Nintendo-exklusiva Project Zero till pc, Playstation och Xbox

Robot
Nintendo-exklusiva Project Zero till pc, Playstation och Xbox
It's not a lake, it's an ocean

Jag har det till Wii U. En fin specialutgåva, visserligen, men spelet som sådant var ingen höjdare. Inte ens läskigt. Det förvånar mig att de gör ett nysläpp nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Grafiken stinker lastgammal unken mellanmjölk. Kan inte glädjas eller komma in i ett skräckspel som ser ut som detta. Visst det är ju gjort för reliken Wii-U men spelet kanske borde få fortsatt vara begravd istället.

Fast sen är ju jag ohälsosamt kåt på fräsch grafik också...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

De kanske testar vattnet lite, om detta säljer kanske de börjar återsläppa övriga delar i serien också?

Skribent

Fatal Frame borde bli en VR-titel. Inte för att jag skulle spela det då jag inte gillar att bajsa på mig okontrollerat...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fatal Frame borde bli en VR-titel. Inte för att jag skulle spela det då jag inte gillar att bajsa på mig okontrollerat...

Haha, ungefär som det inte redan finns för många VR-skräckspel därute

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fatal Frame borde bli en VR-titel. Inte för att jag skulle spela det då jag inte gillar att bajsa på mig okontrollerat...

Vi har alla varit där?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Av alla spel så väljer de sitt sämsta till PC-versionen? :/

Fatal Frame 1 (77% metascore, 8.6 user score)
Fatal Frame 2 (81% metascore, 8.8 user score) varav Directors Cut (84% metascore, 8.5 user score)
Fatal Frame 3 (78% metascore, 7.8 user score)
Fatal Frame 4 (enbart i Japan?)

Fatal Frame (5): Maiden of Black Water (67% metascore, 7.8 user score)

Nej tack till "Maiden of Black Water"...
Jag skulle gärna vilja spela originalspelen, i remastrat skick på PC.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Andra spelet i serien är utan tvekan det läskigaste ifall ni frågar mig, men jag gillade verkligen atmosfären i femman


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag skulle gärna vilja spela originalspelen, i remastrat skick på PC.

PCSX2 finns till hands om du inte vill vänta 😉

Har svårt att tänka mig att det skulle komma en samling med 1-3 till PC. Om det sker så lär det väl va en lika halv-ärslad port som Ninja Gaiden verkar vara. (Inga ingame optimerade pc-settings, endast eget pill i configfiler & ingen support för 1440p osv.)

ZF
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Av alla spel så väljer de sitt sämsta till PC-versionen? :/

Fatal Frame 1 (77% metascore, 8.6 user score)
Fatal Frame 2 (81% metascore, 8.8 user score) varav Directors Cut (84% metascore, 8.5 user score)
Fatal Frame 3 (78% metascore, 7.8 user score)
Fatal Frame 4 (enbart i Japan?)

Fatal Frame (5): Maiden of Black Water (67% metascore, 7.8 user score)

Nej tack till "Maiden of Black Water"...
Jag skulle gärna vilja spela originalspelen, i remastrat skick på PC.

Har du spelat allihopa?

25 omdömen för det första, till 250 för femman. Kanske inte säger så mycket om nånting egentligen, annat än att säkert mycket rödfärgade glasögon och irritation över WiiU-exklusivitet kan ha spelat in en hel del.

Men man kan nog ändå anta att ett spel med WiiU-grafik är betydligt lättare sålt idag än ett med PS2.

Medlem
Skrivet av ZF:

Har du spelat allihopa?

25 omdömen för det första, till 250 för femman. Kanske inte säger så mycket om nånting egentligen, annat än att säkert mycket rödfärgade glasögon och irritation över WiiU-exklusivitet kan ha spelat in en hel del.

Men man kan nog ändå anta att ett spel med WiiU-grafik är betydligt lättare sålt idag än ett med PS2.

Nej, jag har inte spelat någon av dem.

Det jag observerade utifrån betygen är att den senaste utgåvan verkar ha fått betydligt sämre betyg än tidigare titlar i serien. Så då tycker jag det är synd att just denna titel ska komma till PC.

Tittar man på User Score på det senaste så är det en kontrovers med många oseriösa röster. Det är flerq som röstat 0 för att spelet är censurerat osv. Likadant har andra röstat 10:or för att väga upp betyget.

Jag kan tycka att 25 omdömen ger en bra fingervisning. Fast inte alltid. Det beror på.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar