett helt annat plan.

Tror säkert att det hade blivit annat betyg om jag recenserade samma spel ett år från nu, när de uppdaterat och expanderat. Det jag recenserar är ju det jag har framför mig just nu. Sen är det ju ett bra spel i grunden, så det är inte mycket som krävs för att peta upp det en pinne.

Skrivet av trickeh2k:

Vilken fantastisk recension!

Fantastisk, kan du vara själv!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Prixm:

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Ja tänk om man bara spelade ett spel för att de va kul och inte för att få nån tom konfirmation om att du är lite bättre än nån snubbe nere i Polen. . .

Skribent

Intressant det du skriver om community:n. Jag spelar en del For Honor och jag hävdar att det spelet har den trevligaste spelcommunity:n jag stött på. Får jag spö skickar mina motståndare meddelanden med tips på hur jag ska göra med klassen jag spelade. Vinner jag får jag PM:s med "Good Fight!". Jag har aldrig fått en enda förolämpning inne i spelet. Dessutom verkar spelet ha odlat någon form av krigarkod som säger att du aldrig ger dig på någon 2 mot 1. Om den situationen uppkommer väntar folk på sin tur. Det är lite weird men samtidigt väldigt respektfullt.

Så odlar slagsmål med tillhyggen en bättre community än de med skjutvapen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Intressant det du skriver om community:n. Jag spelar en del For Honor och jag hävdar att det spelet har den trevligaste spelcommunity:n jag stött på. Får jag spö skickar mina motståndare meddelanden med tips på hur jag ska göra med klassen jag spelade. Vinner jag får jag PM:s med "Good Fight!". Jag har aldrig fått en enda förolämpning inne i spelet. Dessutom verkar spelet ha odlat någon form av krigarkod som säger att du aldrig ger dig på någon 2 mot 1. Om den situationen uppkommer väntar folk på sin tur. Det är lite weird men samtidigt väldigt respektfullt.

Så odlar slagsmål med tillhyggen en bättre community än de med skjutvapen?

Tänker mer att när spel åldras så mognar communityn. Alla som ska hetsa, vinna skryta och skylla sina egna misstag på andra har lämnat spelet för nå annat.
Dom som är kvar är såna som är måna att folk har kul och fortsätter spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Tänker mer att när spel åldras så mognar communityn. Alla som ska hetsa, vinna skryta och skylla sina egna misstag på andra har lämnat spelet för nå annat.
Dom som är kvar är såna som är måna att folk har kul och fortsätter spela.

Det här har du såklart helt rätt i. Men For Honor har haft den där communityn sen dag ett. Var i betan jag stötte på några hårda ord, men annars väldigt få idioter och jag har aldrig sett just Bushido (krigarkoden) figurerar så mycket i ett spel tidigare. Respekten mellan spelarna är på en helt annan nivå. Möjligen att Jedi Academy hade en liknade spelarbas online, men då var det ju efter några år när communityn blivit mindre och åldrats lite (som du beskriver).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här har du såklart helt rätt i. Men For Honor har haft den där communityn sen dag ett. Var i betan jag stötte på några hårda ord, men annars väldigt få idioter och jag har aldrig sett just Bushido (krigarkoden) figurerar så mycket i ett spel tidigare. Respekten mellan spelarna är på en helt annan nivå. Möjligen att Jedi Academy hade en liknade spelarbas online, men då var det ju efter några år när communityn blivit mindre och åldrats lite (som du beskriver).

Ok.
Har inte spelat For honor men riktigt kul och höra att communityt var så vänligt redan från start 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ettan va ganska rolig .. enda problemet va den där man at arms som teleporterade och va extremt op.
I framtiden kanske man kan koppla spel till nervsystemet så man känner samma smärta som att bli huggen, och på samma ställe

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ok.
Har inte spelat For honor men riktigt kul och höra att communityt var så vänligt redan från start 🙂👍

Ja, nu ska jag nämna det är på Xbox jag spelat. Så vet inte om PC och PS-spelarna är mer elaka. Men spelet är värt att hoppa in i och prova. Finns väl en gratisversion nu också?


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar