Bottar fyller lagen i Battlefield 2042 om det är ont om folk

Robot
Bottar fyller lagen i Battlefield 2042 om det är ont om folk
Medlem

Frågan är om man hyr en server kan man ställa in att man bara kör bottar på ena laget, man får hoppas inte för då sabbar man jiu hela poängen med gemensamt progression system


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Alltså ett val är ju bäst, finns inget så irriterande som dum AI eller att inte kunna köra enbart mot spelare, MEN, det är riktigt surt att tex inte kunna uppnå achivements och liknande för att en viss typ av mode eller karta inte spelas.

Medlem

Kör man online så vill man ju möta riktiga levande spelare o inte en AI.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Alltså jag har väl inget emot detta egentligen om bottarna är intressanta att spela mot, dvs utmanande och inte förutsägbara.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fasiken så underbart! Nötte 1942, Vietnam och 2:an i co-op med kompisar mot ai:n. Sedan övergav vi serien när dom tog bort bottarna.

Men nu skall vi ut och panga AI:n igen!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag kommer DEFINITIVT spela mot bottar! Inte alltid, men fan vad skönt att få kötta lite kanonmat när jag vill känna mig som en supersoldat istället för att bli 360 no scop:ad på 1.5km avstånd av en tolvåring på Adderall.

Skribent
Skrivet av smuts:

Alltså jag har väl inget emot detta egentligen om bottarna är intressanta att spela mot, dvs utmanande och inte förutsägbara.

Gillade hur Titanfall skötte det, att fylla ut med bottar gör att det alltid känns som ett massivt krig. Nu när jag tänker efter, var väl samma i Battlefront 2 när du körde rymdstridsbanorna då var det bottar med i mixen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gillade hur Titanfall skötte det, att fylla ut med bottar gör att det alltid känns som ett massivt krig. Nu när jag tänker efter, var väl samma i Battlefront 2 när du körde rymdstridsbanorna då var det bottar med i mixen.

Ja, Titanfall skötte det där riktigt bra. Om jag minns rätt så var bottarna betydligt bräckligare och gav dessutom mycket mindre poäng? Nån variation på det vore väl inte helt fel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem
Skrivet av smuts:

Ja, Titanfall skötte det där riktigt bra. Om jag minns rätt så var bottarna betydligt bräckligare och gav dessutom mycket mindre poäng? Nån variation på det vore väl inte helt fel.

Yep, de hade en del i gameplay också och fungerade lite annorlunda från spelare.

Fast i detta fall så fungerar väl det som i vissa andra multiplayer-spel där bottar tar upp tomma slots till att de fylls upp av riktiga spelare, men i de flesta fall så kommer servern vara full av spelare.

Skribent
Skrivet av smuts:

Ja, Titanfall skötte det där riktigt bra. Om jag minns rätt så var bottarna betydligt bräckligare och gav dessutom mycket mindre poäng? Nån variation på det vore väl inte helt fel.

Precis, de gav mindre poäng men gav också kassa personer som jag chansen att kunna kalla ned min Titan lite nu och då, även slippa vara nollade i kill-listan. XD

Sen kunde ju bottarna störa de ju andra riktiga (bättre?) spelare också så man ibland kunde ta dem by suprise.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Låter värdelöst, att äga nån sen se att det är en bot är nog bland det tråkigaste som finns.
Yay min k/d är bra för jag döda bottar, no thanks.

Medlem

Faktiskt kul och spela mot AI dom rör på sig iallafall mot vad resten riktiga spelare gör som väljer ofta sitter och campa på en plats eller i spawn. Blir lätt irriterande och förstör spelet vilket slutar med att man tappar sitt intresse av spelet.

Så jag väljer hellre spela mot AI än riktiga spelare, kan man iallafall spela spelet som man ska också.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Detta är katastrofalt dåligt enligt mig. De har samma lösning i nyligen släppta Chivalry 2 och tyvärr slutar det ofta med att matchen avgörs baserat på vilket lags botar det är som har feedat mest kills...

Skrivet av tuckdragon:

Låter värdelöst, att äga nån sen se att det är en bot är nog bland det tråkigaste som finns.
Yay min k/d är bra för jag döda bottar, no thanks.

Håller även med om detta!

Medlem

Jag gillar konceptet med möjligheten att spela mot enbart bottar om man känner för det. Skönt ibland att slippa alla "toxics" när man kör mot andra spelare. Så sjukt vidrigt klimatet har blivit i dagens multiplayer-spel. Det var annat på 90-talet/tidigt 2000-tal. Då kunde folk uppföra sig.

Medlem

Jag hoppas att de som äger servrarna kan stänga av detta, men är skeptisk, tekniken finns inte där 🤣

Medlem

Det är skönt att man får XP och liknande om man kör egen match med bara bottar. Kan vara ganska drygt att öppna upp vissa saker i BF spelen så det kan bli enklare mot AI's.

Avstängd

Faktiskt helt okej med detta. Hade typ bf3, bf4 etc haft detta, så hade man ju kunnat gå tillbaka idag och lira dem, vilket hade varit trevligt och garanterat något jag hade gjort. Nu är de ist i princip helt döda.
Med offline mp vs AI så dör spelet aldrig helt, vilket är bra!

Medlem

Verkar som unlocks kommer vara ett grindande m.a.o.
Grinda mot mänskliga motståndare
Grinda mot bottar om det blir för svårt.
Eller köp unlocksen direkt.

Varför kan vi inte ha alla vapen från början?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Botspelare täcker även upp i Quake Champions och Titanfall 2 multiplayer.
Spelar ofta mot botar även i Counterstrike och COD, eftersom jag är så dålig.
Man brukar kunna ställa in svårighetsgraden på botarna, från Veteran till rekryt. Då väljer jag att motståndarna ska vara nybörjare, och mitt lag är veteraner.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Molotov:

Verkar som unlocks kommer vara ett grindande m.a.o.
Grinda mot mänskliga motståndare
Grinda mot bottar om det blir för svårt.
Eller köp unlocksen direkt.

Varför kan vi inte ha alla vapen från början?

Roligare att få jobba för grejerna, ett mål liksom.

Medlem
Skrivet av noyart:

Roligare att få jobba för grejerna, ett mål liksom.

Beror ju på hur mycket man spelar.
Vissa kan lägga 100 timmar i veckan vissa kanske 5.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vill ha allt direkt. Tröttnar annars snabbt.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av General White:

Faktiskt helt okej med detta. Hade typ bf3, bf4 etc haft detta, så hade man ju kunnat gå tillbaka idag och lira dem, vilket hade varit trevligt och garanterat något jag hade gjort. Nu är de ist i princip helt döda.
Med offline mp vs AI så dör spelet aldrig helt, vilket är bra!

Bf3 och bf4 är långt ifrån döda haha.
Kör fortfarande lite bf4 och finns alltid hur många servrar som helst som alltid har kö för att komma in. (På PC)
En helt ny flock av människor som spelar tex bf4 nu för det var gratis med Twitch Prime och enda sen man får EA Play via Xbox Game Pass.

ELF
Medlem
Skrivet av Ismo:

Bf3 och bf4 är långt ifrån döda haha.
Kör fortfarande lite bf4 och finns alltid hur många servrar som helst som alltid har kö för att komma in. (På PC)
En helt ny flock av människor som spelar tex bf4 nu för det var gratis med Twitch Prime och enda sen man får EA Play via Xbox Game Pass.

Har BF3 vaknat igen?
När jag blev sugen på det för kanske 2 månader sedan så var det i stort sett helt dött. Var bara en server som var full och några fåtal med några spelare.
BF4 var det där emot ganska så mycket mer liv i >då<. Nu är det ju knökafullt som du skrev. Har själv börjat köra BF4 igen då jag saknat BF länge.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av Ismo:

Bf3 och bf4 är långt ifrån döda haha.
Kör fortfarande lite bf4 och finns alltid hur många servrar som helst som alltid har kö för att komma in. (På PC)
En helt ny flock av människor som spelar tex bf4 nu för det var gratis med Twitch Prime och enda sen man får EA Play via Xbox Game Pass.

Skräpservrar som inte är värda att nämna dock, än mindre spela på.

Medlem
Skrivet av General White:

Skräpservrar som inte är värda att nämna dock, än mindre spela på.

Vad definierar en skräp server?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad definierar en skräp server?

"Du får inte använda vapen X eller Y och vi kommer kasta om dig helt random in i andra laget ibland, även om du spelar med polare så såg hej då till dem, dessutom döda alla i ena laget helt random om det andra laget får för mycket övertag. Glöm inte att vi reserverar slots för VIPS och admins också så ibland kan vi kicka dig helt random för att nån sån jeppe ska in och lira!"


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Alla spelare ligger på nåt hustak och leker sniper, botsen cappar flaggorna 😆

Medlem
Skrivet av Redstar:

Alla spelare ligger på nåt hustak och leker sniper, botsen cappar flaggorna 😆

Åtminstone är det någon som gör det. 🙄


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar