Snyggare Sverige och Norden släppt till Microsoft Flight Simulator

Robot
Snyggare Sverige och Norden släppt till Microsoft Flight Simulator
Medlem

Ja vackert är det.

Medlem

Tycker nya Flight Simulator är imponerande. Att dom fortsätter att uppdatera och finjustera världen är ju fantastiskt – gratis dessutom! Har egentligen inget brinnande intresse för flygplan eller den här typen av simuleringar men valde ändå att köpa det på releasedagen. Trots att jag sitter utan pedaler och spakar så är det ganska avkopplande att bara sätta på en podd och njuta av omgivningen.

Ambassadör
Xbox

Ska bli riktigt najs att flyga runt på Series X om en månad, den här uppdateringen kom ju lägligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Är nyfiken på att testa detta nu när det kommer till Series X, men det verkar lite svårsmält på något sätt.

Hur är inlärningskurvan? Svårt att komma in i det? Vad går det egentligen ut på mer konkret? Kan man som helt ointresserad av flygplan/flygande gilla det? Finns det någon typ av "story" eller är det bara ett planlöst (pun intended) flygande?

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Tycker nya Flight Simulator är imponerande. Att dom fortsätter att uppdatera och finjustera världen är ju fantastiskt – gratis dessutom! Har egentligen inget brinnande intresse för flygplan eller den här typen av simuleringar men valde ändå att köpa det på releasedagen. Trots att jag sitter utan pedaler och spakar så är det ganska avkopplande att bara sätta på en podd och njuta av omgivningen.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Är nyfiken på att testa detta nu när det kommer till Series X, men det verkar lite svårsmält på något sätt.

Hur är inlärningskurvan? Svårt att komma in i det? Vad går det egentligen ut på mer konkret? Kan man som helt ointresserad av flygplan/flygande gilla det? Finns det någon typ av "story" eller är det bara ett planlöst (pun intended) flygande?

Jag är också riktigt sugen att prova på detta flygspel. Tänkte köpa det till Steam när det höga priset har sjunkit något. Det har inte reats ut ännu från sitt utgångspris på 69.99 €.

Funkar spelet bra att liras med en Xbox ONE, Xbox Series X eller PlayStation 4 kontroll? (Äger alla dessa dosor)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Fragtjuv

Jag hoppas lite på ett äkta Läckö slott men det vill väl till.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Om centralbron i Stockholm är fixad, så bilarna inte kör under vatten! Så kanske jag köper det


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Sheesh, bra jobbat av dem. Håller ögonen på att kunna hoppa ni om något år. Under tiden är det kul att se hur pass detaljerat de kan återskapa planeten.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av kallandes:

Om centralbron i Stockholm är fixad, så bilarna inte kör under vatten! Så kanske jag köper det

Svårt att veta, huvuddata bygger väl fortfarande på Bing maps och de är inte superdetaljerade än över Sverige. Kankse har de kört ett AI-pass och trimmat världen för norden så att broar och vägar med mera ser bättre ut. Gillade inte att de flesta vägar såg gröna ut t.ex och det borde gå att fixa tycker jag.

Dex
Medlem

Är sugen på att testa detta, men blir det inte ganska långtråkigt rätt så snabbt att bara flyga runt? Man vill ju skjuta något

Hur är det att flyga med mus och tangentbord? Eller man ska köra med kontroller?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag är också riktigt sugen att prova på detta flygspel. Tänkte köpa det till Steam när det höga priset har sjunkit något. Det har inte reats ut ännu från sitt utgångspris på 69.99 €.

Funkar spelet bra att liras med en Xbox ONE, Xbox Series X eller PlayStation 4 kontroll? (Äger alla dessa dosor)

Spelet finns väll till gamepass så lika dra en prenumeration i testsyfte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Men vi har väl inga lägenhetshus här som är flera mil höga va?

Medlem

Förvänta er inte för mycket av denna uppdatering. För Sverige har de slängt in ett gäng broar och andra landmärken samt nya byggnadstyper. Satellitdatan och höjdmodellen är dock samma som innan och inga ny fotogrammetristäder har lagts till.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är nyfiken på att testa detta nu när det kommer till Series X, men det verkar lite svårsmält på något sätt.

Hur är inlärningskurvan? Svårt att komma in i det? Vad går det egentligen ut på mer konkret? Kan man som helt ointresserad av flygplan/flygande gilla det? Finns det någon typ av "story" eller är det bara ett planlöst (pun intended) flygande?

Du får svar på en del av dina frågor här. Det sändes idag.

Skribent
Skrivet av Dex:

Är sugen på att testa detta, men blir det inte ganska långtråkigt rätt så snabbt att bara flyga runt? Man vill ju skjuta något

Hur är det att flyga med mus och tangentbord? Eller man ska köra med kontroller?

Kommer ju en Top Gun-uppdatering senare


signatur

"Writer and Fighter"

Dex
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer ju en Top Gun-uppdatering senare

Ah just det! Det måste man ju bara testa!

Medlem

Synd att de inte snyggade upp Stockholm, men Arlanda var väldigt detaljerad, och flygplatserna är ju ändå det viktigaste Nu ser jag fram emot Xbox-versionen och DX12.

Medlem

...rätta mig om jag har fel, men är inte poängen med spel som dessa att ta sig BORT från Sverige?

Medlem

Någon som vet vart tredje bilden i bildspelet är från?

Medlem

Bra det. För sist jag åkte förbi dalälven, så såg den inte ut *ehem* såhär:

Medlem

Trevligt! Tid att installera igen kanske?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av mister_oolong:

...rätta mig om jag har fel, men är inte poängen med spel som dessa att ta sig BORT från Sverige?

Jag flyger mest över områden jag varit i själv, så det är kul om det snyggast till.
Vill du bort från Sverige är det bättre att faktiskt resa irl.

Medlem
Skrivet av mister_oolong:

...rätta mig om jag har fel, men är inte poängen med spel som dessa att ta sig BORT från Sverige?

Vad var det första man gjorde när Google Street View kom? Att kolla upp ens hem.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Vad var det första man gjorde när Google Street View kom? Att kolla upp ens hem.

Tror också de flesta väljer i spel/appar där man kan se sitt eget hemområde är att kolla in det. Förmodligen för att det är vad man har absolut mest referens av. Sen efter det blir det väl New York, Egypten etc.

Avstängd
Skrivet av Pungvred:

Du får svar på en del av dina frågor här. Det sändes idag.

https://youtu.be/L7ZCGAUSCAU?t=3553

Tack för denna. Nu blir det en S för mig och Flight Sim. Klockrent.

Medlem
Redaktör
Skrivet av kebbe:

Någon som vet vart tredje bilden i bildspelet är från?

Egeskov i Danmark, i trailern står vad som visas.


signatur
Redaktör
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är nyfiken på att testa detta nu när det kommer till Series X, men det verkar lite svårsmält på något sätt.

Hur är inlärningskurvan? Svårt att komma in i det? Vad går det egentligen ut på mer konkret? Kan man som helt ointresserad av flygplan/flygande gilla det? Finns det någon typ av "story" eller är det bara ett planlöst (pun intended) flygande?

Det går ut på att flyga civilflygplan, kort och gott. Inga uppdrag, men finns lite utmaningar av olika slag, t.ex. landa så nära en viss punkt som möjligt. Du väljer själv var i världen du vill flyga. Lockelsen är väl främst att lära sig hur det funkar och olika system (väder, navigering, kommunikation...), men också att se sevärdheter, städer m.m. Men man måste inte lära sig bli pilot, mycket kan automatiseras. Men viss grundläggande förståelse för flyg bör man nog ha, om inte annat för att veta vad som ska ställas på automatik (klaffar, hjul). Finns på Game Pass, så kostar en hundring att testa en månad.

Skrivet av CARTMAN:

Jag är också riktigt sugen att prova på detta flygspel. Tänkte köpa det till Steam när det höga priset har sjunkit något. Det har inte reats ut ännu från sitt utgångspris på 69.99 €.

Funkar spelet bra att liras med en Xbox ONE, Xbox Series X eller PlayStation 4 kontroll? (Äger alla dessa dosor)

Det funkar absolut, men en joystick ger mycket bättre känsla. Testa med Game Pass och se om du gillar, sen kan du snegla på en enklare joystick för några hundra om du vill fortsätta.

Skrivet av Dex:

Är sugen på att testa detta, men blir det inte ganska långtråkigt rätt så snabbt att bara flyga runt? Man vill ju skjuta något

Hur är det att flyga med mus och tangentbord? Eller man ska köra med kontroller?

Det går, men gamepad är nog bättre. Eller snarare en kombination av de tre. Se svaret ovan.


signatur
Medlem

Detta ser jag fram emot att det ska släppas till konsolen. Kommer bli något av ett mysspel, ta ett plan och bara flyga runt och se omgivningen.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar