Sugen på mer Metroid Dread? Varsågod! Här har du 25 minuter gameplay

Robot
Sugen på mer Metroid Dread? Varsågod! Här har du 25 minuter gameplay
Medlem

Sommaren har knappt börjat och jag längtar redan till hösten <3

Medlem

Saknar valet AM2R gällande omröstningen av favorit 2d meteoid men SM får väl gå för den här gången :).

ZF
Medlem

Originalet. Inget efter det ger alls samma kusliga känsla tyvärr.

Och det borde ju vara en komponent av "Dread" tycker jag. Men det ser alldeles för oorgansikt och stelt ut med den där moderna grafiken.

Medlem
Skrivet av ZF:

Originalet. Inget efter det ger alls samma kusliga känsla tyvärr.

Och det borde ju vara en komponent av "Dread" tycker jag. Men det ser alldeles för oorgansikt och stelt ut med den där moderna grafiken.

Håller med om att ettan har en känsla inget annat metroid har, fast tvåan och trean har samma känsla fast inte lika starkt. Men jag tycker nog att Super Metroid är det bättre spelet ändå. Men sen har det gått utför.

Av det man sett av Dread nu så får jag inga Metroidvibbar alls.

Medlem
Skrivet av ZF:

Originalet. Inget efter det ger alls samma kusliga känsla tyvärr.

Och det borde ju vara en komponent av "Dread" tycker jag. Men det ser alldeles för oorgansikt och stelt ut med den där moderna grafiken.

Det är ju inte den moderna grafiken som är problemet. Det är designen som är problemet. Den moderna grafiken är snarare ett verktyg som skulle kunna ge oss de mest organiska miljöerna någonsin. Det är min enda oro just nu. Att det ser för rent ut.

ZF
Medlem
Skrivet av ompalompa:

Håller med om att ettan har en känsla inget annat metroid har, fast tvåan och trean har samma känsla fast inte lika starkt. Men jag tycker nog att Super Metroid är det bättre spelet ändå. Men sen har det gått utför.

Av det man sett av Dread nu så får jag inga Metroidvibbar alls.

Less is more kanhända spelar in. Det ödsliga bidrar ju också till kuslighet.

Axiom Verge lyckades rätt fint med den urrprungliga Metroid-estetiken. Även om hela grejen med buggarna underminerade den biten lite.

Skrivet av vamp:

Det är ju inte den moderna grafiken som är problemet. Det är designen som är problemet. Den moderna grafiken är snarare ett verktyg som skulle kunna ge oss de mest organiska miljöerna någonsin. Det är min enda oro just nu. Att det ser för rent ut.

Ja det stämmer såklart alltid. Men vad jag menade med att skriva modern så, var att den inte riktigt var det. Och det kostar på mer att skita ner realistisk och få till det organiska med modernare uppbyggnad, särskilt om den inte är tillräckligt modern.

Ett tidigare exempel på vad jag menar här är skillnaden mellan "Flashback" >> "Fade to black"

Medlem

Tycker det är lite för likt Samus Returns Remaken, men antar att det är samma motor.
Hade hoppats på mer 2D känsla faktiskt.

Kommer ändå köpa på dag1 dock...!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Frågan är om man kan våga hoppas på speed boots och spark shines. Gissar dock tyvärr att det inte blir fallet. När vi ändå är inne på ämnet så ser det inte heller ut som att Single wall, wall jump heller kommer att funka.

Medlem

Hm.. ser lite sterilt och plastigt ut. Bakgrunderna var lite väl lågupplösta (?). Men hoppas det blir bra i slutändan. Är otroligt taggad på ett nytt Metroid


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar